;
coinex

نمایش تاریخ تولید گوشی در اندروید 14 ممکن خواهد بود

ظاهراً اندروید 14 میزبان یک ویژگی جالب به‌نام نمایش تاریخ تولید گوشی خواهد بود و دیگر امکان دستکاری در تاریخ تولید دستگاه‌های هوشمند مبتنی‌بر نرم‌افزار وجود نخواهد داشت.

اندروید 14 به‌عنوان نسل بعدی سیستم‌عامل اندروید همچنان در مراحل توسعه و تحقیق قرار دارد و احتمالاً ویژگی‌های کاربردی بسیاری را دریافت خواهد کرد. یکی‌از این ویژگی‌ها امکان نمایش تاریخ تولید گوشی است که کاربران می‌توانند در هنگام خرید موبایل، اطلاعات لازم را بدین‌وسیله از گوشی مورد نظر دریافت کنند. لازم به ذکر است که برای دستیابی به این ویژگی لازم نیست مراحل پیچیده‌ای طی کنید. در ادامه نوشتار روش دستیابی به ویژگی تاریخ تولید موبایل را آموزش داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: قابلیت نمایش وضعیت سلامت باتری در اندروید 14 ارائه می‌شود

نمایش تاریخ تولید گوشی در اندروید 14 میسر می‌شود

به گزارش 9to5Google، گوگل در چهارمین بتای اندروید 14 توضیحاتی را به بخش تنظیمات سیستم‌عامل اضافه کرده است که سال ساخت دستگاه‌ها را نشان می‌دهد. این اطلاعات که تحت عنوان Manufactured Year ارائه شده، از مسیر Settings > About phone > Model قابل دستیابی است.

این ویژگی در نسخه فعلی فقط سال تولید دستگاه را نشان می‌دهد و اطلاعاتی پیرامون ماه یا روز تولید دستگاه را ارائه نمی‌کند. بااین‌حال، نمایش سال تولید هم می‌تواند برای کاربرانی که خواستار بررسی عمر دستگاه خود هستند، مفید باشد.

نمایش تاریخ تولید گوشی در اندروید 14 میسر شد

این تاریخ روی کاغذ باید مربوط به سال واقعی ساخت گوشی یا تبلت شما باشد و احتمالاً ربطی به سال عرضه آن ندارد. «میشال رحمان» در توییتر می‌گوید این سال براساس سریال نامبر دستگاه به‌دست می‌آید که ظاهراً در زمان تولید مشخص می‌شود. درنتیجه، اگر دستگاه با فاصله بیشتری نسبت به زمان معرفی تولید شده باشد، باید بتوانید تاریخ ساخت آن را ببینید.

این ویژگی می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. برای مثال، اگر به‌دنبال خرید یک گوشی دست‌دوم هستید، با این قابلیت می‌توانید ببینید که چقدر از تولید آن گذشته است. این قضیه حتی درزمینه بررسی عمر باتری هم می‌تواند مفید باشد و اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

با توجه به اینکه اندروید 14 در پاییز امسال عرضه عمومی خواهد شد، هنوز چند ماه زمان باقی مانده است تا ویژگی‌های آن تغییر کند. درنتیجه این احتمال وجود دارد که این ویژگی را در نسخه نهایی این سیستم‌عامل نبینیم. اما حداقل از بیرون دلیلی برای حذف آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ویژگی نمایش تاریخ تولید گوشی در اندروید 14 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر