;
coinex

افزایش 6 هزار درصدی کاربران ایرانی پروتون VPN

گزارش‌های منتشر شده از افزایش 6 هزار درصدی کاربران ایرانی پروتون VPN خبر می‌دهد. سرویس ارائه‌دهنده پروتون با پول ایرانی درآمد هنگفتی داشته است.

براساس گزارشی از بازار فروش فیلترشکن‌ها، هم‌اکنون شاهد افزایش 6 هزار درصدی کاربران ایرانی پروتون VPN هستیم. این شرکت در گزارش خود قید کرده است که کابران ایرانی مدتی است که با هجوم به این سرویس، درخواست ارائه VPN کرده تا بتوانند محدودیت‌های سختگیرانه ایجاد شده توسط دولت را از بین ببرند و از اینترنت آزاد استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: آغاز تحقیق و تفحص مجلس در ماجرای فیلترشکن‌های پولی

افزایش 6 هزار درصدی کاربران ایرانی پروتون VPN

کاربران از سرویس‌های VPN استفاده می‌کنند تا بتوانند به پلتفرم‌ها، برنامه‌ها، سایت‌ها، اخبار و محتواهایی که محدود شده‌اند، دسترسی پیدا کنند. حالا شرکت امنیت سایبری سوئیسی Proton سایت جدیدی را راه‌اندازی کرده که می‌تواند سانسور و محدودیت‌های اینترنت را دقیق‌تر مشخص کند. همزمان با این موضوع، این شرکت گزارشی از وضعیت استفاده کاربران از فیلترشکن منتشر کرده که آن به افزایش 6000 درصدی کاربران ایرانی سرویس VPN پروتون در پاییز سال گذشته اشاره شده است.

در طول چند سال گذشته، مقامات سرتاسر جهان در مواقع بحرانی، دسترسی کاربران به اینترنت را با اختلالات کلی یا جزئی مواجه کرده‌اند. پژوهش شرکت پروتون نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۲ دولت­‌های ۳۵ کشور جهان در مقاطع گوناگون دسترسی به شبکه اینترنت را مسدود کرده­‌اند و قطع اینترنت روی­‌هم‌­رفته در سال گذشته به بیش از ۱۸۷ مورد رسید که بالاترین رکورد در یک سال میلادی است.

افزایش 6 هزار درصدی کاربران ایرانی پروتون VPN
حالا شرکت پروتون قصد دارد با استفاده از داده‌های انحصاری خود در مورد زمانی که کاربران سراسر جهان از سرویس VPN آن استفاده می‌کنند، راه‌های بیشتری برای مبارزه با قطعی اینترنت ارائه کند. شرکت مستقر در سوئیس برنامه جدیدی با نام Proton VPN Observatory را راه‌اندازی کرده که هدف آن ارائه اطلاعات دقیق‌تر در مورد سانسور اینترنت در سراسر جهان است.

Proton VPN Observatory که به‌عنوان یک صفحه وب در دسترس عموم قرار دارد، افزایش قابل توجه استفاده از سرویس VPN این شرکت را شرح می‌دهد. برای انجام این کار، پروتون فعالیت‌های غیرعادی مربوط به ثبت نام و همچنین استفاده از Proton VPN را ردیابی می‌کند و آن‌ها را با رویدادهای سیاسی سراسر جهان مرتبط می‌کند.

افزایش 6 هزار درصدی کاربران ایرانی پروتون VPN
به‌عنوان مثال، پروتون در وب‌سایت این برنامه به تغییرات رفتاری کاربران کشورهایی مانند روسیه، چین و ایران در چند سال گذشته اشاره کرده است. طبق آمار ارائه شده، در اکتبر سال 2022 (حد فاصل ۹ مهر تا ۹ آبان ۱۴۰۱)، پروتون شاهد افزایش 6000 درصدی کاربران ایرانی ثبت‌نام شده بوده است! این تاریخ همزمان با بروز ناآرامی‌ها و فیلترینگ گسترده در کشور در سال گذشته شمسی است. در پاییز سال گذشته پایگاه خبری اکسیوس نیز اعلام کرده بود استفاده از فیلترشکن در ایران با رشد ۳۰۰۰ درصدی روبه رو شده است.

پروتون همچنین اعلام کرده در سال 2023 نیز کاربران سنگالی این سرویس در ماه گذشته میلادی به میزان 100 هزار درصد افزایش یافته است!

بنابر اعلام این شرکت، در روزهای پس از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین هم که دولت روسیه دسترسی کاربران به وب‌سایت‌­های خبری مستقل را مسدود کرد، ثبت‌نام کاربران داخل روسیه برای استفاده از وی‌پی‌ان پروتون با افزایش ۹ هزار درصدی مواجه شد. به گفته شرکت «پروتون» در پی قطع دسترسی به شبکه اجتماعی توئیتر توسط دولت ترکیه در روزهای پس از وقوع زمین‌لرزه مرگبار و ویرانگر در اواسط بهمن پارسال نیز استفاده از وی‌پی‌ان در این کشور ۱۵ هزار درصد افزایش یافت.

پروتون که احتمالاً بیشتر به‌دلیل سرویس ایمیل رمزگذاری‌شده خود شناخته می‌شود، در بیانیه‌ای گفت که با کمک این برنامه می‌تواند پیش از انتشار اخبار مربوطه متوجه سانسور اینترنت شود. این شرکت همچنین با ارائه گزارش‌های خود تلاش کرده تا هشدار بدهد که دولت‌های سراسر جهان بیشتر از قبل در حال محدود کردن اینترنت هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افزایش 6 هزار درصدی کاربران ایرانی پروتون VPN چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر