;
coinex

دریافتی سالانه یک میلیارد دلاری مدیرعامل مایکروسافت به برکت هوش مصنوعی!

هوش مصنوعی در دریافتی سالانه یک میلیارد دلاری مدیرعامل مایکروسافت نقش به‌سزایی دارد و حالا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت این رقم شگفت‌انگیز را دریافت می‌کند.

طبق پرونده‌های نظارتی که از سوی بلومبرگ مورد مطالعه قرار گرفته، دریافتی‌های «ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت از هنگامی که وی در اوایل سال 2014 به این سمت رسیده، شامل سهام، حقوق، پاداش‌ها و سود سهام می‌شود. لذا در این زمینه کل حقوق و دستمزد نادلا در سال 2022 چیزی بالغ بر 55 میلیون دلار بوده که این مبلغ 2.5 میلیون دلار حقوق، 10 میلیون دلار پاداش‌های نقدی و 42 میلیون دلار جوایز سهام را شامل می‌شود.

از طرفی مایکروسافت یکی از شرکت‌های بسیار موفق در حوزه هوش مصنوعی در مدت اخیر بوده که این موضوع باعث دریافتی سالانه یک میلیارد دلاری مدیرعامل مایکروسافت از این غول فناوری شده است.

شایان توجه است که مایکروسافت طی چند روز اخیر از بینگ چت هوش مصنوعی Enterprise جهت استفاده در کسب‌و‌کارها رونمایی کرده که البته ماهانه 30 دلار هزینه نیز دربر خواهد داشت. همچنین این چت‌بات در هر پلتفرمی که نسخه معمولی بینگ چت در آن فعالیت دارد، اعم از Bing.com و نوار کناری مرورگر اج، قابل استفاده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: همکاری رقبا در ساخت هوش مصنوعی جدید ؛ محصول مشترک متا و مایکروسافت چیست؟

دریافتی سالانه یک میلیارد دلاری مدیرعامل مایکروسافت به‌لطف هوش مصنوعی

به‌تازگی مایکروسافت در عرض یک روز بعد از اعلام قیمت 30 دلار در ماه برای هوش مصنوعی 365 کوپایلوت، 154 میلیارد دلار به ارزش بازار خود افزود. این رقم چیزی در حدود کل دارایی «جف بزوس»، بنیانگذار آمازون است.

دریافتی سالانه یک میلیارد دلاری مدیرعامل مایکروسافت

همچنین امسال سهام سازنده ویندوز بعد از سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری روی شرکت OpenAI، سازنده ChatGPT، رشد 48 درصدی را به خود دیده است. ارزش سهام مایکروسافت در بازار روز چهارشنبه هم به 355 دلار دست یافته که بااین‌حال، ارزش آن کمی بیشتر از 2.6 تریلیون دلار است.

افزون‌براین، رشد مایکروسافت منجر شده تا نادلا در کنار اشخاصی چون «تیم کوک»، مدیرعامل اپل به باشگاه مدیران عامل برگزیده ورود پیدا کند. از طرفی مدیران عامل دیگری هم از هیاهوی در حوزه هوش مصنوعی بهره‌برداری کرده‌اند، مانند «جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا که دارایی او حالا به 42 میلیارد دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص دریافتی سالانه یک میلیارد دلاری مدیرعامل مایکروسافت به لطف هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر