coinex
راهنمای خرید تکراتو

گوشی گیمینگ اینفینیکس جی تی 10 پرو (Infinix GT 10 Pro) رسما معرفی شد [+قیمت و مشخصات فنی]

گوشی گیمینگ اینفینیکس جی تی 10 پرو با تراشه دایمنسیتی 8050 مدیاتک و صفحه نمایش 6.67 اینچی 120 هرتزی به صورت رسمی معرفی شد.

آیا می‌دانستید که بازی‌ها بخش بزرگی از صنعت سرگرمی را به خود اختصاص داده‌اند؟ بر اساس گزارش SuperData Research، ارزش بازار جهانی بازی (159 میلیارد دلار) 8 برابر صنعت موسیقی (19.1 میلیارد دلار) و 4 برابر صنعت سینما (41.7 میلیارد دلار) در سال 2020 بوده است.

علت اینکه این روزها اکثر برندهای مطرح در تولید محصولات هوشمند نیز به سمت گوشی‌های گیمینگ کشیده شده‌اند در همین حقیقت نهفته است. حال کمپانی اینفینیکس با گوشی قدرتمند Infinix GT 10 Pro پا به این عرصه پر رقابت گذاشته شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت این دستگاه آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: گوشی گیمینگ نوبیا نئو 5G رسما معرفی شد [+مشخصات و قیمت]

قیمت و مشخصات فنی گوشی گیمینگ اینفینیکس جی تی 10 پرو

ابتدا به سراغ بخش سخت افزار اینفینیکس جی تی 10 پرو می‌رویم. این گوشی به چیپست 6 نانومتری (TSMC) دایمنسیتی 8050 مدیاتک با چهار هسته Cortex-A78 با سرعت 3.0 گیگاهرتز و چهار هسته A55 مجهز شده که قدرت آن در ترکیب با پردازنده گرافیکی Mali-G77 با 9 هسته، 8 گیگابایت رم از نوع  LPDDR4X و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 تکمیل می‌شود.

گوشی گیمینگ اینفینیکس جی تی 10 پرو

برای این گوشی یک درگاه کارت حافظه میکرواس‌دی نیز در نظر گرفته شده که فضای ذخیره سازی را تا 1 ترابایت افزایش می‌دهد. البته بهتر است برای بازی‌های خود از همان حافظه داخلی گوشی استفاده کرده و فضای اضافه را به رسانه‌های مختلف مانند فیلم، عکس، موسیقی و … اختصاص دهید. شما در صورت تمایل می‌توانید گزینه 8 گیگابایت رم مجازی را نیز فعال کنید.

پس از تراشه کارآمد، یکی دیگر از مؤلفه‌های کلیدی برای گوشی‌های گیمینگ صفحه نمایش است. جی تی 10 پرو با یک نمایشگر 6.67 اینچی آمولد با وضوح 1080 در 2400 پیکسل و نسبت تصویر 20:9 عرضه می‌شود که می‌تواند با نرخ نوسازی 120، 90 و 60 هرتز کار کند و از نرخ نمونه‌برداری لمسی 360 هرتز بهره می‌برد.

گوشی گیمینگ اینفینیکس جی تی 10 پرو

این پنل 10 بیتی با حاشیه‌های باریک، حداکثر روشنایی 900 نیت را ارائه می‌دهد و از فناوری کاهش نور PWM با فرکانس بالا 1920 هرتز برخوردار است. یک حسگر اثر انگشت نیز به همراه سنسور مجاورتی و سنسور نور در این نمایشگر تعبیه شده است.

انرژی مورد نیاز این دستگاه از طریق یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی (45 وات با شارژرهای PD) تامین می‌شود که از bypass charging پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این قابلیت می‌توانید از شارژر USB Power Delivery 3.0 برای تغذیه مستقیم دستگاه استفاده کنید و با این کار از داغ شدن گوشی در حین بازی جلوگیری کرده و عمر باتری خود را افزایش دهید.

گوشی گیمینگ اینفینیکس جی تی 10 پرو

سیستم صوتی این گوشی شامل بلندگوهای استریو و جک هدفون 3.5 میلی متری می‌شود. این مسئله از آن جهت حائز اهمیت است که حتی بهترین هدست‌های بی سیم هم نمی‌توانند با تاخیر هندزفری‌های سیمی مطابقت داشته باشند. یک موتور لرزش 4 بعدی نیز برای پشتیبانی از صدا با بازخورد لمسی به کار گرفته شده است.

با اینکه دوربین در یک گوشی گیمینگ زیاد مورد توجه نیست اما در پنل پشتی جی تی 10 پرو یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.75 و سنسور 1/1.67 اینچی به همراه دو لنز کمکی 2 مگاپیکسلی قرار گرفته است. در جلوی گوشی هم یک دوربین 32 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی وجود دارد.

دوربین پشتی این گوشی از چهار LED به عنوان چراغ قوه استفاده می‌کند و دوربین جلو هم دارای دو LED است. دوربین پشتی از فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند، در حالی که این مقدار برای دوربین جلویی 2K و 30 فریم بر ثانیه است.

در نهایت لازم است به این نکته اشاره کنیم که گوشی گیمینگ اینفینیکس جی تی 10 پرو اندروید 13 را در قالب Pure XOS 13 اجرا می‌کند. به این ترتیب تعداد برنامه‌های از پیش نصب‌شده کاهش می‌یابد و هیچ گونه تبلیغی وجود نخواهد داشت.

گوشی گیمینگ اینفینیکس جی تی 10 پرو

اینفینیکس GT 10 پرو در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای در بازار موجود خواهد شد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول جعبه آن است. اینفینیکس جعبه مقوایی این گوشی را به گونه‌ای طراحی کرده که می‌توان از آن به عنوان تقویت کننده صدای غیرفعال و یا نگهدارنده شارژ استفاده کرد.

داخل این جعبه نیز یک قاب محکم برای محافظت از گوشی قرار داده شده است. این گوشی به زودی با قیمت 240-250 دلار در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت (قیمت این دستگاه بسته به منطقه فروش کمی متغیر خواهد بود).

بیشتر بخوانید: 

نظر شما کاربران تکراتو درباره گوشی گیمینگ اینفینیکس جی تی 10 پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با این قیمت فوق العادست امیدوارم هر چه زودتر وارد ایران بشه

    پاسخ