coinex
راهنمای خرید تکراتو

نظریه جدید شکل‌گیری کیهان انفجار بزرگ (Big Bang) را نقض می‌کند!

اخیرا دانشمندان با طرح نظریه جدید شکل‌گیری کیهان ، نظریه انفجار بزرگ (Big Bang) را به چالش کشیده و آن را نقض کرده‌اند.

امروزه، اتفاق نظر دانشمندان، ستاره‌شناسان و کیهان شناسان بر این است که جهان در یک انفجار عظیم به نام Big Bang ایجاد شده است. این انفجار نه تنها ماده را به وجود آورده، بلکه قوانین فیزیکی حاکم بر کیهان همیشه در حال انبساط ما را ایجاد کرده است. با این حال، دانشمندان اخیراً این نظریه را نقض کرده و به دنبال یک توضیح کامل‌تر و واضح برای جهان هستی هستند.

از مدت‌ها قبل نظریه انفجار بزرگ یا Big Bang به عنوان نقطه تولد کیهان توصیف شده است. با این حال، به نظر می‌رسد که فیزیک‌دانان این نظریه را به چالش کشیده و احتمالاً باید در انتظار نقض آن باشیم.

بیشتر بخوانید: کشف جدید دانشمندان درباره منشا حیات تمام نظریه‌های پیشین را نقض می‌کند!

نظریه جدید شکل‌گیری کیهان انفجار بزرگ (Big Bang) را نقض می‌کند!

بر اساس اطلاعات و نظریه‌های موجود، تمام حیات روی کره زمین را می‌توان به یک جد مشترک به عنوان آخرین جد مشترک جهانی (LUCA) توصیف کرد. جستجوی برای LUCA و کشف منشأ حیات یک زمینه تحقیقات جذاب برای دانشمندان به شمار می‌آید. با این حال، کنجکاوی به همین‌جا ختم نمی‌شود.

از دیدگاه کیهان شناسی، ما توانسته‌ایم یک ارتباط نفس‌گیر بین تولد ستارگان، تشکیل سیارات و انبساط کیهان کشف کنیم. به گفته دانشمندان، کشف رازهای آفرینش کیهانی از طریق فعل و انفعال ظریف بین سرعت انبساط کیهان، فروپاشی گرانشی ماده تاریک و جذب هیدروژن (عنصر حیات بخش لازم برای تشکیل ستاره) آشکار می‌شود.

با این حال، آیا تمام هستی به واسطه یک انفجار بزرگ آغاز شده است؟ نظریه Big Bang و جهان در حال انبساط توسط ستاره شناس انگلیسی فرد هویل در طول یک برنامه رادیویی در سال ۱۹۴۹ مطرح شد و بر اساس این نظریه جهان از یک انفجار عظیم در زمان خاصی در گذشته سرچشمه می‌گیرد.

نظریه جدید شکل‌گیری کیهان انفجار بزرگ (Big Bang) را نقض می‌کند!

نکته جالب آن است که ایده انبساط جهان هستی توسط نظریه نسبیت عام انیشتین که به خوبی مورد آزمایش قرار گرفته، پشتیبانی می‌شود. بر اساس این نظریه، فضا و زمان به عنوان یک مسیر یک طرفه انعطاف‌پذیر با قابلیت خم شدن، انبساط و فروپاشی توصیف می‌شود.

به گزارش Sciencefocus، اگر بخواهیم نوار کیهانی را به عقب برگردانیم، شاهد انقباض جهان به نقطه بی‌نهایت کوچکی از دمای بی‌نهایت، انرژی و انحنای فضا زمان خواهیم بود – رویدادی که به عنوان تکینگی انفجار بزرگ شناخته می‌شود.

خوشبختانه، کیهان‌شناسان به فراتر از تکینگی بیگ‌بنگ نگاه کرده و به دنبال توضیح و جایگزینی هستند که از معمای بی‌نهایت و منشأ زمان فراتر می‌رود.

ایده‌ای که اخیراً مطرح شده، مفهوم تورم چرخه‌ای (Cyclic inflation) است؛ چارچوبی که تورم کیهانی را با مفهوم فروپاشی و انبساط چرخه‌ای یا جهش ترکیب می‌کند.

بر اساس این نظریه فریبنده که توسط دانشمند بزرگ تیرثبیر بیسواز (Tirthabir Biswas) مطرح شده، نشان می‌دهد که جهان در چرخه‌های بی‌نهایت فروپاشی و انبساط قرار دارد.

پس از یک چرخه بحرانی و زمانی که آنتروپی کافی انباشته شده باشد، جهان با شتاب‌گیری سریع فضا – زمان موجه شده که به عنوان تورم شناخته می‌شود. با ترکیب چرخه‌های جهش، تورم چرخه‌ای شکل گرفته و در عین حال امکان فرار از تکینگی Big Bang را فراهم می‌کند.

همین مسئله باعث شده تا نظریه بیگ بنگ و شروع کیهان پس از این انفجار بزرگ اکنون تحت‌تأثیر قرار گرفته و ممکن است در آینده نزدیک حتی نقض شود. هر چه در این سفر فکری جلوتر می‌رویم، اسرار منشأ کیهانی ما بیشتر آشکار می‌شود و ما را به کاوش عمیق‌تر در ذات مرموز کیهان دعوت می‌کند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی نظریه جدید شکل‌گیری کیهان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار علمی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت افزار

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر