coinex
راهنمای خرید تکراتو

با رنگ کردن دو درصد زمین می‌توان گرمایش جهانی را کاهش داد!

رنگ کردن دو درصد زمین می‌تواند گرمایش جهانی را کاهش دهد! دست‌آورد جدید دانشمندان رنگی است که می‌تواند 98 درصد نور خوردشید را بازتاب دهد. در ادامه با ما همراه باشید.

محققان به‌تازگی توانسته‌اند یک نوع رنگ سفید جدید ابداع کنند که قابلیت انعکاس بیش از %98 نور خورشید را دارد. گرچه این رنگ ابتدا با هدف کاهش دمای ساختمان‌ها تولید شده بود، اما محققان دریافتند که این ماده می‌تواند به خنک کردن کل سیاره زمین و تثبیت وضعیت آب و هوایی هم کمک کند.

حالا به نظر می‌رسد که یکی از راه‌حل‌های غیر منتظره برای مقابله با تغییرات آب و هوایی کره زمین، استفاده از این رنگ جدید بسیار سفید به نام Super-Duper White Paint است.

بیشتر بخوانید:‌ تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی به کوچک‌تر شدن اندازه مغز انسان منجر می‌شود!

با رنگ کردن دو درصد زمین می‌توان گرمایش جهانی را کاهش داد!

محققان دانشگاه پوردو (Purdue University یک دانشگاه تحقیقاتی در ایندیانا) به‌تازگی نوعی رنگ سفید استثنایی ابداع کرده‌اند که می‌تواند بیش از ۹۸ درصد نور خورشید را منعکس کند. گرچه این نوع رنگ در ابتدا برای کاهش دمای ساختمان‌ها و وابستگی آن‌ها به تهویه مطبوع ساخته شده بود، اما محققان دریافتند که این ماده می‌تواند به خنک کردن کل سیاره و تثبت وضعیت اقلیمی کمک کند.

به گفته پرفسور جرمی موندی (Jeremy Munday) از محققان دانشگاه کالیفرنیا، استفاده از رنگ بسیار بازتابنده Super-Duper White Paint و پوشش تنها 1 تا 2 درصد از سطح کره زمین، منجر به بازتاب مقادیر قابل توجهی از نور به فضا شده می‌تواند دمای زمین را به طور قابل توجهی تثبیت کند.

این دستاورد یک رویکرد امیدوارکننده برای رسیدگی به تغییرات آب و هوایی ارائه می‌کند. موندی همچنین تأکید کرد که تأثیر استفاده از این ماده و بازتاب نور خورشید بر کیهان نیز ناچیز بوده و آن را با ریختن یک فنجان آب شیرین در اقیانوس مقایسه کرد.

رنگ کردن دو درصد زمین

پوشاندن 1 تا 2 درصد از سطح زمین با رنگ، یک کار بسیار سختی محسوب می‌شود، چرا که باید 2 تا 4 میلیون مایل مربع از سطح زمین را با استفاده از این ماده رنگ کرد. با در نظر گرفتن کل مساحت کره زمین که تقریبا 197 میلیون مایل مربع اعلام شده، بزرگی این تلاش آشکار می‌شود. به گفته محققان تنها برای پوشاندن 1 درصد از سطح کره زمین به 139 میلیارد گالن رنگ سفید لازم است که هزینه‌ای سرسام‌آور به همراه دارد.

گرچه ایده استفاده از رنگ سفید برای مبارزه با افزایش دما چندان جدید نیست، اما ابداع این رنگ جدید پیشرفت قابل توجهی در این زمینه محسوب می‌شود. با این حال، این ایده با چالش‌های قابل توجهی از جمله رنگ‌آمیزی مناطق وسیعی مانند بیابان‌ها و جنگل‌ها را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید:

دانشمندان می‌گویند با رنگ کردن دو درصد زمین می‌توان گرمایش جهانی را کاهش داد! نظر شما چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار علمی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر