;
coinex

بزرگترین ساختمان اداری جهان در هند معرفی شد [+ویدیو]

بزرگترین ساختمان اداری جهان در هند رونمایی شد. این ساختمان قادر است بیشترین میزان الماس در جهان را تراش دهد. در ادامه نوشته با تصاویر این ساختمان همراه ما باشید.

بزرگترین ساختمان اداری جهان در هند معرفی شد. ساختمان بورس الماس سورت با گذر از ساختمان پنتاگون در آمریکا توانست رتبه 1 را کسب کند. این ساختمان عظیم که بیشترین میزان الماس در جهان را تراش می‌دهد، 35 هکتار زیربنا دارد و دارای 15 طبقه است. لازم به ذکر است که ساختمان بورس الماس سورت انرژی بسیاری از مناطق مشترک خود را از خورشید تأمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: عجیب‌ترین ایستگاه مترو جهان در طبقات بالای یک ساختمان مسکونی!

بزرگترین ساختمان اداری جهان در هند رونمایی شد

اگرچه شهر آنتورپ در بلژیک، به‌عنوان مرکز تجارت الماس در جهان شناخته می‌شود، اما سورت (Surat) در هند، شهری است که حدود ۹۰ درصد از الماس‌های دنیا در آنجا تراشیده می‌شوند. بورس الماس سورت (Surat Diamond Bourse)، جدیدترین ساختمان اداری این شهر است که از ساختمان پنتاگون در آمریکا بزرگ‌تر است و رکورد بزرگ‌ترین ساختمان اداری جهان را به‌نام خود ثبت کرده است.

ساختمان بورس الماس سورت قرار است محل اقامت بیش از ۶۵,۰۰۰ متخصص الماس شود. در این مجموعه وسیع، ۱۵ طبقه در بیش از ۳۵ هکتار زمین ساخته شده است. معماران این مرکز تجاری می‌گویند که بیش از ۷.۱ میلیون فوت مربع مساحت دارد. تکمیل این پروژه حدود ۴ سال به طول انجامید که شامل ۲ سال تاخیر مربوط به دوران همه‌گیری کرونا بود. این ساختمان قرار است در اواخر ۲۰۲۳ به‌طور رسمی توسط نارندرا مودی نخست وزیر هند افتتاح شود و میزبان اولین ساکنان آن در ماه نوامبر خواهد بود.

بزرگترین ساختمان اداری جهان در هند رونمایی شد

عکس‌های جدید این بنا، نگاهی اجمالی به کف‌های مرمر و آتریوم‌های پر نور دارد که بیش از ۴,۷۰۰ فضای اداری را به هم متصل می‌کنند، که می‌توانند کارگاه‌های کوچکی برای تراش و صیقل الماس باشند. این سازه ۳۸۸ میلیون دلاری، همچنین دارای ۱۳۱ آسانسور، سالن‌های غذاخوری، فروشگاه، مراکز سلامتی و محل کنفرانس برای کارگران است.

بزرگترین ساختمان اداری جهان در هند رونمایی شد

به گفته ماهش قدهاوی، مدیرعامل این پروژه، افتتاح بورس الماس سورت، هزاران نفر را از سفرهای روزانه با قطار به بمبئی برای کار، راحت می‌کند. او گفت:

«بعضی از مردم مجبورند روزانه تا ۴ ساعت وقت بگذارند تا از خانه‌های خود به محل کارشان بروند و دوباره به خانه بازگردند.»

بزرگترین ساختمان اداری جهان در هند رونمایی شد

این ساختمان توسط شرکت معماری هندی Morphogenesis، طراحی شده است. قدهاوی گفت که شکستن رکورد پنتاگون از اهداف آنها نبوده است و مساحت این ساختمان‌ها بر اساس تقاضا، مشخص شده است. دفاتر طراحی شده، پیش از توسط شرکت‌ها خریداری شده‌اند.

این ساختمان پیشرفته دارای ویژگی‌هایی از جمله طراحی با هدف کاهش ۵۰ درصدی مصرف انرژی است و در این زمینه واجد شرایط دریافت رتبه پلاتینیوم از شورای ساختمان سبز هند است.

بزرگترین ساختمان اداری جهان در هند رونمایی شد

ساختمان بورس الماس سورت، دارای یک سیستم خنک‌کننده تابشی است که آب خنک را در زیر طبقات خود به گردش در می‌آورد و باعث کاهش دمای داخلی می‌شود.

علاوه بر این، انرژی مناطق مشترک داخل ساختمان از خورشید تامین می‌شود و دفاتر از طریق یک راهروی مرکزی طولانی که شبیه طرح ترمینال فرودگاه است، به هم متصل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره بزرگترین ساختمان اداری جهان در هند چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: روزیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر