;
coinex

حراج نامه انیشتین ؛ مشهورترین فیزیکدان تاریخ درباره دین چه نظری داشت؟

حراج نامه انیشتین به مبلغ 125 هزار دلار خبرساز شد. بزرگترین فیزیکدان تاریخ در مورد دین و مذهب نظریه‌ای تامل‌برانگیر داشته است. در ادامه نوشتار با تکراتو همراه باشبد.

125 هزار دلار، قیمت درنظر گرفته شده برای حراج نامه انیشتین است که به صورت کاملاً محرمانه و مخفی نوشته شده و در آن، این دانشمند بزرگ نظر خود را در مورد دین و مذهب بیان داشته است. گفتنی‌ست که این نامه در سال ۱۹۵۰ به قلم این دانشمند بزرگ درآمده است و در آن نکات قابل توجهی از واکنش به باورهای مذهبی قدیمی و رابطه دین و علم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: یک نظریه جدید: انیشتین اشتباه می‌کرد، جهان در حال انبساط نیست!

حراج نامه انیشتین با قیمت 125 هزار دلار

آلبرت انیشتین در سال ۱۹۵۰، نامه‌ای را به رشته تحریر درآورد که در آن باورهای مذهبی قدیمی را به چالش کشیده است. اکنون این نامه نادر بار دیگر خبرساز شده و با قیمت ۱۲۵ هزار دلار به حراج گذاشته شد.

نامه مخفیانه انیشتین خطاب به مارتا مونک، همسر یک خاخام برجسته و معلم علوم دینی، در تاریخ ۱۱ آوریل ۱۹۵۰ نوشته شد. خانوم مونک به نمایندگی از دانشجویان یهویی در آمریکا به دیدار انیشتین رفته بود و به‌دنبال راهی برای آشتی دادن او با خدا بود.

حراج نامه انیشتین با قیمت ۱۲۵ هزار دلار

باور دینی انیشتین در نامه مخفیانه او

پاسخ انیشتین اما چیز دیگری بود. او اعتقاد داشت برای دانشمندی که بر اصول تفکر علمی متکی باشد، پذیرش شرح آفرینش دینی که در کتاب مقدس پیدایش به آن اشاره شده را دشوار می‌بیند. به‌گفته انیشتین، علم به‌طور کامل جایگزین چنین مفاهیم دینی می‌شود و توصیه کرده داستان خلقت در تورات نیز باید به‌صورت نمادین یا استعاری تفسیر شود.

زمینه تاریخی این نامه را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. انیشتین که در دهه ۴۰ میلادی شهروند آمریکا بود، در سال ۱۹۳۳ در جریان آزار و شکنجه ظالمانه یهودیان توسط حزب نازی، از آلمان گریخت. این نامه که در بروکلین نیویورک نوشته شده است، از جنبه تلاش او برای آشتی دادن دانش علمی با باورهای مذهبی عمیقا ریشه‌دار، حائز اهمیت است.

این نامه که پیشتر از اذهان عموم مخفی مانده بود و تاکنون هرگز به‌صورت علنی فروخته نشده، با رقم حیرت‌انگیز ۱۲۵ هزار دلار، به‌زودی توسط «مجموعه راب» به حراج گذاشته خواهد شد. این اولین باری نیست که نامه‌های شخصی انیشتین توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. در سال ۲۰۱۸ نیز نوشته موسوم به «نامه خدا» که پیشتر طی سال ۱۹۵۴ خطاب به اریک گوتکیند، فیلسوف وقت نوشته شده بود، به مبلغ حیرت آور ۳ میلیون دلار فروخته شد.

به‌طور مشخص، بینش انیشتین در مورد دین، جهان و خدا تا مدت‌ها پس از مرگش هم‌چنان مورد بحث بوده است. هم‌زمان با داغ شدن رقابت بر سر خرید این نامه مخفی، محققان و مورخان نیز مشتاقانه در پی فرصتی برای در اختیار داشتن این یادگاری تاریخی هستند تا بتوانند از عمیق‌ترین افکار یکی از بزرگترین ذهن‌های قرن بیستم بهره‌مند شوند. این نامه با پتانسیل تغییر دیدگاه‌ها در مورد مفاهیم علم و دین، نه تنها یک یادگاری ارزشمند، بلکه گواهی بر جستجوی ابدی در باب دانش و حقیقت است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص حراج نامه انیشتین چیست؟ آیا شما با دیدگاه انیشتین درباره دین موافقید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: گجت نیوز

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر