;
coinex

وحشت ارتش آمریکا از نفوذ یک بدافزار مخرب چینی در زیرساخت‌های نظامی این کشور!

وحشت ارتش آمریکا از نفوذ یک بدافزار مخرب چینی در زیرساخت‌های نظامی این کشور شدت گرفت. چینی‌های خستگی‌ناپذیر بازهم آمریکا را طعمه خود قرار دادند.

روزنامه نیویورک تایمز اخیراً گزارش داده است که زیرساخت‌های نظامی ایالات متحده در پی نفوذ یک بدافزار مخرب چینی به خطر افتاده است و بزرگترین ارتش جهان نگران است که در صورت بروز جنگ و یا اهداف نظامی دیگر، این بدافزار مخرب چینی، عکس‌العمل‌های جنگی آنها را با اختلال مواجه کند. البته مقامات ارتش، اطلاعات و امنیت ملی آمریکا نیز اطلاعاتی مبنی‌بر جست‌و‌جوی دولت بایدن برای کشف کدهای مخرب منتشر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: کشف یک بدافزار اندرویدی در اپلیکیشن 4 بانک ایرانی ؛ مراقب اطلاعات بانکی خود باشید!

وحشت ارتش آمریکا از نفوذ بدافزار مخرب چینی به زیرساخت‌های نظامی

به گزارش تکراتو و به نقل از ایرنا، به گفته مقامات ارتش، اطلاعات و امنیت ملی آمریکا، دولت جو بایدن در جستجوی کدهای کامپیوتری مخربی است که ادعا می کند چین در اعماق شبکه‌های کنترل شبکه‌های برق، سیستم‌های ارتباطی و منابع آبی پایگاه‌های نظامی در آمریکا و سراسر جهان پنهان کرده است.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد، کشف این بدافزار این نگرانی را ایجاد کرده است که هکرهای چینی که احتمالاً برای ارتش این کشور کار می کنند، بدافزاری را در زیرساخت‌های نظامی آمریکا وارد کرده‌اند که می‌تواند در صورت بروز یک جنگ، عملیات نظامی آمریکا را مختل کند.

وحشت ارتش آمریکا از نفوذ بدافزار مخرب چینی به زیرساخت‌های نظامی

یکی از مقامات کنگره گفت که این بدافزار اساساً یک بمب ساعتی است که می‌تواند به چین این قدرت را بدهد که با قطع برق، آب و ارتباطات پایگاه‌های نظامی، عملیات حمایتی ارتش آمریکا را متوقف کرده یا سرعت انجام آن را کم کند. اما تأثیر این بدافزار می‌تواند بسیار گسترده‌تر باشد، زیرا همین زیرساخت‌ها اغلب خانه‌ها و مشاغل آمریکایی‌ها را تأمین می‌کند.

اولین نشانه‌ها از وجود این بدافزار در اواخر ماه مه منتشر شد. شرکت مایکروسافت در آن زمان اعلام کرد کدهای رایانه‌ای مرموز را در سیستم‌های مخابراتی در گوام، جزیره اقیانوس آرام با پایگاه هوایی وسیع آمریکایی و مناطق دیگر در آمریکا شناسایی کرده است.

بیش از ده‌ها مقام آمریکایی و کارشناسان صنعت گفتند که تلاش چین حداقل یک سال قبل از گزارش ماه مه بوده و تلاش دولت آمریکا برای کشف این کد مدتی است که در حال انجام است. آنها می‌گویند که تلاش چین گسترده‌تر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می‌کردند. اما مقامات اذعان می‌کنند که از گستره کامل وجود این کد در شبکه‌ها و تاسیسات آمریکایی خارج از کشور اطلاعی ندارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره وحشت ارتش آمریکا از نفوذ یک بدافزار مخرب چینی در زیرساخت‌های نظامی این کشور چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    چه مسخره.آمریکا خودش بهترین هکرهای دنیا رو داره.

    پاسخ