;
coinex

تماشا کنید: اجرای ویندوز 11 روی سیستمی با تنها 176 مگابایت حافظه رم!

یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای موفق به اجرای ویندوز 11 روی سیستمی با تنها 176 مگابایت حافظه رم شد. با این روش تمامی محدودیت‌های نصب پیشرفته‌ترین نسخه ویندوز از بین رفت.

یک توسعه‌دهنده دنیای فناوری به‌نام NTDev موفق به اجرای ویندوز 11 روی یک سیستم با 176 مگابایت حافظه رم شد که در نوع خود اقدامی جالب به‌نظر می‌رسد. اما قطعاً این روش نصب آخرین و بهترین سیستم‌عامل تاریخ با توجه به دور زدن صددرصدی محدودیت‌های آن، روشی قابل اکتفا نخواهد بود. زیرا در وهله اول امنیت کاربر زیر سؤال خواهد رفت و دوماً نمی‌توان کارایی اصلی Windows 11 را در این سیستم مشاهده کرد. در ادامه ویدئوی منتسب به اجرای جدیدترین ویندوز را مشاهده خواهید کرد. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: عرضه اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز 11 برای همه توسعه‌دهندگان ممکن شد

اجرای ویندوز 11 روی سیستمی با تنها 176 مگابایت حافظه رم ممکن شد

یک توسعه‌دهنده با نام NTDev موفق شده سیستم‌عامل ویندوز 11 را روی سیستمی با 176 مگابایت حافظه رم بالا بیاورد. این مقدار تقریباً 5 درصد حداقل مقدار حافظه رمی است که توسط مایکروسافت برای اجرای ویندوز 11 توصیه شده است. در ادامه ویدیویی از بالا آمدن ویندوز 11 با 176 مگابایت حافظه رم را ببینید.

به‌صورت عادی برای نصب ویندوز 11 حافظه رم زیر 4 گیگابایت عملکرد بدی خواهد داشت و اگر می‌خواهید این عملکرد را به‌صورت قابل قبول دریافت کنید باید روی حافظه‌های زیر 8 گیگابایت حساب باز نکنید.

اجرای ویندوز 11 روی سیستمی با تنها 176 مگابایت حافظه رم ممکن شد

اما در ویدیو منتشر شده توسط NTDev می‌بینیم که هنگام استفاده از برنامه‌ها و ابزارها در ویندوز 11 با 176 مگابایت حافظه رم، این سیستم‌عامل به‌طور شگفت‌آوری پایدار است. البته برای انجام تسک‌ها باید دستورات را در محیط CMD تایپ کرد.

این توسعه‌دهنده با حذف برنامه فایل اکسپلور سرعت ویندوز 11 را تا حد زیادی بهبود داده است. NTDev برای رسیدن به چنین سیستم‌عاملی دست به آزمون و خطا زده و درایورها و سرویس‌های اضافی را حذف کرده است.

بدون شک استفاده از جدیدترین سیستم‌عامل ویندوز برای اجرا در این محدودیت‌های ذخیره‌سازی/رم بسیار سرگرم کننده است. با این حال، یک جنبه جدی در این خصوص وجود دارد، زیرا بسیاری از کاربران سیستم‌های قدیمی می‌توانند با یک سیستم‌عامل سبک‌تر اما به‌روز تحولی به تجربه کاربری خود بدهند.

در ویدیوی منتشر شده توسط NTDev فعال یا غیرفعال بودن سرویس‌ها به وضوح مشخص است. در توضیح این اقدام شگفت‌انگیز NTDev آمده که اجرای ویندوز 11 به‌صورت خط فرمان و بدون جلوه‌های بصری تنها 96 مگابایت حافظه رم را اشغال می‌کند.

پیش از این NTDev توانسته بود حافظه ویدئویی گرافیک RTX 3050 لپ تاپ خود را به‌عنوان درایو RAM برای اجرای Windows 11 سبک مورد استفاده قرار دهد. در انتها می‌توانید ویدیویی از اجرای Windows 11 با 176 مگابایت حافظه رم را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ اجرای ویندوز 11 روی سیستمی با 176 مگابایت حافظه رم چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر