coinex
راهنمای خرید تکراتو

تشخیص سیگنال‌های مربوط به موجودات فضایی برای دانشمندان ساده‌تر شد

پژوهشگران به‌وسیله یک روش جدید امکان تشخیص سیگنال‌های مربوط به موجودات فضایی را ساده‌تر کردند. شیوه کار بسیار راحت‌تر از تشخیص نویزهای زمینی است!

چند فیزیکدان زبده با استفاده از پروژه SETI Breakthrough Listen توانستند تکنیکی را به منظور تشخیص سیگنال‌های مربوط به موجودات فضایی پیاده‌سازی کنند که این کار را بسیار راحت‌تر از تشخیص نویزهای زمینی می‌کند. بشر سالیان سال است که به دنبال یافت حیات فرازمینی است ولی تا حالا به موفقیتی در این خصوص دست نیافته است. باوجود اینکه فاش شده است که دولت آمریکا با فرازمینی‌ها ارتباط دارد، اما به طور مستقیم نمی‌توان وجود آنها را تأیید کرد.

بیشتر بخوانید: پیدا شدن اجساد موجودات فضایی و واکنش کاربران در شبکه‌های اجتماعی

تشخیص سیگنال‌های مربوط به موجودات فضایی آسان شد

به گزارش ساینس‌الرت، پژوهشگران با استفاده از یک تکنیک جدید می‌توانند تشخیص دهند که چه سیگنال‌هایی از فضای میان‌ستاره‌ای عبور کرده‌اند تا جستجو به‌دنبال حیات بیگانه آسان‌تر شود.

اگر یک تمدن فرازمینی در آن سوی کهکشان راه شیری وجود داشته باشد و سیگنال‌های خود را از فاصله 100 هزار سال نوری ارسال کند، این امواج رادیویی در هنگام عبور از فضای میان‌ستاره‌ای در برخورد با پلاسمای یونیزه و آشفته موجود در این فضا پراکنده می‌شوند. این اختلال منحصر به سفر از فضای میان‌ستاره‌ای بوده و پیش‌تر برای تپ‌اخترها یا ستارگانی که با سرعت زیاد می‌چرخند نیز دیده شده است.

پراکندگی سیگنال‌ها موجب نوعی «چشمک‌زدن» خاص موسوم به «سوسوی متمایز» می‌شود که در آن امواج رادیویی با یکدیگر تداخل پیدا می‌کنند.

تشخیص سیگنال‌های مربوط به موجودات فضایی آسان شد

«برایان بریزیکی»، اخترفیزیکدان و همکارانش در پروژه SETI Breakthrough Listen، برنامه‌ای ساخته‌اند که می‌تواند این امواج رادیویی را با توجه به چشمک میان‌ستاره‌ای خود تشخیص دهد و آن‌ها را از بقیه سیگنال‌ها جدا کند.

این اولین‌باری است که چنین سیستمی توسعه یافته و می‌تواند این امکان را فراهم کند تا با تنها یک سیگنال امکان تشخیص امواج فرازمینی از امواج زمینی وجود داشته باشد.

پروژه SETI یا «جستجو برای هوش فرازمینی» دهه‌هاست که در آسمان‌ها به‌دنبال امواج رادیویی از تمدن‌های بیگانه می‌گردد. بااین‌حال، ابزارهایی مثل ماهواره‌ها، تلفن‌های همراه، شبکه‌های وای‌فای و مایکروویوها هم می‌توانند چنین سیگنال‌هایی تولید کنند.

برای مثال، در سال 1977 یک سیگنال عجیب موسوم به !Wow شناسایی شد که هنوز بر سر منشأ آن اختلاف نظر وجود دارد. بااین‌وجود، بعضی‌ها باور دارند که این سیگنال از یک دنباله‌دار به زمین رسیده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره امکان تشخیص سیگنال‌های مربوط به موجودات فضایی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    آیا مسول یا مسلمانی هست فقط برای یک لحظه خودش را جای من بزاره و کمک کنه، به امام حسین ع من کلاهبردار نیستم، من کارگر سرگزر چند روزه کار گیرم نیامده دو تا بچه کوچیک دارم و سه ماهه اجاره ندادم و صاحبخانه داره بخاطر ۳میلیون بیرونم میکنه، به فاطمه زهرا ع یکی از کلیه هام فروختم خرج بیماری زنم کردم و الان دوباره بیماریش برگشته و جلوی چشمام داره میمیره اما پول ندارم حتی دکتر ببرم و نجاتش بدم، به حسین شهید و همین محرم عزیز دو تا بچه هام دو شبه چیزی نخوردن و با شکم گرسنه چشم انتظارن و نمیدانم با چه رویی دست خالی به خانه برم، بقرآن جز گریه هیچ کار نمیتونم کنم، مقداری که نون خالی بگیرم
    5047061031082007
    محسن ب

    پاسخ