;
coinex

احیا موفقیت‌آمیز یک کرم باستانی 46 هزار ساله توسط دانشمندان روسی!

براساس جدیدترین گزارش‌های علمی، دانشمندان موفق به احیا موفقیت‌آمیز یک کرم باستانی 46 هزار ساله در خواب کامل در یخبندان دائمی سیبری شده‌اند.

به گزارش تکراتو و به نقل از اسپوتنیک، طبق مطالعه‌ای که در وب سایت PLOS Genetics منتشر شده است، محققان این نمونه کرم باستانی را در شمال شرقی سیبری در منطقه کولیما برداشت کرده‌اند. این کرم در یخبندان دائمی در عمق 40 متری در حال استراحت بوده است و حالا بعد از 46 هزار سال به حیات بازگشته!

بیشتر بخوانید: مروری بر رویدادهای نجومی ماه میلادی پیش رو ؛ دو ابرماه و یک ماه آبی در ماه اوت را از دست ندهید

احیا موفقیت‌آمیز یک کرم باستانی 46 هزار ساله

دانشمندان این پژوهش در این رابطه عنوان کرده‌اند: «تحلیل اولیه نشان می‌دهد که این نماتدها متعلق به گونه‌های Panagrolaimus و Plectus هستند. ما تاریخ گذاری دقیق رادیوکربنی را ارائه می‌دهیم که نشان می‌دهد اعضای گونه Panagrolaimus از اواخر دوره پلیستوسن (حدود 46 هزار سال پیش) در کریپتوبیوز (نوعی خواب) قرار داشته‌اند.»

احیا موفقیت‌آمیز یک کرم باستانی 46 هزار ساله

تیموراز کورتشالیا، سرپرست این مطالعه، همچنین اعلام کرد: «این کرم کوچک می‌تواند برای ماندن در حالت کریپتوبیوز بسیار طولانی‌تر از آنچه که قبلاً فکر می‌کردند دوام بیاورد.»

طبق آنچه که دانشمندان به اسکای نیوز توضیح داده‌اند، آنها موفق شده‌اند این کرم را با آب احیا کنند. عمر این کرم احیاشده کمتر از یک ماه بوده، بااین‌حال طی همین مدت عمر پرباری داشته و بیش از 100 نسل جدید به دنیا آورده است. براساس دانشمندان، کشف آن‌ها جهت درک فرآیند تکامل اهمیت دارد، زیرا بقای افراد در طول زمان احتمالاً می‌تواند به احیای گونه‌های منقرض شده کمک کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص احیا موفقیت‌آمیز یک کرم باستانی 46 هزار ساله چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر