;
coinex

طرح انقلابی بلواوریجین برای استخراج فلزات و اکسیژن از خاک ماه معرفی شد

استخراج فلزات و اکسیژن از خاک ماه با طرح انقلابی بلواوریجین ممکن lمی‌شود. این شرکت جزو پیشگامان صنعت هوافضا در جهان با مالکیت جف بزوس است.

طرح انقلابی بلواوریجین برای استخراج فلزات و اکسیژن از خاک ماه معرفی شد. گفتنی‌ست که ناسا به بلو اوریجین یک قرارداد نقطه بازگشت ۳۵ میلیون دلاری اعطا کرده است تا این کمپانی با فرایند Blue Alchemist از خاک ماه سلول‌های خورشیدی بسازد. به گفتنه ناسا احتمالاً این مهم تا سال 2026 نهایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:‌ تماشا کنید: تصاویر زندگی انسان در مریخ ؛ جامعه بشری در سیاره سرخ چگونه است؟

استخراج فلزات و اکسیژن از خاک ماه با تکنولوژی جدید بلواوریجین ممکن شد

با هدف قادر ساختن فضانوردان برای زندگی و پیمایش حداکثری در ماه، ناسا به بلو اوریجین یک قرارداد نقطه بازگشت ۳۵ میلیون دلاری اعطا کرده است تا این کمپانی با فرایند Blue Alchemist از خاک ماه سلول‌های خورشیدی بسازد.

بزرگ‌ترین مانع برای حضور دائمی انسان‌ها روی ماه، هزینه‌های سرسام‌آور ارسال تجهیزات و آذوقه از زمین است. ناسا و دیگر آژانس‌های فضایی باور دارند که بهترین راه برای غلبه بر این مشکل استفاده بیشینه از منابع محلی برای ساخت ملزومات است.

استخراج فلزات و اکسیژن از خاک ماه با تکنولوژی جدید بلواوریجین ممکن شد

بلو اوریجین پیش‌تر فرایند Blue Alchemist را برای ساخت سلول‌های خورشیدی از خاک ماه به ناسا ارائه داده بود. حالا ناسا پس از ماه‌ها، موافقت کرده است تا یک قرارداد نقطه بازگشت (Tipping Point) به بلو اوریجین اعطا کند.

طبق اعلام ناسا، نقطه بازگشت، فازی از توسعه یک تکنولوژی است که سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند باعث پیشرفت قابل‌توجه آن تکنولوژی شود. هدف ناسا از این قراردادها، تبدیل طرح‌های بالقوه به تکنولوژی‌هایی بالغ با قابلیت کاربردهای تجاری است.

فرایند Blue Alchemist برای ساخت سلول‌های خورشیدی

Blue Alchemist از مواد ساخته‌شده روی زمین که ترکیب، اندازه دانه‌ها و سنگ‌پوشه‌های خاک ماه را شبیه‌سازی می‌کنند، استفاده می‌کند. در این فرایند با چندین قدم، مواد در دمای ۱٬۶۰۰ درجه سلسیوس ذوب شده و سپس عناصر مختلف با استفاده از الکترولیز و روش‌های دیگر جدا می‌شوند. یک سیستم بدون تماس مواد مذاب را از یک مرحله به مرحله دیگر منتقل می‌کند. تمام این فرایند را می‌توان در شرایط سطح ماه نیز تقلید کرد.

در این فرایند، اکسیژن جوشیده و جدا می‌گردد. سپس فلزهای دیگری ازجمله آهن، آلومینیم و سیلیسیم استخراج می‌شوند. محصول نهایی سیلیسیم خالص با غلظت ۹۹٫۹۹۹ درصد و مناسب برای ساخت سلول‌های خورشیدی است. این فرایند به مواد سمی یا روش‌های انفجاری برای تولید سیلیسیم نیاز ندارد.

حتی شیشه‌های پوشش سلول‌ها نیز با سیلیسیم ساخت Blue Alchemist تولید می‌شوند. طبق گفته بلو اوریجین، این فرایند هم بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای است و هم یک سیستم دوستدار محیط‌زیست برای استفاده روی زمین خواهد بود.

هدف قرارداد بلو اوریجین با ناسا این است که این کمپانی تا سال ۲۰۲۶ بتواند فرایند Blue Alchemist را به‌طور کاملاً اتوماتیک در شرایط مشابه ماه نمایش دهد.

استخراج فلزات و اکسیژن از خاک ماه با تکنولوژی جدید بلواوریجین ممکن شد
انتقال مواد مذاب در فرایند Blue Alchemist
استخراج فلزات و اکسیژن از خاک ماه با تکنولوژی جدید بلواوریجین ممکن شد
جوشیدن اکسیژن و جدا شدن آن از مواد مذاب
استخراج فلزات و اکسیژن از خاک ماه با تکنولوژی جدید بلواوریجین ممکن شد
پوشاندن سلول خورشیدی با شیشه

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره استخراج فلزات و اکسیژن از خاک ماه برای اقامت بشر در ماه چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    آیا مسول یا مسلمانی هست فقط برای یک لحظه خودش را جای من بزاره و کمک کنه، به امام حسین ع من کلاهبردار نیستم، من کارگر سرگزر چند روزه کار گیرم نیامده دو تا بچه کوچیک دارم و سه ماهه اجاره ندادم و صاحبخانه داره بخاطر ۳میلیون بیرونم میکنه، به فاطمه زهرا ع یکی از کلیه هام فروختم خرج بیماری زنم کردم و الان دوباره بیماریش برگشته و جلوی چشمام داره میمیره اما پول ندارم حتی دکتر ببرم و نجاتش بدم، به حسین شهید و همین محرم عزیز دو تا بچه هام دو شبه چیزی نخوردن و با شکم گرسنه چشم انتظارن و نمیدانم با چه رویی دست خالی به خانه برم، بقرآن جز گریه هیچ کار نمیتونم کنم، مقداری که نون خالی بگیرم
    5047061031082007
    محسن ب

    پاسخ