coinex
راهنمای خرید تکراتو

جریمه 500 هزار تومانی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در صورت بی‌حجابی مسافر!

جریمه 500 هزار تومانی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در صورت بی‌حجابی مسافر تایید شد و به نظر می‌رسد عدم رعایت حجاب،‌ دامن رانندگان را خواهد گرفت!

متن کامل لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب که در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصویب شده، تکالیف و جریمه‌های آنچه «بی‌حجابی و ترویج برهنگی» خوانده شده در فضای مجازی و پلتفرم‌های اینترنتی را نیز مشخص کرده است. در بخشی از این لایحه آمده است اگر مسافر تاکسی‌های اینترنتی «مرتکب بی‌عفتی، کشف‌ حجاب، بی‌حجابی یا بدپوششی» شود، راننده به پرداخت 500 هزار تومان محکوم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: جزئیات وام نوسازی تاکسی‌های فرسوده مشخص شد

جریمه 500 هزار تومانی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

متن لایحه حجاب و عفاف که در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصویب شده، قرار است برای بررسی و تصویب نهایی به صحن علنی مجلس ارجاع داده شود. در این لایحه ده‌ها بند به تکلیف دستگاه‌های اجرایی و پلتفرم‌ها در خصوص مقابله با بی‌حجابی و ترویج برهنگی اختصاص دارد. این تکالیف و مجازات عمل نکردن به آنها، از ساترا و وزارت ارتباطات تا رانندگان تاکسی‌های اینترنتی را شامل می‌شود.

در این لایحه صداوسیما مکلف شده است ضوابط محتوای صوت و تصویر فراگیر در حوزه سبک زندگی اسلامی خانواده‌محور و فرهنگ عفاف و حجاب را ظرف مدت دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون و تایید آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه کند. همچنین ساترا موظف است از تولید و پخش محتوای صوت و تصویر فراگیر مروج فساد، برهنگی، بی‌عفتی، بی‌حجابی و بدپوششی در شبکه نمایش خانگی جلوگیری کند. این سازمان موظف است سیاست‌ها و ضوابط تولید و پخش محتوای صوت و تصویر فراگیر در سکوهای انتشار را به منظور تامین اهداف قانون حجاب و عفاف ظرف سه ماه تهیه و ابلاغ و بر آن نظارت کند.

صداوسیما و وزارت ارشاد باید از پخش و تولید محتوای صوت و تصویری که در تولید آنها اشخاصی [نقش ایفا می‌کنند] که به دلیل ارتکاب جرائم موضوع این قانون پس از محکومیت، یا در طول دوران محکومیت یا در زمان رسیدگی به پرونده در محاکم هستند، جلوگیری کنند.

جریمه 500 هزار تومانی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی مکلف شده‌اند اشخاصی را که با همکاری دولت‌ها، شبکه‌ها، رسانه‌ها، گروه‌‌ها یا سازمان‌های خارجی یا معاند یا به صورت سازمان‌یافته در ترویج فرهنگ برهنگی، بی‌عفتی، بی‌حجابی یا بدپوششی از طریق فعالیت در فضای مجازی یا غیرمجازی اقدام می‌کنند شناسایی و به مراجع صالح قضایی معرفی کنند.

نیروی انتظامی نیز مکلف به ایجاد و تقویت سامانه‌های هوشمند شناسایی مرتکبان رفتارهای خلاف قانون با استفاده از ابزارهایی مانند دوربین ثابت و سیار شده است. این نهاد همچنین مکلف است با هنجارشکنی و عادی‌سازی رفتارهای خلاف عفت در فضای مجازی مقابله کند.

اگر مسافر تاکسی‌های اینترنتی مرتکب بی‌عفتی، کشف‌ حجاب، بی‌حجابی یا بدپوششی شوند از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی پنج میلیون ریال جریمه می‌شوند که البته این جریمه نافی اعمال مجازات‌های مقرر برای فرد مرتکب نیست.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جریمه 500 هزار تومانی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: پیوست

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (44 نظر)

    باز ی مشت اسکل نشستن قانون تصویب کردن.اخه راننده بخواد بگه حجابتو رعایت کن ک هر روز باید با مردم درگیر بشه و نونش بریده بشه اونم اگه کتک نخوره هر روز!!!!!

    پاسخ

    اگر مسافری با حجاب سوار شد بعد کشف حجاب کرد تکلیف چیست دوما اگر جرمه مسافر از تو خیابان امده سوار شده باید اپلیکیشنهای اسنپ و تپسی رو جریمه کنند و شخص شخیص شهردار رو

    پاسخ

    راننده اسنپ چرا باید تاوان بده طرف رفته یک لقمه نون در بیاره با این گرما وسرما چرا جریمشو راننده اسنپ بده واقعا چه کسانی این فکرارو میکنن چه قد مغز فعالی دارن چرا. واسه اقتصاد و خیلی چیز های دیگه که مردم در فلاکت هستن. فکر نمیکنید

    پاسخ

    منکر قانون حجاب نیستم. اما سهل انگاری و بی تدبیری ۴۰ سالتونا میخواهید راننده براتون جبران کنه؟

    پاسخ

    جنگ با امپریالیسم چی میشه باا ونا که اصلان نمی دونن حجاب چی هست آمریکا انگلیس اسرائیل چی میشن

    پاسخ

    یعنی شما بدرنخورای..مفت خوربااین حجم ازمشکلات وبدبختیای مردم ومملکت..هیچ کاردیگه ای تواون خراب شده مجلس ندارین بکنین..فقط راجع به حجاب قانون وضع میکنین..لعنت به شمااراذل واوباش که ضمام کشور متمدنی مثل ایران رودردست گرفتین..ماهروهم به اسارت وبردگی…نفرین برشما…

    پاسخ

    از مجلس بی خاصیت گزینشی و دولت تعطیل فرمایشی بیش از این نمیشه انتظار داشت ، یعنی آنقدر کوته فکر هستید که مردم را میخواهید بجان هم بیندازید فکر میکنید که مملکت اسلامی با قوانین اسلامی دارید با وجود ربا بانک‌ها و رانت واختلاس و زندگی لاکچری آقازاده و مسئولان
    دیگر دستتان پیش مردم رو شده ، شما با دروغ آمدید که زندگی این دنیای مردم را درست کنید آن دنیای مردم را گرفتید آنوقت شاه را دزد خطاب می‌کردید یکی به دور و برتان نگاه کنید

    پاسخ

    سلآم من رآننده تپسی ، تاکسی اینترنتی هستم ک با هزااااار زحمت دارم کار میکنم تو این ترآفیک‌ها و اعصاب خوردی‌ها و کرآیه های پایین و لوازم های گرون و همچنین خرج و مخارج زندگی متاهلی ب کنار … رو چ حساب و کتاب و عقل و منطقی با این توصیفات باید رآننده بدبخت بیچاره جریمهٔ یکی دیگ ک مثلا بی حجابه رو بده ؟ خودتون رو بزارید جای رآننده پول یک یا دو یا سه روز کارکردشو ک بنزین و اصطحلاک و بزاری روهم ، بده جریمه ۵۰۰ت یکی دیگ زوووور داره ، بسسسسسه دیگ فکر دیگ ای بکنید اگ خیلی براتون اهمیت داره این موضوع

    پاسخ