;
coinex

انعقاد قرارداد احداث ایستگاه شارژ خودرو برقی در تهران بین شهرداری و شرکت مکو

احداث ایستگاه شارژ خودرو برقی در تهران با عقد قراردادی بین شهرداری تهران و شرکت مکو به‌زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت. پس به زودی باید منتظر خودروهای الکتریکی به کشور باشیم.

شهرداری تهران و شرکت مکو با بستن یک قرارداد رسماً فرآیند احداث ایستگاه شارژ خودرو برقی در تهران را استارت زدند. تکنولوژی خودوهای برقی چند سالی است که در کشورهای مختلف اجرایی شده و بسیاری از خودروسازان محصولات خود را با سوخت پاک برقی تولید می‌کنند. با توجه به این موضوع و خبری که پیش‌تر منتشر کردیم مبنی‌بر واردات خودروهای برقی به ایران، حالا استارت ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی زده شده است.

بیشتر بخوانید: واردات خودروهای برقی در اولویت وزارت صمت است!

احداث ایستگاه شارژ خودرو برقی در تهران در دستور کار قرار گرفت

یکی از چالش‌های پیش روی سیستم حمل‌ونقل ایران، عدم وجود ایستگاه شارژ خودروهای برقی است. به همین دلیل خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی امکان حضور گسترده در اقصی نقاط کشور را ندارند؛ چرا که جایگاهی برای شارژ باتری‌های این خودروها در نظر گرفته نشده است. بااین‌حال، شهرداری تهران تصمیم گرفته است تا در این امر پیش‌قدم باشد. امضای قرارداد احداث ایستگاه‌ شارژ خودروهای برقی در تهران مابین شهرداری تهران و شرکت مکو نمونه‌ای از اقدامات جدید این نهاد در دوره جدید خود است.

رویداد امضای قرارداد احداث ایستگاه‌ شارژ در تاریخ 9 مردادماه و در محل وزارت صمت برگزار شد. در این رویداد آقایان دکتر علی‌آبادی، وزیر صمت، دکتر زاکانی شهردار تهران، دکتر چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، دکتر بهرامی، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر رفان، مدیرعامل شرکت مکو، دکتر منطقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت و دکتر طهوری، مشاور عالی وزیر کشور حضور داشتند. قرارداد احداث 15 ایستگاه شارژ خودرو و موتورسیکلت‌های برقی در 15 نقطه تهران طی این رویداد به امضا رسید.

احداث ایستگاه شارژ خودرو برقی در تهران در دستور کار قرار گرفت

احداث ایستگاه‌‌های شارژ بیشتر تا پایان سال

مطابق با این قرارداد، شرکت مکو متعهد شد تا 73 ایستگاه شارژ احداث کند. این تعداد شارژر خودروی برقی در 15 نقطه مورد توافق طرفین در تهران نصب و راه‌اندازی خواهند شد. از این تعداد 23 عدد شارژر DC (شارژ سریع) و 50 عدد شارژر AC خواهد بود. بنابراین مالکان خودروهای پلاگین هیبریدی قادر به شارژ باتری اتومبیل خود در شهر تهران هستند. این ایستگاه‌های شارژ از هفته دولت در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که این قرارداد، فاز اول قرارداد توسعه زیرساخت شارژ خودروهای برقی در کلانشهر تهران است. در فازهای دوم و سوم که تا پایان سال اجرایی خواهند شد، جمعاً 5000 عدد شارژر خودروی برقی تولید‌شده در شرکت مکو در این شهر نصب خواهد شد.

احداث ایستگاه شارژ خودرو برقی در تهران در دستور کار قرار گرفت

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره احداث ایستگاه شارژ خودرو برقی در تهران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    آیا مسول یا مسلمانی هست فقط برای یک لحظه خودش را جای من بزاره و کمک کنه، به امام حسین ع من کلاهبردار نیستم، من کارگر سرگزر چند روزه کار گیرم نیامده دو تا بچه کوچیک دارم و سه ماهه اجاره ندادم و صاحبخانه داره بخاطر ۳میلیون بیرونم میکنه، به فاطمه زهرا ع یکی از کلیه هام فروختم خرج بیماری زنم کردم و الان دوباره بیماریش برگشته و جلوی چشمام داره میمیره اما پول ندارم حتی دکتر ببرم و نجاتش بدم، به حسین شهید و همین محرم عزیز دو تا بچه هام دو شبه چیزی نخوردن و با شکم گرسنه چشم انتظارن و نمیدانم با چه رویی دست خالی به خانه برم، بقرآن جز گریه هیچ کار نمیتونم کنم، مقداری که نون خالی بگیرم
    5047061031082007
    محسن ب

    پاسخ