;
coinex

خودروهای وارداتی کیا مجوز استاندارد گرفتند؛ عرضه در آینده نزدیک

بالاخره قرار است خودروهای وارداتی کیا در بازار ایران عرضه شوند. بدین‌وسیله سازمان استاندارد کمی عقب نشسته و مجوز واردات این برند کره‌ای را صادر کرده است.

بنابر آخرین اخبار حوزه خودرو، سازمان ملی استاندارد مجوز خودروهای وارداتی کیا را صادر کرد تا در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه حداقل دو مدل از این کمپانی خوش‌نام کره‌ای باشیم. پیش‌تر خبرهایی رسیده بود که این سازمان سفت و سخت بر سر مسئله صدور مجوز برای خودروهای وارداتی ایستاده است و به جزء خودروهای داخلی، دیگر خودروها را از صدور این مجوز محروم کرده بود. اما حالا عقب نشسته و احتمالاً خودروهای وارداتی که در گمرک ایران خاک می‌خورند، مجوز عرضه به بازار را دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: تصاویر فیدلیتی پرستیژ توسط بهمن موتور منتشر شد [+مشخصات فنی و زمان عرضه به بازار]

سازمان استاندارد مجوز عرضه خودروهای وارداتی کیا را صادر کرد

طولانی شدن روند صدور مجوز استاندارد خودروهای وارداتی، که بیش از ۵ ماه در گمرک مانده بودند، باعث بروز برخی مشکلات و نگرانی‌ها از سوی واردکنندگان و مصرف کنندگان شده بود. بخش عمده‌ای از خریداران و یا به اصطلاح تقاضاهای مصرفی بازار از اسفند ماه سال گذشته چشم انتظار ورود خودروهای جدید صفرکیلومتر به کشور بودند.

از یک سو، ممنوعیت ۵ ساله و از سوی دیگر، برنامه‌های اعلام شده از سوی وزارت صمت، این توقع را ایجاد کرده بود که این خودروها در آستانه سال جدید وارد خیابان‌های کشور خواهند شد. به خصوص این که، وزیر وقت صمت، فاطمی امین، اعلام کرده بود تا پایان خرداد ماه ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی وارداتی عرضه خواهد شد، ضمن این که، ردیف بودجه در نظر گرفته شده نیز بر این موضوع صحه‌گذاری می‌کرد.

سازمان استاندارد مجوز عرضه خودروهای وارداتی کیا را صادر کرد
سازمان استاندارد مجوز عرضه خودروهای وارداتی کیا را صادر کرد

با انتشار خبر ورود اولین محموله از خودروهای وارداتی کره‌ای به کشور، بی‌تابی برای خرید این خودروها بیش از پیش شد، به نحوی که، در اولین مرحله از پیش فروش این خودروها نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند. این اتفاق در حالی رقم خورد که هنوز زمان ورود، قیمت نهایی و زمان عرضه این خودروها مشخص نشده بود، اما با این حال، مشتریان به شدت مشتاق خرید خودروهای به‌روز بودند.

البته در ادامه، کار آن گونه که انتظار می‌رفت پیش نرفت و مسیر ورود این خودروها هموار نشد؛ رفته رفته بلاتکلیفی و سردرگمی و معطل و راکد ماندن سرمایه‌ها و افزایش هزینه‌ها باعث افزایش بیش از حد فشار به واردکنندگان شد، به نحوی که، آنها در حال اتخاذ تصمیم‌هایی بودند که می‌توانست به نوبه خود منجر به شکست پروژه واردات شود و بازار را در بست در اختیار چینی‌ها قرار بدهد.

در این شرایط، تمام نگاه‌ها به سازمان ملی استاندارد خیره شده بود و این نهاد را سد راه می‌دانستند، ضمن اینکه، برخی حواشی از عدم تمایل این سازمان نسبت به واردات خودرو خبر می‌داد. در این میان، برخی نمایندگان مجلس برای روشن شدن موضوع طی جلسه با اسلام پناه، معاون رئیس جمهور، مسائل و حواشی را مطرح کردند. بعد از آن، مشخص شد که این نهاد علاوه بر پذیرش استانداردهای کشورهای حاشیه خلیج فارس، برای تسهیل و تسریع در روند صدور مجوزهای لازم، استانداردهای کشورهایی مانند چین، هند و حتی عراق را هم پذیرفته است. با این حال، صدور مجوز استاندارد خودروهای وارداتی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.

اما همان‌گونه که رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد، پس از دیدار با اسلام پناه نگاه وی را هم‌سو و مثبت ارزیابی کرده بود، با همکاری و پیگیری سازمان ملی استاندارد سرانجام مجوز استاندارد اولین خودروهای وارداتی غیر چینی صادر شد. بنا بر این گزارش، این سازمان پیرو قول مساعدی که داده بود به عهد خود وفا کرد. در اولین قدم این معاونت ریاست جمهوری با صدور مجوز استاندارد دو خودروی کیا سراتو و پگاس را صادر و همراهی و هم سو بودن با مردم را ثابت کرد. ضمن این که، مجوز استاندارد سایر مدل‌های کیا، که توسط کوشا خودرو به عنوان نماینده رسمی این خودروسازی کره‌ای وارد شده‌اند، نیز قرار است طی روزهای آتی صادر شود.

سازمان استاندارد مجوز عرضه خودروهای وارداتی کیا را صادر کرد

البته همان‌طور که رئیس سازمان ملی استاندارد، مهدی اسلام پناه، پیش‌تر خبر داده بود، به نظر می‌رسد شرایط برای ورود فوری میلیون‌ها خودرو آماده است، بنابراین اگر در روند عرضه خودروهای وارداتی به بازار مشکلی وجود داشته باشد، از یک سو، دیگر متوجه این سازمان نیست و از سوی دیگر، مسئولان باید آن را پیگیری و برطرف کنند. بنابراین در شرایط فعلی اگر مانع و سنگی در مسیر ورود این خودروها وجود نداشته باشد، به زودی مجوز استاندارد سایر برندها صادر و سمت و سوی بازار عوض خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص دریافت مجوز خودروهای وارداتی کیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: اسب بخار

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    آیا مسول یا مسلمانی هست فقط برای یک لحظه خودش را جای من بزاره و کمک کنه، به امام حسین ع من کلاهبردار نیستم، من کارگر سرگزر چند روزه کار گیرم نیامده دو تا بچه کوچیک دارم و سه ماهه اجاره ندادم و صاحبخانه داره بخاطر ۳میلیون بیرونم میکنه، به فاطمه زهرا ع یکی از کلیه هام فروختم خرج بیماری زنم کردم و الان دوباره بیماریش برگشته و جلوی چشمام داره میمیره اما پول ندارم حتی دکتر ببرم و نجاتش بدم، به حسین شهید و همین محرم عزیز دو تا بچه هام دو شبه چیزی نخوردن و با شکم گرسنه چشم انتظارن و نمیدانم با چه رویی دست خالی به خانه برم، بقرآن جز گریه هیچ کار نمیتونم کنم، مقداری که نون خالی بگیرم
    5047061031082007
    محسن ب

    پاسخ