;
coinex

در اندروید 14 خبری از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای نیست!

آنطور که برمی‌آید، قابلیت ارتباط ماهواره‌ای در اندروید 14 قرار نخواهد گرفت. با این ویژگی می‌توان صدها هزار پیام متنی را به سهولت ارسال کرد.

باوجود اینکه حدود یک سال پیش گفته شد که اندروید 14 با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای معرفی خواهد شد، اما خبرهای جدید چیز دیگری می‌گویند و این ویژگی فعلاً راهی نسخه جدید اندروید نخواهد شد. لازم به ذکر است که اندروید 14 تا یک ماه دیگر به صورت رسمی منتشر می‌شود و احتمال دارد که ویژگی مورد بحث در آپدیت‌های بعدی این سیستم‌عامل منتشر شود.

بیشتر بخوانید: تراشه مودم‌های جدید کوالکام برای ارتباطات ماهواره‌ای معرفی شدند

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای از اندروید 14 فاصله گرفت

کمتر از یک سال پیش یکی از مدیران گوگل تایید کرد که اندروید 14 از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی کرده و این اتفاق می‌تواند دسترسی به خدمات ماهواره‌ای بر روی گوشی‌های موبایل را تسهیل کند.

اکنون اما کمتر از یک ماه دیگر اندروید ۱۴ منتشر خواهد شد و به‌نظر می‌رسد گوگل از زمان‌بندی اولیه خود عقب مانده و نمی‌تواند به وعده خود جامه عمل بپوشاند. بر اساس اعلام gizchina این قابلیت فعلاً آماده استفاده در نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید نیست.

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای از اندروید 14 فاصله گرفت

همچنین ارتباط ماهواره‌ای حتی هنوز برای گوشی‌های پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو هم تایید نشده است. البته باید در نظر داشت که این احتمال وجود دارد که گوگل با انتشار یک آپدیت نسبت به افزودن این قابلیت به سیستم‌عامل اندروید اقدام کند.

پیش از این اسپیس ایکس و تی موبایل خبر از همکاری خود برای آوردن ارتباط ماهواره‌ای به گوشی‌های هوشمند خبر داده بودند. دریافت مستقیم خدمات ماهواره‌ای بر روی گوشی با ماهواره‌های آتی Starlink V2 بر روی گوشی‌های کنونی نیز قابل دریافت خواهد بود، زیرا از یک باند فرکانسی فعلی استفاده می‌کند. اما این امر نیازمند آپدیت شدن کدهای سیستم‌عامل اندروید است.

در حالی که سخت‌افزار دست کم برخی از گوشی‌های کنونی قادر به برقراری اینترنت ماهواره‌ای هستند، اما هنوز روشن نیست که با اندروید 13 نیز امکان برقراری ارتباط وجود دارد یا باید حتماً به اندروید 14 آپدیت شوند.

در این مقطع به نظر می‌رسد سرعت ارتباط ماهواره‌ای قابل دریافت بر روی گوشی‌های هوشمند به ازای هر ناحیه سلولی بین 2 تا 4 مگابیت باشد که هرچند سرعت بالایی نیست، اما برای انتقال صدها هزار پیام متنی کافی خواهد بود.

این سرویس ماهواره‌ای نه تنها از پیام کوتاه و پیام چند رسانه‌ای (MMS) پشیبانی می‌کند، بلکه قرار است پیام‌رسان‌های منتخب را هم پشتیبانی کند. اما در همین رابطه یک شرکت آمریکایی توانسته با موفقیت در بستر شبکه 4G و سرعت بالاتر با ماهواره ارتباط برقرار کند.

طبق اعلام AST SpaceMobile اینترنت 4G برای اولین بار روی گوشی‌ هوشمند با سرعت 10.3 مگابیت بر ثانیه دریافت شد. این شرکت اعلام کرده در آینده‌ای نزدیک اینترنت 5G ماهواره‌ای را نیز روی گوشی‌های هوشمند تست خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره عدم پشتیبانی اندروید 14 از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت‌افزار

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر