;
coinex

لیست مقاصدی که دارندگان گذرنامه ایرانی بدون تهیه ویزا می‌توانند به آن‌ها سفر کنند

بنابر لیستی که اخیراً منتشر شده درحال‌حاضر دارندگان گذرنامه ایرانی قادر خواهند بود تا بدون دریافت ویزا به 44 مقصد بین‌المللی جهان سفر داشته باشند.

به گزارش تکراتو و به نقل از اطلاعات آنلاین، ایران هم‌اکنون در رتبه نود و سوم رده‌بندی معتبرترین گذرنامه‌های جهان جای گرفته است و همینطور دارندگان گذرنامه ایرانی بدون دریافت ویزا توانایی سفر به 44 مقصد بین‌المللی را دارند.

بیشتر بخوانید: پاسپورت امارات معتبرترین پاسپورت جهان شد!

مقاصد سفر دارندگان گذرنامه ایرانی بدون نیاز به ویزا

درحال‌حاضر دارندگان گذرنامه ایران قادر خواهند بود تا بدون دریافت روادید به کشورهایی در خاورمیانه همچون ارمنستان، لبنان، قطر، سوریه، عمان و ترکیه سفر داشته باشند.

در این میان همچنین نام کشورهایی همچون پاکستان، جمهوری آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، هائیتی، مالزی، مالدیو، بولیوی و ونزوئلا هم دیده می‌شود که ایرانی‌ها مجوز ورود به آنها را بدون دریافت ویزا دارند.

دارندگان گذرنامه ایرانی

صاحبان گذرنامه ایرانی همچنین قابلیت سفر به 15 کشور آفریقایی را بدون نیاز به دریافت ویزا دارند. از جمله این کشورها می‌توان به سومالی، رواندا، زیمبابوه، موریتانی و موزامبیک اشاره داشت.

بیشتر بخوانید: 

اعتبار گذرنامه ایرانی در 40 سال اخیر همواره سیری نزولی داشته است. نظر شما در این باره چیست؟ آیا مقاصد قابل سفر با گذرنامه ایرانی بدون نیاز به ویزا برای شما کاربردی دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر