coinex
راهنمای خرید تکراتو

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای اندروید 14 ابتدا برای گوشی‌های سامسونگ و پیکسل عرضه می‌شود

به‌نظر به‌زودی باید شاهد فعالسازی قابلیت ارتباط ماهواره‌ای اندروید 14 به‌خصوص در گوشی‌هایی همچون پیکسل و سامسونگ با توجه به امکانات سخت‌افزاری باشیم.

قابلیت ارسال پیام ماهواره‌ای به‌خصوص در مناطق دور افتاده و در هنگام عدم دسترسی به پوشش ارائه‌دهندگان تلفن همراه ویژگی مفیدی بود که همراه با آیفون 14 ارائه شد. البته باید توجه داشت که این تکنولوژی صرفاً در مواقع ضروری و تنها جهت ارسال یک پیام بسیار کوتاه و کم‌حجم عملکرد مناسبی دارد. بااین‌حال، با ورود آن به سری آیفون سال پیش، برای نخستین بار امکان ارسال پیام ماهواره‌ای با گوشی نیز فراهم شد.

شایان توجه است که این قابلیت افزون‌بر امکانات نرم‌افزاری، به سخت‌افزار ویژه‌ای نیز احتیاج دارد و تولیدکنندگان گوشی همراه هم به ایجاد چنین امکانی در گوشی‌های خود واقف هستند. اما هم‌اکنون به‌نظر می‌رسد قابلیت ارتباط ماهواره‌ای اندروید 14 قرار است در سری جدید پرچمداران پیکسل و سامسونگ برای دسترسی طیف وسیع‌تری از کاربران ارائه شود.

بیشتر بخوانید: در اندروید 14 خبری از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای نیست!

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای اندروید 14 احتمالاً از سال آینده ارائه شود!

طبق توییتی که حساب توییتری پیکسل منتشر کرده، پشتیبانی از پیامک‌های ماهواره‌ای با اندروید 14 به‌زودی امکان‌پذیر خواهد شد. بعد از طی شدن مراحل نهایی این قابلیت، عرضه از گلگسی سامسونگ و پیکسل‌های گوگل شروع خواهد شد که از سخت‌افزار لازم به این منظور برخوردار هستند.

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای اندروید 14

لازم به ذکر است که آپدیت اندروید 14 در ماه اکتبر و همزمان با عرضه پیکسل 8 در دسترس قرار می‌گیرد. جدید‌ترین گوشی گوگل به‌نظر از پردازنده تنسور G3 برخوردار خواهد بود که از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای اندروید 14 هم پشتیبانی خواهد کرد. افزون‌براین، پرچمداران دیگر نیز احتمالا با پشتیبانی از این امکان به بازار خواهند آمد و همچون پشتیبانی از 5G، پشتیبانی از پیام ماهواره‌ای در اندروید نیز به مرور رواج خواهد یافت.

البته باید متذکر شد که گوشی‌های اندرویدی هرکدام ماهیت و مشخصات متفاوتی خواهند داشت و با اینکه سامسونگ به عنوان بزرگترین بازیگر این بازار جهت عرضه این قابلیت در محصولات گلگسی اعلام آمادگی کرده، اما احتمال دارد که دیگر تولیدکنندگان مایل به ارائه آن نباشند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص راه‌اندازی قابلیت ارتباط ماهواره‌ای اندروید 14 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر