;
coinex

اسپیس ایکس حالا ارزشمندترین استارتاپ آمریکا است

شرکت اسپیس‌ایکس با فروش بخش دیگری از سهام خود به ارزش کلی در حدود 150 میلیارد دلار دست یافته که آن را تبدیل به ارزشمندترین استارتاپ آمریکا می‌کند.

به گزارش CNBC، شرکت اسپیس ایکس در 7 ماه گذشته برای بار دوم اقدام به فروش سهام خود کرده و به‌تازگی 750 میلیون دلار سهم به قیمت واحد 81 دلاری را فروخته است تا هم‌اکنون کل ارزش آن به 150 میلیارد دلار برسد. بنابراین حالا اسپیس ایکس، ارزشمندترین استارتاپ آمریکا محسوب می‌شود.

این قیمت‌گذاری 81 دلاری حاکی از افزایش 5 درصدی قیمت سهام این شرکت نسبت به ارزش‌گذاری 77 دلاری پیشین است. پیش‌تر بلومبرگ طی گزارشی از تلاش این شرکت جهت فروش سهام خبر داده بود و پیش‌بینی کرد که این اتفاق کاملاً قابلیت افزایش ارزش اسپیس ایکس را دارد. این اطلاعات طبق نسخه‌ای از پیشنهاد خرید این شرکت که از سوی مدیر ارشد مالی اسپیس ایکس نوشته شده، در اختیار CNBC قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: پرتاب اولین موشک جهان با سوخت متان ؛ چین اسپیس ایکس را پشت سر گذاشت

اسپیس ایکس ارزشمندترین استارتاپ آمریکا است

شرکت اسپیس‌ایکس که تحت مالکیت ایلان ماسک است، حالا ارزشمندترین استارتاپ آمریکا به‌شمار می‌آید و به «سنتیکورن» یا استارتاپ یونیکورن بالغ بر 100 میلیارد دلاری مشهور شده است. لازم به ذکر است که اسپیس ایکس به‌عنوان یک شرکت خصوصی موظف به انتشار نتایج مالی خود به‌طور رسمی نیست، اما برخی مواقع به سرمایه‌گذاران مجوز فروش سهام شرکت را می‌دهد که همین امر اطلاعاتی از نتایج مالی آن را نشان می‌دهد.

ارزشمندترین استارتاپ آمریکا

هم‌اکنون این شرکت پروژه‌های گوناگونی همچون توسعه فضاپیمای استارشیپ را درنظر دارد که قرار است از آن در مأموریت‌های سفر به ماه بهره‌برداری شود. همچنین قبلاً ناسا در قراردادی به ارزش 2.8 میلیارد دلاری، از این شرکت خواستار آماده‌سازی راکت استارشیپ جهت انجام مأموریت آرتمیس در ماه شده بود.

راکت استارشیپ چند ماه قبل طی نخستین آزمایش پرواز مداری خود با شکست روبرو شد، بااین‌حال اسپیس ایکس در حال کار بر روی اصلاح این راکت بوده تا در آینده نزدیک دوباره همین آزمایش را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص تبدیل اسپیس ایکس به ارزشمندترین استارتاپ آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر