;
coinex

جنجال UFO ها؛ بررسی اظهارات ماموران امنیتی آمریکا درباره کشف حیات فرازمینی!

دیوید گروش (David Grusch) کیست و برای چه او را افشاگر جنجالی UFO می‌دانیم؟ در این مطلب، می‌خواهیم نگاه مختصری بیندازیم به جریان پنهان‌کاری مقامات ایالات متحده در ماجرای UFOها و حیات موجودات فضایی!

این روزها، بازار شایعات پیرامون کشف زیست فرازمینی داغ است و چند تن از شاهدین و افشاگران‌ (که اغلب افسران نیروی دریایی و هوایی ارتش هستند) در کنگره آمریکا شهادت داده‌اند که مقامات دولتی در زمینه اطلاعات اشیاء پرنده ناشناس (UAP) پنهان‌کاری می‌کنند. حقیقت چیست؟

بیشتر بخوانید:

منطقه 51 کجاست؟‌ پشت پرده تحقیقات سری آمریکا درباره موجودات فرازمینی

موجودات فضایی توسط کنگره آمریکا تایید شد؛ ما تنها نیستیم!

افشاگران دولتی UFO که پای‌شان به کنگره آمریکا باز شد

آقایان رایان گریوس (Ryan Graves) و دیوید فریور (David Fravor)، دو خلبان نیروی دریایی آمریکا، و دیوید گروش، افسر سابق اطلاعاتی نیروی هوایی، سه شاهد مهم ماجرای ما هستند. اما چرا در رسانه‌ها نام دیوید گروش را بیشتر می‌شنویم؟ شاید به خاطر ادعای جنجالی یافتنِ زیست فرازمینی در بعضی از سایت‌های پدیده‌های هوایی ناشناس (UAP) باشد. او اعلام کرده که افراد آگاهی به اطلاع او رسانده‌اند. گروش که به واسطه شغلش، به اطلاعات محرمانه بیشتری هم دسترسی دارد، گفته‌هایش حاکی از آن است که احتمالاً دولت ایالات متحده، اطلاعات دست اولی درباره UFO داشته باشد.

افشاگران UFO
افشاگران UFO

برخورد نزدیک فریور، افسر ارشد نیروی دریایی ارتش، با UAP

به گزارش نیویورک تایمز، حوالی سال 2017 آقای فریور، فرمانده ارشد به همراه جیم اسلیت، فرمانده میدان، در آن زمان در اقیانوس آرام در سواحل سن دیگو تمرین می‌کردند که تماس عجیبی از یک اپراتور رادیویی دریافت می‌کنند؛ در این پیام گفته شده بود که ارتش حدود دو هفته هواپیماهای عجیب و غریبی را در منطقه رهگیری کرده است. بر اساس گزارش‌ها، گاهی اوقات، این اشیاء پرنده مانورهای ناگهانی انجام می‌دادند، در ارتفاع ده‌ها هزار پایی ثابت می‌ماندند و یا حتی معلق می‌شدند.

می‌توانم بگویم که این [پرنده] متعلق به این جهان نبود! دیوانه نیستم! چیزی هم ننوشیده بودم، پس از هجده سال تجربه خلبانی، من چیزهای زیادی را در قلمرو هوایی دیده‌ام ولی حتی نزدیک به این چیز هم نبوده است! -فریور در مصاحبه با ای‌بی‌سی‌ نیوز (ABC News)

خلاصه، از فریور و اسلیت خواسته شد  که در این باره تحقیق کنند، سرانجام فریور و اسلیت، رد یکی از این پدیده‌های هوایی ناشناس را زدند. گزارش تایمز می‌گوید که ظاهراً این پدیده هوایی ناشناس حدود 40 فوت (12 متر) طول داشت و در ارتفاع 50 فوتی (15 متری) بالای اقیانوس حرکت می‌کرد. فراور می‌گفت به نظر می‌رسد این شی باعث ایجاد نوعی جوشش یا ایجاد حباب در اقیانوس می‌شود، زیرا بقیه آب آرام به نظر می رسید. ویدئو زیر که از طبقه‌بندی خارج شده، مانور عجیب این پرنده ناشناس را به خوبی نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

سفر به ماه با آپولو 17 دروغ یا واقعیت؟ چرا انسان دیگر به ماه نرفت؟

آیا برنامه مخفی پنتاگون برای شکار یوفوها، واقعی است؟

ادعای جنجالی گروش درباره بشقاب پرنده ها یا UFO چه بود؟

گروش به کمیته حقیقت‌یاب کنگره گفته که او کاملاً معتقد است که دولت حقایق مربوط پدیده‌های هوایی ناشناس (UAP) را پنهان کرده است. UAP اصطلاحی است که پنتاگون برای اشاره به بشقاب پرنده‌ها یا UFO استفاده می‌کند.

UFO

گروش گفت:

من در حین انجام وظایف رسمی، از یک برنامه با عمر چند دهه درباره بازیابی تصادفات UAP و مهندسی معکوس آن‌ها مطلع شدم.

او ادامه داد:

بر اساس داده‌هایی که جمع‌آوری کردم، تصمیم گرفتم که این اطلاعات را به مافوق و چندین بازرس کل گزارش کنم و در واقع به یک افشاگر تبدیل شوم.

وقتی گروش برای جزئیات تحت فشار قرار گرفت، توضیح داد که نمی‌تواند اظهار نظر کند؛ زیرا اطلاعات محرمانه هستند. او هم‌چنین شرح داد که شخصاً با افرادی که اطلاعات مستقیمی از صنایع انسانی داشتند گفت و گو کرده است. او ادامه داد:

شهادت من بر اساس اطلاعاتی است که توسط افرادی با سابقه طولانی خدمت به این کشور به من داده شده

تیم بورچت، نماینده ایالات متحده، از ادعای گروش درباره پنهان‌کاری دولت آمریکا حمایت کرد و گفت: «ما در آغاز جلسه استماع این پنهان‌کاری را کشف خواهیم کرد.» او ادامه داد:

این موضوع درباره شفافیت دولت است. ما نمی‌توانیم به دولتی که به مردمش اعتماد ندارد اعتماد کنیم.

برنامه رسمی دولت ایالات متحده برای تحقیق پیرامون UAP

نیویورک تایمز در گزارش دیگری گفت، علیرغم ادعای مقامات مبنی بر اینکه تلاش محرمانه آن‌ها برای شکار بشقاب پرنده یا UFO ها در سال 2012 پس از پایان بودجه متوقف شده، اما دولت ایالات متحده به طور مخفیانه درباره اشیاء پرنده ناشناس UAP (بشقاب پرنده ها) تحقیق می‌کند، تا آن‌جایی که می‌دانیم این گروه همچنان فعال است.

تایمز طی تحقیقاتش کشف کرده بود، این ابتکار عمل که تحت عنوان برنامه شناسایی تهدیدات هوافضای پیشرفته (AATIP) شناخته می‌شود، توسط وزارت دفاع ایالات متحده در سال 2007 راه اندازی شد و با بودجه سالانه 22 میلیون دلار از سال 2008 تا اواخر 2011 به تحقیق پرداخت.

برنامه رسمی دولت ایالات متحده برای تحقیق پیرامون UAP

 

به گزارش تایمز، مقامات پنتاگون فاش کردند که این برنامه وجود داشته، اما افزودند که در سال 2012 فعالیت آن متوقف شده است. با این حال، مدیر سابق این برنامه گفت که AATIP در سال‌های پس از آن نیز همچنان فعال بوده است. بر اساس گفته‌های این نشریه، او به نظارت بر این تلاش‌ها ادامه داد تا اینکه در ماه اکتبر استعفا داد. می‌گوییم تلاش‌ها، چرا که به دلیل «محرمانه بودن بیش از حد و مخالفت های داخلی در وزارتخانه» او سرانجام توانست استعفاء دهد!

بیشتر بخوانید:

افسر اطلاعاتی سابق آمریکا از وسایل فرازمینی تحت تملک این کشور می‌گوید!

افشاگری و انتقاد نماینده کنگره از پنهانکاری دولت در ماجرای یوفوها ؛ موجودات فرازمینی به سادگی می‌توانند ما را به ذغال تبدیل کنند!

فرضیه محتمل درباره UFO

با توجه به چیزهایی که از پروژه‌های محرمانه دولت‌ها می‌دانیم، لزوماً قرار نیست که پدیده‌های هوایی ناشناس (UAP) متعلق به فناوری فرازمینی‌ها باشد، مثلاً دارپا یا سازمان پروژه‌های پژوهشی پیشرفتهٔ دفاعی از سال‌های دور و درازی نیز مترصد دست‌یابی به فناوری‌های فوق پیشرفته بوده است. چنان‌که خیلی از فناوری‌هایی که هم‌اکنون داریم، مانند اینترنت‌، حاصل پژوهش و عملیاتی ساختن‌شان توسط این سازمان است. پس می‌توانیم این فرض را محتمل بدانیم که گاهی افسران پایین‌رده با پدیده‌های هوایی ناشناسی روبه‌رو شوند که دست‌پخت خود آمریکایی‌هاست فقط چون به اطلاعات طبقه‌بندی شده سطح بالا دسترسی ندارند، این پدیده‌ها هم برای‌شان عجیب جلوه می‌کند. اما نکته قابل توجه این است که افشاگری این ماموران، این بار به کنگره راه پیدا کرده است.

خطای دید و یا راداری

به گفته جف وایز، نویسنده مجله نیویورک، این پدیده‌ها ممکن است نشان دهنده سرعت و قابلیت مانور واقعی یک هواپیما نباشد، زیرا پیشرفت در تکنیک‌های جنگ الکترونیک (EW)، یا همان «جعل راداری» اولیه که توسط ارتش ایالات متحده استفاده می‌شد، می‌تواند حسگرها را برای دادن اطلاعات سرعت و موقعیت فریب دهد که منجر شود به اطلاعات نادرست. بنابراین هم این احتمال وجود دارد که خود آمریکا برای لو نرفتن پروژه‌های فوق سری از این تکنیک استفاده کنند تا حتی جنگنده‌های خودشان هم اطلاعات دقیقی دریافت نکنند و هم ممکن است، رقیبان و دشمنانی نظیر چین و روسیه نیز قابلیت‌های جنگ الکترونیکی خود را توسعه داده باشند و از شکاف‌های نرم‌افزاری برای دستکاری اطلاعات ایجاد کنند.

بازگردیم به ادعای جنجالی گروش، آیا واقعاً حیات بیگانه را پیدا کرده‌ایم؟

انسان یا غیر انسان؟

نانسی مک، نماینده جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی از آقای گروش پرسید که اطلاعات بیشتری درباره بدن‌های غیر زمینی بدهد. آیا چیزهای زیست‌شناختی که دولت سعی در بازسازی‌اش داشته، انسانی بوده‌اند یا غیرانسانی که آقای گروش می‌گوید:

غیرانسانی، آن هم با گفت و گو با  افراد آگاهی که مستقیماً در برنامه مشارکت داشته‌اند.

مقامات آمریکایی در مورد این ادعاها چه گفتند؟

سو گوگ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، در بیانیه‌ای گفت که بازرسان هیچ اطلاعات قابل تأییدی برای اثبات ادعاهایی مبنی بر اینکه «برنامه‌های مربوط به در اختیار داشتن یا مهندسی معکوس موارد فرازمینی در گذشته وجود داشته یا در حال حاضر وجود دارد»، کشف نکرده‌اند.

جنجال UFO ها؛ بررسی اظهارات ماموران امنیتی آمریکا درباره کشف حیات فرازمینی!

هم‌چنین جان کربی سخنگوی امنیت ملی امریکا گفت که او موضعی در مورد این موضوع که آیا حیات فرازمینی وجود دارد یا خیر، ندارد.

او گفت: «آنچه ما معتقدیم این است که پدیده‌های هوایی غیرقابل توضیحی وجود دارد که توسط خلبانان – نیروی دریایی و نیروی هوایی – مستند و گزارش شده است. ما پاسخی در مورد چیستی این پدیده‌ها نداریم.»

شان کرپاتریک، رئیس دفتر حل و فصل ناهنجاری‌های همه دامنه پنتاگون که به بررسی UAP ها می‌پردازد، در اوایل سال جاری به قانونگذاران گفت که این مرکز «تاکنون هیچ مدرک معتبری مبنی بر فعالیت فرازمینی، فناوری خارج از جهان، یا اشیایی که قوانین فیزیک را نقض می‌کنند، نیافته است.»

در ماه مه گذشته سال جاری میلادی، ناسا اولین نشست عمومی خود را در مورد UAP ها برگزار کرد و خواستار رویکرد علمی دقیق‌تر برای روشن کردن منشأ صدها مشاهده شد.

سوالات متداول

آیا حیات فرازمینی در زمین پیدا شده است؟

طبق اظهارات ماموران امنیت و اطلاعات سابق آمریکایی، ممکن است شکلی از حیات فرازمینی در اختیار دولت آمریکا باشد؛ اما این ادعا هنوز تایید نشده و مدارکی برای آن ارائه نشده است.

پنتاگون درباره وجود UFO ها چه گفته است؟

طبق اظهارات رسمی، هر گونه وجود حیات فرازمینی توسط مقامات ارشد رد شده است.

بیشتر بخوانید:

منابع: BBC و  Space و  NewYorkTimes  و DW

دیدگاه شما درباره یوفو UFO یا پدیده‌های هوایی ناشناس UAP چیست؟ آیا فرازمینی‌ها خیلی وقت است که پای‌شان به زمین باز شده؟ شما چه فکر می‌کنید؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای تکراتو بنویسید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر