coinex
راهنمای خرید تکراتو

وضعیت عجیب بیش از 31 هزار خریدار خودروهای وارداتی ؛ هیچ خبری از تخصیص خودرو نیست!

هم‌اکنون خبر رسیده است که وضعیت 31 هزار خریدار خودروهای وارداتی هنوز مشخص نیست و سامانه یکپارچه تا حالا خودرویی به مشتریان تحویل نداده است. علت این تأخیر چیست؟

با وجود اینکه نام‌نویسی از خودروهای وارداتی، ماه پنجم خود را رد کرده است، هنوز از وضعیت تحویل خودرو به بیش از 31 هزار خریدار خودروهای وارداتی خبری در دست نیست و اینگونه به نظر می‌آید که وزارت صمت دست خریداران را در پوست گردو گذاشته است.

برخلاف اینکه این خودروها قرار بود خیلی زود به دست مشتریان برسد، اما برخی موانع بر سر راه ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک مانع شده است که روند تحویل خودروها به درازا کشیده شود. به عنوان نمونه، مانع‌تراشی‌های سازمان ملی استاندارد یکی از همین موانع است که دلیلی برای تأخیر این سازمان وجود ندارد. در ادامه مطلب به تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید: گمرک تخصصی ترخیص خودروهای وارداتی مشخص شد؛ یک انتخاب عجیب!

31 هزار خریدار خودروهای وارداتی همچنان باید سماق بمکند!

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، ۵ ماه از آغاز طرح فروش خودرو‌های وارداتی گذشته، طرحی اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد؛ به گفته آقای امید قالیباف سخنگوی سابق وزارت صمت این طرح بزرگ‌ترین طرح فروش خودرو در کشور است.

آنطور که ضیغمی مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت گفته بود متقاضیان برای شرکت در این طرح باید ۵۰۰ میلیون تومان مسدود کنند و قرار بود این خودرو‌ها سه ماهه تحویل مشتریان شود، اما حالا بعد از گذشت پنج ماه از زمان ثبت‌نام، خبری از تحویل این خودرو‌ها نیست.

31 هزار خریدار خودروهای وارداتی همچنان باید سماق بمکند!

موضوع را از مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو پیگیری کردیم؛ مهدی تقدسی می‌گوید:

در این طرح ۳۳ هزار نفر ثبت‌نام کردند، تاکنون هزار و ۱۰۸ متقاضی خودروی مطلع شده‌اند که خودرویشان چانگان است و شرکت سایپا باید پیامک واریز وجه برایشان ارسال می‌کرد، اما برای بقیه که ۳۱ هزار و ۸۹۲ نفر هستند پیامکی واریز نشده و در سامانه مشخص نشده چه خودرویی ثبت‌نام کرده‌اند.

این در حالیست که آقای اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد در بازدید از گمرک غرب تهران اعلام کرد: «بررسی ملاحظات استانداردی مربوط به خودرو‌های وارداتی در گمرکات، ظرف ۲۴ ساعت انجام می‌شود.»

وی افزود:

خودرو‌های وارداتی انبار شده در گمرک، مشکلی از نظر ملاحظات استاندارد ندارند و استاندارد این خودرو‌ها از مبدأ مورد تایید قرار گرفته است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: «اغلب خودرو‌های انبار شده به دلیل کم کاری واردکنندگان و دریافت نکردن گواهی تطبیق از سوی واردکننده در گمرک باقی مانده است.»

رفع موانع قانونی و اجرایی واردات خودرو برای شکستن انحصار جزء ۸ فرمان رئیس‌جمهور بود که سال ۱۴۰۰ در بازدید از خودروسازان صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص انتظار 31 هزار خریدار خودروهای وارداتی برای دریافت خودرو خود چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    اگر هم خودروها اومده باشه تا ایین نامه اجرایی نیاد ماشینی پلاک و ترخیص نمیشه از گمرک

    پاسخ

    اون آیین نامه برای خودرو کارکرده است نه نو

    پاسخ

    خودروهای وارداتی سوژه خوبی برای سایت های خبری برای جلب توجه است

    پاسخ

    متاسفانه بد قولی مداوم دارند
    و هیچکس هم پاسخگو نیست

    پاسخ