coinex
راهنمای خرید تکراتو

مروری بر رویدادهای نجومی ماه میلادی پیش رو ؛ دو ابرماه و یک ماه آبی در ماه اوت را از دست ندهید

براساس تقویم رویدادهای نجومی ماه اوت، علاقه‌مندان به نجوم می‌تواند در این ماه 2 ابر ماه همراه با یک ماه آبی را طی ماه آینده میلادی مشاهده کنند.

طبق اعلام «فرد اسپناک»، فیزیک‌دان و اخترشناس اهل آمریکا، شب‌های گرم تابستان موقع مناسبی جهت مشاهده طلوع ماه کامل در آسمان شرقی در عرض چند دقیقه بعد از غروب خورشید است، این دقیقاً اتفاقی است که دو بار در طی رویدادهای نجومی ماه اوت رقم خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: به زودی پخش زنده از فضا ؛ پلتفرم استریم ناسا راه‌اندازی می‌شود

رویدادهای نجومی ماه آینده میلادی

به گزارش تکراتو و به نقل از یورونیوز، اولین زمان موعود جهت تماشای این رویداد نجومی عصر سه‌شنبه آینده خواهد بود زیرا ماه کامل در جنوب شرقی کمی روشن‌تر و بزرگ‌تر از حد معمول طلوع خواهد کرد. در این هنگام، ماه در نزدیک‌ترین نقطه خود به زمین بوده که حدود 357 هزار و 530 کیلومتر خواهد بود.

رویدادهای نجومی

البته در رویداد دوم یعنی شب 30 اوت فاصله ماه حتی نزدیک‌تر نیز شده و به 357 هزار و 344 کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد. از آنجا که این دومین ماه کامل در همان ماه بوده، ماه آبی نام‌گذاری شده است. آخرین مرتبه‌ای که طی رویدادهای نجومی دو ابرماه کامل در یک ماه مشاهده شدند، سال 2018 بود. طبق اعلام «جیانلوکا ماسی»، اخترشناس ایتالیایی، این اتفاق تا سال 2037 تکرار نمی‌شود.

اولین ابرماه سال جاری میلادی نیز در ماه ژوئیه نمایان شد و چهارمین و آخرین ابرماه این دوره در ماه سپتامبر اتفاق خواهد افتاد. از طرفی دو ابرماه در ماه اوت از دو ابرماه دیگر به هم نزدیک‌تر خواهند بود.

بسیاری از فرهنگ‌های بومی برای ابرماه‌ها معنای خاصی قائل هستند. مطابق با سالنامه قدیمی کشاورزان، ماه کامل اوت موسوم به «ماه خاویار» خواهد بود. این نامگذاری به علت فراوانی ماهی خاویار در دریاچه‌های بزرگ در ماه اوت و فصل صید آن بوده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رویدادهای نجومی ماه آینده میلادی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر