coinex
راهنمای خرید تکراتو

هشدار به تهرانی‌ها: فرونشست اتوبان آزادگان توسط شورای شهر تایید شد!

تهران اخیراً در معرض بحران فرونشست اتوبان آزادگان قرار گرفته است و در این خصوص نیز هشدارهایی صادر و لزوم همکاری شهروندان اولویت جلوگیری از بحران است.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران اخیراً اعلام کرده است شهروندان باید مراقب خطر فرونشست اتوبان آزادگان باشند و گفته شده که خط تندرو این اتوبان در برخی نقاط فرونشست کرده و ممکن است منجربه به بروز اتفاقاتی تلخ شود. البته آنطور که مظفر گفته است، یکی‌از علت‌های اصلی بروز این حادثه، به سرقت رفتن لوله و تجهیزات شهری جمع‌آوری آبهای سطحی از این منطقه است.

بیشتر بخوانید: بزرگترین فرونشست ایران ؛ یک شکاف بزرگ 76 کیلومتری از کاشان تا قم! [+ویدیو]

فرونشست اتوبان آزادگان به بحرانی جدید تبدیل خواهد شد

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص نشست اتوبان آزادگان به شهروندان تهرانی هشدار داد. به گفته «میثم مظفر»، لاین تندرو این اتوبان در معرض نشست قرار دارد. این گفته‌ها در جریان بازدید روز یکشنبه اول مردادماه 1402 از منطقه 19 شهر تهران بیان شد.

فرونشست اتوبان آزادگان به بحرانی جدید تبدیل خواهد شد

به گفته رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران:

نشست اتوبان آزادگان یک چالش خاص است که اگر به‌صورت فوری برطرف نشود، به یک بحران غیرقابل حل تبدیل خواهد شد. به گفته او در برخی بخش‌های اتوبان آزادگان، لوله و تجهیزات شهری جمع‌آوری آب‌های سطحی سرقت شده‌اند. درنتیجه آب مورد استفاده در آب‌یاری درختان و گیاهان رفیوژ میانی این اتوبان، به راحتی وارد خاک می‌شود. خاک این منطقه اکنون به شدت اشباع شده و وزن آن نیز افزایش یافته است. درنتیجه این مشکل، زمین این منطقه دچار فرونشست شده است و علاوه‌برآن، پدیده اعوجاج خاک نیز در این منطقه مشاهده می‌شود. بنابراین علاوه بر مشکل سرقت لوله‌ها، ممکن است این قطعات دچار شکستگی نیز شده باشند.

بنابر اعلام میثم مظفر، نشست اتوبان آزادگان طی دوماه گذشته به‌صورت مکرر رخ داده است. این نشست‌ها در ابعاد ۶×۶ به عمق یک و نیم متر بودند. شهرداری به‌صورت موقت با 12 میکسر بتن، این فرونشست را پر کرده است. بااین‌حال بحران نشست اتوبان آزادگان ممکن است هر لحظه رخ دهد. وقوع این بحران بسیار جدی است. زیرساخت‌های شهری این منطقه در معرض آسیب قرار دارند و حتی ممکن است تلفات جانی نیز در اثر این حادثه به وقوع بپیوندند.

درحال‌حاضر طرحی برای انتقال خط جمع‌آوری آب‌های سطحی این اتوبان به بخش جنوبی مصوب شده است. این طرح 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که نیازمند حمایت شورای شهر تهران است. درنتیجه هر دو نهاد شهر تهران یعنی شهرداری و شورای شهر، بایستی هرچه سریع‌تر از وقوع یک بحران در این بخش از شهر جلوگیری به عمل آورند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص احتمال تجدیدنظر در تعرفه واردات خودرو کارکرده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    آیا مسول یا مسلمانی هست فقط برای یک لحظه خودش را جای من بزاره و کمک کنه، به امام حسین ع من کلاهبردار نیستم، من کارگر سرگزر چند روزه کار گیرم نیامده دو تا بچه کوچیک دارم و سه ماهه اجاره ندادم و صاحبخانه داره بخاطر ۳میلیون بیرونم میکنه، به فاطمه زهرا ع یکی از کلیه هام فروختم خرج بیماری زنم کردم و الان دوباره بیماریش برگشته و جلوی چشمام داره میمیره اما پول ندارم حتی دکتر ببرم و نجاتش بدم، به حسین شهید و همین محرم عزیز دو تا بچه هام دو شبه چیزی نخوردن و با شکم گرسنه چشم انتظارن و نمیدانم با چه رویی دست خالی به خانه برم، بقرآن جز گریه هیچ کار نمیتونم کنم، مقداری که نون خالی بگیرم
    5047061031082007
    محسن ب

    پاسخ