coinex
راهنمای خرید تکراتو

تصاویر جدیدی از پهپاد ایرانی فطرس منتشر شد؛ رقیب ام کیو 1 آمریکایی!

تصاویر جدیدی از پهپاد ایرانی فطرس به‌عنوان رقیب ام کیو 1 آمریکایی منتشر شد. این پهپاد توسط سپاه قدس معرفی شده و بزرگترین پهپاد ایرانی با طول بال 16 متر محسوب می‌شود.

تصاویر جدیدی از پهپاد ایرانی فطرس که از آن‌ به‌عنوان بزرگترین و پهن‌پیکرترین پهپاد ایرانی یاد می‌شود منتشر شد. این پهپاد غول‌پیکر توسط سپاه قدس جمهوری اسلامی معرفی شده و رقیب اصلی پهپاد آمریکایی ام کیو 1 است. البته فطرس نسبت‌به نمونه آمریکایی، طول پروتز بسیاری بیشتری دارد و می‌تواند به صورت مداوم تا 30 ساعت پرواز کند.

بیشتر بخوانید: شبیه‌سازی حمله پهپادهای شاهد به سامانه موشکی پاتریوت [+فیلم]

تصاویر جدیدی از پهپاد ایرانی فطرس منتشر شد

به نقل از کانال سپاه قدس، فطرس، بزرگترین و پهن‌پیکرترین پهپاد ایرانی است که پهنای بال آن ۱۶ متر، مداومت پروازی آن در محدوده ۱۶ تا ۳۰ ساعت بوده و برد عملیاتی آن ۲۰۰۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود.

تصاویر جدیدی از پهپاد ایرانی فطرس منتشر شد

از قابلیت‌های اصلی این پهپاد پهن‌پیکر ایرانی می‌توان به مراقبت از مرزهای دریایی و خشکی، دیده‌بانی از خطوط لوله‌های نفتی، مخابراتی، کنترل ترافیک جاده‌ها، دیده‌بانی مناطق حادثه دیده در زلزله، آتش‌سوزی و سیل، محیط‌بانی برای حفاظت از محیط‌زیست و ارسال فیلم و عکس‌های دقیق در تمام طول مدت مأموریت اشاره کرد.

تصاویر جدیدی از پهپاد ایرانی فطرس منتشر شد

پهپاد فطرس، از توانمندی‌های بالاتری نسبت به پهپاد امریکایی‌ام کیو-۱ برخوردار است، در حالی که مداومت پروازی فطرس بین ۱۶ تا ۳۰ ساعت و متناسب با مأموریت و میزان سوخت عنوان شده است، مداومت پروازی نوع آمریکایی در حدود ۲۴ ساعت است.

تصاویر جدیدی از پهپاد ایرانی فطرس منتشر شد

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ تصاویر جدیدی از پهپاد ایرانی فطرس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر