;
coinex

آگهی استخدام مدیر هوش مصنوعی در نتفلیکس ؛ نمک‌پاشی به زخم بازیگران معترض!

آگهی استخدام مدیر هوش مصنوعی در نتفلیکس داغ بازیگران هالیوود را تازه کرد. اهالی هالیوود از حرکت جدید نتفلیکس سخت خشمگین شده‌اند.

در آخرین اخبار حوزه سینما و تلویزیون آمده است که آگهی استخدام مدیر هوش مصنوعی در نتفلیکس با سیل عظیمی از اعتراضات بازیگران، نویسندگان و دیگر اهالی هنر هفتم همراه شده است. نزدیک به چندماه است که نویسندگان و بازیگران بزرگترین شرکت سینمایی جهان بنابر ترس و اضطرابی که از وجود هوش مصنوعی در این صنعت بزرگ داشتند، دست به اعتراضات گسترده‌ای زده‌اند. در همین راستا حتی پیش‌بینی می‌شود هالیوود با زیان‌ مالی بزرگی در نتیجه این اعتراضات مواجه شود.

حال شبکه Netflix که یکی‌از بزرگترین سرویس‌های پخش‌ فیلم و سریال اشتراکی در جهان است، قصد دارد با استخدام مدیر تولید هوش مصنوعی، داغ معترضین را تازه کند.

بیشتر بخوانید: پیشرفته‌ترین مدل هوش مصنوعی تولید تصاویر توسط Stability AI معرفی شد

آگهی استخدام مدیر هوش مصنوعی در نتفلیکس جنجال‌ساز شد

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا؛ در حالی تولیدات هالیوودی تحت تاثیر اعتصاب بازیگران و نویسندگان تقریبا متوقف شده، کمپانی نتفلیکس در فکر توسعه استفاده از هوش مصنوعی است، موضوعی که یکی از دغدغه‌های اصلی بازیگران و نویسندگان اعتصاب کننده است.

کمپانی نتفلیکس به تازگی موقعیت شغلی مدیر محصول هوش مصنوعی (AI) را با درآمد سالانه ۳۰۰ تا ۹۰۰ هزار دلار آگهی کرده است و این اقدام با انتقاد و اعتراضات زیادی همراه شده است.

هالیوود عملاً از ۱۴ جولای تعطیل شده است، زمانی که انجمن بازیگران سینمای آمریکا – فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) به اعتصاب اتحادیه فیلمنامه نویسان همکار خود، انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) در مبارزه برای افزایش دستمزد پایه و تضمین عدم جایگزینی کار آنها با هوش مصنوعی پیوست.

آگهی استخدام مدیر هوش مصنوعی در نتفلیکس جنجال‌ساز شد

هوش مصنوعی یکی از نگرانی‌های اصلی چندین بازیگر مطرح از جمله «برایان کاکس» بوده است که هفته گذشته در جریان تظاهرات همبستگی در لندن، علیه این فناوری “ترسناک” موضع گرفت. این بازیگر ۷۷ ساله اسکاتلندی در سخنانی خود گفت:

«موضوع دستمزدها یک چیز است، اما بدترین جنبه ایده کلی هوش مصنوعی و آنچه که هوش مصنوعی می‌تواند با ما انجام بدهد، است».

با این حال، حتی با وجود اینکه ترس از هوش مصنوعی مشاغل را از بین می‌برد و شغل بازیگران را نیز با تهدید جدی رو به رو کرده، به نظر می رسد نتفلیکس همچنان در سرمایه گذاری خود در این فناوری مصمم است و یک موقعیتی برای مدیر محصول – پلتفرم یادگیری ماشین اگهی کرده که محدوده دستمزد کلی برای آن ۳۰۰ تا ۹۰۰ هزار دلار در سال است.

اتحادیه بازیگران آمریکا، اولین اعتصاب خود را علیه کمپانی‌های فیلم و تلویزیون در ۴۳ سال گذشته اخیرا آغاز کرده و مسائل اصلی آنها عبارتند از هوش مصنوعی، سهم از درآمد سامانه‌های نمایش آنلاین و افزایش اساسی حداقل دستمزدها با توجه به تورم.

پیش‌تر، انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) نیز با اعلام اختلافات گسترده با استودیوهای فیلمسازی از ماه می اعتصاب سراسری خود را آغاز کرده است. این انجمن در یک سند طولانی پیشنهادهایی را برای افزایش حقوق و مزایای خود در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی اراده داده بود اما این پیشنهادها از سوی استودیوها پذیرفته نشد و آنها حتی پیشنهاد جایگزینی مطرح نکردند.

آگهی استخدام مدیر هوش مصنوعی در نتفلیکس جنجال‌ساز شد

این نخستین اعتصاب دوگانه (نویسندگان و بازیگران) در بیش از ۶۰ سال اخیر است و به نظر می رسد تا حد زیادی فعالیت‌های عرصه فیلم و تلویزیون در آمریکا و جشنواره‌های سینمایی را مختل کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آگهی استخدام مدیر هوش مصنوعی در نتفلیکس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر