;
coinex

پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران در سال 1401 ؛ بازهم کرمان موتور در صدر!

پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران در سال 1401 معرفی شدند. آمار جدید نشان از صدرنشینی شرکت خودروسازی کرمان موتور در این بخش دارد.

پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران در سال 1401 مشخص شدند. سهم بازار ایران در بخش خودروهای شاسی‌بلند رو به افزایش است و طبق آمار جدید مشخص شده است که با وجود انبوه خودروهای شاسی‌بلند چینی در ایران، کراس‌اوور کره‌ای هنوز محبوب هستند. اما براساس آمارهای جدید، شاسی‌بلند جک اس ۵ که متعلق به کرمان موتور بوده، عنوان پرفروش‌ترین شاسی‌بلند ایران را یدک می‌کشد. جالب است بدانید که پرفروش‌ترین پیکاپ ایران هم محصولی متعلق به کرمانی‌ها یعنی پیکاپ KMC T8 است!

بیشتر بخوانید: آمار فروش پیکاپ در سال 1401 منتشر شد؛ موفقیت چشمگیر کرمانی‌ها!

پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران در سال 1401 معرفی شدند

شاسی‌بلندها امروزه به‌عنوان محبوب‌ترین کلاس خودرویی در جهان محسوب می‌شوند و در بازار ایران نیز طرفداران زیادی دارند. هرچند شاسی‌بلندهای چینی سهم زیادی از بازار ایران را به خود اختصاص داده‌اند و سال‌ها ممنوعیت واردات باعث شده تا شاهد ورود شاسی‌بلندهای جدید کره‌ای نباشیم، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد شاسی‌بلندهای کره‌ای همچنان محبوب هستند. در ادامه با پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران در سال ۱۴۰۱ آشنا می‌شویم.

جک اس 5

لقب پرفروش‌ترین شاسی‌بلند بازار ایران در سال ۱۴۰۱ به شاسی‌بلند چینی جک اس ۵ رسید. این خودرو طی سال‌های قبل نیز آمارهای فروش بالایی را ثبت کرده و در بازار ایران از محبوبیت زیادی برخوردار است. این خودرو در سال ۱۳۹۴ روانه بازار شد و در کلاس خود از لحاظ فنی رقیب سرسختی نداشت. این شاسی‌بلند با مشخصات فنی خوب به همراه ظاهر اسپرت و آپشن‌های مناسبت توانسته نگاه‌های بسیاری را به خود جلب کند.

جک S5 در حال حاضر نیز یک خودرو مناسب برای خریدن به‌شمار می‌رود و نسبت به رقبای خود نیز در سطح مناسبی قرار دارد. از سایر دلایل فروش بالای این خودرو می‌توان به قطعات یدکی فراوان، خدمات پس از فروش گسترده، ظاهر مناسب، آپشن‌های مناسب و استهلاک نسبتاً پایین اشاره کرد.

پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران در سال 1401 معرفی شدند

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه در بازار ایران بسیار محبوب است و حضور آن در رتبه دوم لیست پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران در سال ۱۴۰۱ کاملاً منطقی است. نسل سوم هیوندای سانتافه طی سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ به بازار ایران راه پیدا کرده است.

هرچند این خودرو از لحاظ فنی در سطح معمولی قرار دارد، اما ظاهر جذاب، سواری نسبتا نرم، استهلاک منطقی، آپشن‌های زیاد (در نسخه فول) توانسته نگاه بسیاری از مشتریان ایرانی را به خود جلب کند. بررسی‌های بازار ایران نشان می‌دهد هیوندای سانتافه همواره در بازار دارای خریدار بوده و مشتریان برای فروش آن با مشکلی مواجه نیستند.

پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران در سال 1401 معرفی شدند

هیوندای توسان

رتبه سوم لیست پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران در سال ۱۴۰۱ به یک شاسی‌بلند کره‌ای دیگر یعنی هیوندای توسان تعلق دارد. این خودرو که به کیا اسپورتیج شباهات زیادی دارد از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۸ طی نسل اول تا سوم به بازار ایران راه پیدا کرده است.

نسل اول هیوندای توسان از لحاظ قیمتی بسیار مناسب است، اما ظاهر آن قدیمی بوده و به همین دلیل بازار خرید و فروش آن چندان پررونق نیست. البته نسل‌های دوم و سوم آن برای مشتریان جذابیت زیادی دارند. از دلایل پرفروش بودن این شاسی‌بلند کره‌ای می‌توان به استهلاک منطقی، خدمات پس از فروش مناسب، لیست آپشن‌های مناسبت و ظاهر نسبتا جذاب اشاره کرد.

پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران در سال 1401 معرفی شدند

کیا اسپورتیج

در حالی که سهم زیادی از بازار خودرو ایران به شاسی‌بلندهای چینی تعلق دارد، اما کیا اسپورتیج به‌عنوان یک شاسی‌بلند کره‌ای توانسته جایگاه چهارم پرفروش‌ترین شاسی بلندهای بازار ایران را به خود اختصاص دهد. کیا اسپورتیج در سه نسل طی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ روانه بازار ایران شد و در حال حاضر نسخه‌های کارکرده آن نیز از بازار پررونقی بهره می‌برند.

بیشترین فروش کیا اسپورتیج به نسل سوم آن یعنی مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ تعلق دارد؛ زیرا نسل سوم نسبت به نسل دوم از ظاهری جذاب و امکانات بیشتری بهره می‌برد. همچنین از آنجایی که تعداد زیادی از نسل سوم این خودرو در بازار ایران حضور دارد، مشتریان از لحاظ تامین قطعات یدکی و دسترسی به تعمیرکار نیز مشکلی نخواهند داشت.

پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران در سال 1401 معرفی شدند

هایما S7

گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۱۳۹۴ برای اولین بار هایما اس ۷ را به‌شکل مونتاژی برای رقابت با چری تیگو ۵ و جک اس ۵ روانه بازار کرد؛ اما این خودرو به دلیل موتور ضعیف نسبت به رقبا نتونست نگاه مشتریان را به خود جلب کند. در همین راستا ایران خودرو در سال ۱۳۹۶ برای آن پیشرانه توربو را در نظر گرفت که توانست با جلب رضایت مشتریان در جایگاه پنجم لیست پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران قرار بگیرد.

طرح فروش هایما S7 مرداد 1402 اعلام شد

هرچند هایما اس ۷ اکنون از لحاظ ظاهری چندان جذاب نیست، اما نسبت به قیمت خود از خدمات پس از فروش گسترده، استهلاک پایین، کیفیت سواری و امکانات مناسبی بهره می‌برد. از این رو به‌عنوان یک شاسی‌بلند چینی همچنان دارای ارزش خرید مناسبی است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران در سال 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: گجت نیوز

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر