;
coinex

درک نادرست دولت بایدن از مناسبات صنعت نیمه‌هادی‌‌ها؛ غول‌های تکنولوژی آمریکا خواستار لغو تحریم‌های چین شدند!

تعدادی از غول‌های فناوری ایالات‌ متحده همچون انویدیا و اینتل خواستار لغو تحریم‌های چین در حوزه تکنولوژی به‌ویژه در حوزه تراشه‌ها و هوش مصنوعی توسط دولت بایدن شده‌اند.

باتوجه به افزایش تحریم‌های ایالات‌متحده علیه چین در بخش فناوری و به‌ویژه صنعت هوش مصنوعی، از طرف دولت بایدن، براساس گزارشی از رویترز مدیرعامل شرکت‌های انویدیا، اینتل و کوالکام با تعدادی از مقامات دولتی آمریکا اعم از جینا ریموندو وزیر بازرگانی، لائل برینارد مدیر شورای اقتصاد ملی و جیک سالیوان مدیر شورای امنیت ملی جهت لغو تحریم‌های چین دیدار داشته‌اند.

افزون‌براین، پیش‌تر نیز انجمن صنایع نیمه‌هادی ایالات‌متحده (SIA) با اعلام نگرانی نسبت‌ به سیاست‌های این کشور، توصیه کرد که از اجرای محدودیت‌های بیشتر جلوگیری و به شرکت‌های فناوری مجوز تداوم تجارت در یکی از بزرگ‌ترین بازارهای نیمه‌هادی جهان (یعنی چین) را بدهند. آن‌ها همچنین به گفت‌وگو جهت رفع این شرایط تأکید داشته‌اند.

باوجود اینکه هنوز اطلاعات زیادی درباره دیدار مدیرعامل‌های غول‌های فناوری ایالات‌متحده با مقامات دولتی این کشور فاش نشده است، اما به‌نظر تمامی این شرکت‌ها هدفی یکسان را پیگیری کرده و خواهان لغو تحریم‌های چین و همینطور جلوگیری از اقداماتی هستند که از نفوذ محصولات آن‌ها در بازارهای چین ممانعت می‌کند.

بیشتر بخوانید: وحشت ارتش آمریکا از نفوذ یک بدافزار مخرب چینی در زیرساخت‌های نظامی این کشور!

غول‌های فناوری آمریکا خواهان لغو تحریم‌های چین

براساس گزارش TomsHardware، بازارهای چین درحال‌حاضر رقابتی بوده و دولت‌ این کشور علاقه زیادی به تولیدات داخلی پیدا کرده‌اند که یکی از علائم آن رونمایی از نخستین پردازنده‌ گرافیکی هوش مصنوعی شرکت چینی متاکس تحت عنوان XiSi N100 است.

این اوضاع، شرایط بسیاری سختی را برای شرکت‌های بزرگی همچون انویدیا ایجاد کرده است. در همین راستا مدیرعامل AMD سفری به تایوان داشته تا همکاری خود را با شرکای تأمین‌کننده بهبود بخشد بااین‌حال آن‌ها هم احتمالاً با وضعیتی مشابه اینتل و انویدیا روبرو خواهند شد.

لغو تحریم‌های چین

از طرفی در صورت اجرای تحریم‌های برنامه‌ریزی‌شده در چین، شرایط برای بسیاری از شرکت‌هایی که جهت پیشرفت خود به چنین بازار بزرگی وابسته هستند، سخت‌تر نیز می‌شود. به عقیده تحلیلگران در صورت اعمال محدودیت‌های ایالات‌متحده علیه چین، درآمد مراکز داده‌ انویدیا با 10 درصد افت روبرو خواهد شد. از طرفی پردازنده‌های گرافیکی A800 و H800 تیم سبز از جمله محصولات پرفروش در چین محسوب می‌شوند که بعد از انتشار شایعه‌ ممنوعیت فروش آن‌ها، با افزایش قیمت روبرو شدند.

افزون‌بر تمامی این موارد، اینتل به‌تازگی شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی Habana Gaudi2 خود را برای بازار چین معرفی کرده است. در این زمینه تیم آبی تصمیم گرفته تا با همکاری H3C، Inspur و X-Fusion سرمایه‌گذاری مشترکی در این بازار صورت دهد. از طرفی اعمال تحریم‌های شدید ایالات‌متحده امکان ایجاد مانع در زمینه اجرای برنامه‌های اینتل و دستیابی این شرکت به اهدافش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص درخواست غول‌های فناوری آمریکا جهت لغو تحریم‌های چین در حوزه فناوری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر