coinex
راهنمای خرید تکراتو

باتری سری آیفون 15 با فناوری باتری خودروهای برقی ساخته می‌شود!

اپل قصد دارد در باتری سری آیفون 15 از فناوری باتری خودروهای برقی بهره ببرد تا از ظرفیت بالاتر، عمر بیشتر و سرعت شارژ بهتری در این زمینه برخوردار شود.

طبق گزارش یک منبع آگاه در توییتر به نام RGcloudS، در باتری سری آیفون 15 از فناوری باتری پشته‌ای بهره‌برداری شده که در آن از تکنیکی موسوم به ورقه‌سازی جهت تولید باتری‌ها استفاده خواهد شد. در این تکنیک قطعات و جداکننده آن‌ها به‌جای رول‌شدن، در لایه‌های زیگ‌زاگی تا خواهند شد. با این فرآیند فضای کمتری مصرف شده و می‌توان ظرفیت باتری را افزایش داد.

بنابراین احتمالاً در باتری سری آیفون 15 اپل از فناوری باتری خودروهای برقی استفاده خواهد شد که در آن اجزای باتری به‌صورت یک پشته تعبیه شده تا تراکم انرژی و طول عمر بیشتری پیدا کنند. چند روز گذشته هم البته شایعاتی مبنی بر اینکه گلکسی S24 اولترا نیز احتمالاً از باتری مشابهی بهره ببرد، مطرح شده بود.

البته شایان توجه است منبعی که این گزارش را منتشر کرده، بیشتر در حوزه افشای اخبار اندروید کار می‌کند، درنتیجه امکان اینکه با اطمینان درباره گزارش وی درخصوص آیفون‌های بعدی صحبت کنیم، وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: جدیدترین تصاویر آیفون 15 پرو را ببینید [+عکس]

استفاده از فناوری باتری‌های خودروهای برقی در باتری سری آیفون 15

خودروهای برقی وابستگی فراوانی به باتری‌های پشته‌ای دارند، زیرا این باتری‌ها قادر به ارائه توان بالایی در خروجی هستند و سرعت شارژ بالایی نیز در اختیار دارد. همچنین تراکم انرژی در آن‌ها بالاتر خواهد بود. باتری‌های پشته‌ای در محصولات پزشکی،‌ هوافضا، هوانوردی و دستگاه‌های ذخیره‌سازی انرژی‌های تجدیدپذیر نیز مشاهده می‌شوند.

باتری سری آیفون 15

افزون‌براین، باتری‌های پشته‌ای توانایی فراهم‌سازی تراکم انرژی بالاتری نیز دارند. گرما نیز در آن به‌جای اینکه در یک ناحیه متمرکز شود، به‌شکلی یکسان‌تر در بین سلول‌ها توزیع خواهد. درنتیجه عمر باتری افزایش پیدا می‌کند.

از طرف دیگر، کاربر گزارش‌دهنده این خبر اعلام کرده که نشانه‌های پشتیبانی اپل از شارژ سریع 40 واتی و شارژ بی‌سیم 20 واتی با مگ‌سیف هم مشاهده شده، بااین‌حال فعلاً امکان اینکه با اطمینان درباره این تغییرات در آیفون 15 حرف بزنیم یا حتی آیفون 16 وجود ندارد. لازم به ذکر است که حداکثر سرعت شارژ سیمی آیفون 14 پرو مکس به 29 وات و شارژ بی‌سیم با مگ‌سیف به 15 وات می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص استفاده از فناوری باتری‌های خودروهای برقی در باتری سری آیفون 15 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر