coinex
راهنمای خرید تکراتو

هوش مصنوعی مشاغل زیادی را از بین خواهند برد ؛ آیا موجی از بیکاری در راه است؟

به ادعای مدیرعامل OpenAI، هوش مصنوعی باعث از میان رفتن مشاغل بسیاری شده است. او با انتقاد به دیدگاه‌های خوشبینانه، نسبت به ایجاد موجی از بیکاری هشدار داد.

«سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI طی مصاحبه جدید خود ضمن انتقاد از چشم‌انداز خوش‌بینانه بازیگران فعال در صنعت هوش مصنوعی، صراحتاً از نقش هوش‌مصنوعی در ایجاد موجی از بیکاری و از بین بردن بسیاری از مشاغل صحبت کرد.

هرچند اظهارات مدیرعامل OpenAI احتمالاً برای بسیاری از افراد چندان خوشایند نخواهد بود، اما به‌نظر او استرس زیادی در این رابطه نداشته باشد. به ادعای آلتمن، در کل جهان، آینده با هوش مصنوعی بهتر خواهد بود؛ هرچند که او کاملاً از نحوه عملکرد این جهان اطمینان ندارد.

در همین راستا چند ماه پیش، شرکت کاریابی Challenger, Gray & Christmas طی تخمینی گزارش داده بود که هوش مصنوعی تقریباً باعث بیکاری 4000 نفر در آمریکا می‌شود و طی ماه مارس شرکت گلدمن ساکس نیز اعلام کرده که 300 میلیون شغل احتمالاً به دلیل نقش‌آفرینی این فناوری از بین می‌رود. با توجه به همین نگرانی‌ها، مدیر سیاست‌های جهانی متا به‌تازگی طی مصاحبه‌ای اعلام داشت که غول هوش‌ مصنوعی دیگر قابل بازگرداندن به داخل چراغ جادو نیست.

بیشتر بخوانید: دریافتی سالانه یک میلیارد دلاری مدیرعامل مایکروسافت به برکت هوش مصنوعی!

ایجاد موجی از بیکاری در پی استفاده از هوش مصنوعی

آلتمن در ادامه مصاحبه خود در رابطه با چشم‌انداز معلمان هوش مصنوعی با هیجان خاصی به ابراز عقیده خود مبنی بر اینکه «منابع آموزش بهتری برای بهترین، ثروتمندترین و باهوش‌ترین بچه‌های امروزی» در دسترس قرار می‌گیرد، پرداخت. اما، وی همچنین به این موضوع اشاره داشت که مردم همیشه ترجیح خواهند داد که تدریس از سوی انسان‌ها صورت پذیرد.

موجی از بیکاری

آلتمن در ادامه مصاحبه خود با نشریه The Atlantic بیان داشت: «بسیاری از افرادی که روی هوش مصنوعی کار می‌کنند، وانمود می‌کنند که این فناوری فقط خوب خواهد بود، فقط یک مکمل خواهد بود و قرار نیست جایگزین کسی شود. قطعاً بسیاری از مشاغل نابود خواهند شد.»

به‌هرحال هیچکدام از گزارش‌های مربوط به این مصاحبه باعث تعجب نخواهد بود، زیرا چند ماه بعد از انتشار عمومی چت‌بات ChatGPT در پاییز سال پیش، مردم علاوه‌بر ابراز نگرانی درباره جایگزینی با هو‌ش مصنوعی، به تعداد زیادی شغل خود را نیز به همین دلیل از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ایجاد موجی از بیکاری در نتیجه رواج استفاده از هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر