;
coinex

بیل گیتس: هوش مصنوعی خطرناک اما قابل کنترل است!

بیل گیتس می‌گوید که هوش مصنوعی می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند الگوریتم‌های غیرمنصفانه، رواج دیپ‌فیک و تقلب در مدارس شود اما قابل کنترل است.

بیل گیتس یکی از بنیان‌گذاران مایکروسافت به پتانسیل هوش مصنوعی معتقد است و اغلب روی این موضوع تأکید می‌کند که مدل‌هایی مانند ChatGPT مهم‌ترین پیشرفت فناوری از زمان ظهور رایانه‌های شخصی هستند. بیل گیتس اشاره می‌کند که هرچند ظهور هوش مصنوعی می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند رواج دیپ‌فیک، الگوریتم‌های غیرمنصفانه و تقلب در مدارس شود، اما مشکلات ناشی از این فناوری قابل حل هستند.

بیشتر بخوانید: نتایج یک پژوهش جدید: هوش مصنوعی هم مانند انسان‌ها دیوانه و کلافه می‌شود!

هوش مصنوعی خطرناک اما قابل کنترل است!

گیتس در پست جدید وبلاگ خود با عنوان «خطرات هوش مصنوعی واقعی اما قابل کنترل هستند» نوشت:

«در میان تمام چیزهایی که درباره هوش مصنوعی نوشته شده است و این نوع نوشته‌ها کم هم نیستند، یک چیز واضح است: هیچ‌ فردی تمام جواب‌ها را نمی‌داند. نکته دیگری که برای من واضح است، این است که آینده هوش مصنوعی آنقدرها که برخی افراد فکر می‌کنند تیره‌‌و‌تار یا برعکس امیدوارکننده نیست.»

در این پست، گیتس به نحوه واکنش جامعه به پیشرفت‌های قبلی اشاره کرده تا نشان دهد که انسان‌ها با تغییرات عمده گذشته سازگار شده‌اند و این کار را با هوش مصنوعی نیز انجام خواهند داد:

«برای مثال، تأثیر زیادی روی آموزش خواهد داشت، اما ماشین‌حساب‌های دستی چند دهه پیش نیز همینطور بودند و اخیراً امکان استفاده از رایانه در کلاس‌های درس نیز فراهم شده است.»

هوش مصنوعی

گیتس البته نسبت به برخی از چالش‌های ناشی از پذیرش این فناوری مانند تغییر نحوه کار انسان‌ها، توهم یا تمایل مدل‌هایی مانند ChatGPT به ساخت حقایق، اسناد و افراد ابراز نگرانی کرده است. او برای مثال به دیپ‌فیک اشاره کرده که با کمک آن‌ها می‌توان برای اهداف کلاهبرداری، هویت اشخاص دیگر را جعل کرد.

او همچنین نگرانی خود نسبت به قابلیت مدل‌های هوش مصنوعی برای جستجوی آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری مورد نیاز برای نفوذ به رایانه‌ها را ابزار کرده است. گیتس برای مقابله با چنین خطراتی، تشکیل یک نهاد نظارتی جهانی مانند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را پیشنهاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ صحبت‌های بیل گیتس و اینکه هوش مصنوعی خطرناک اما قابل کنترل است چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر