coinex
راهنمای خرید تکراتو

نسخه آزمایشی رابط کاربری One UI 6 منتشر شد [+قابلیت‌ها]

نسخه آزمایشی رابط کاربری One UI 6 توسط سامسونگ منتشر شد. رابط کاربری گوشی‌های سامسونگ حالا برای بررسی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است.

سامسونگ نسخه آزمایشی رابط کاربری One UI 6 را برای دارندگان سری گوشی‌های پرچمدار Galaxy S23 منتشر کرد تا بدین‌وسیله توسعه‌دهندگان بتوانند آن را بررسی کرده، نقاط ضعف و قوتش را پیدا کرده و درنهایت نتیحه را به شرکت سازنده فیدبک کنند. گفتنی‌ست که این نسخه از رابط کاربری اختصاصی سامسونگ، بهبودهای بسیاری در بخش تجربه کاربری سیستم، گزینه‌های جدیدتر در زیرسیستم رابط کاربری و همچنین ویژگی‌های جدید و بهبودهای کلی در برنامه دوربین بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید: آپدیت اندروید 14 و One UI 6 برای این محصولات سامسونگ منتشر می‌شود [+فهرست دستگاه‌های واجد شرایط]

نسخه آزمایشی رابط کاربری One UI 6 منتشر شد

کاربران گوشی‌های گلکسی اس 23 هم اکنون می‌توانند با ثبت‌نام در برنامه Samsung Members به نسخه بتا و آزمایشی از رابط کاربری One UI 6.0 دسترسی پیدا کنند. بنا به گفته سامسونگ این رابط کاربری جدید هم‌اکنون به ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی مجهز شده است تا سازگاری بهتری با نسخه جدید از سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید 14 داشته باشد. همراهی این رابط کاربری جدید با این سیستم‌عامل تازه گوگل سبب می‌شود که کاربران با انبوهی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید در گوشی‌های هوشمند خود روبرو شوند.

نسخه آزمایشی رابط کاربری One UI 6 منتشر شد

براساس گزارش Sammobile، سامسونگ اعلام کرده است که One UI 6 با هدف بهبود رابط کاربری و همچنین تجربه بهتر کاربران از کار با گوشی‌های خود طراحی شده است. در این رابط کاربری از المان‌های طراحی گسترده‌تری بهره گرفته شده است و همچنین کاربران دارای قابلیت‌هایی جدید در بخش سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی رابط کاربری دستگاه‌های خود هستند.

به نظر می‌رسد یکی از ویژگی‌های اصلی این رابط کاربری سادگی در طراحی و نحوه استفاده است. این سادگی را می‌توان به خوبی در بخش Quick Panel این سیستم‌عامل مشاهده کرد که دارای دکمه‌هایی جدید است. سامسونگ همچنین در این رابط کاربری جدید فونت پیش‌فرض جدیدی را مورد استفاده قرار داده است که سبب ایجاد تنوع و انتقال حس کار با یک دستگاه جدید می‌شود. البته سامسونگ اعلام کرده است که همچنان امکان استفاده از فونت‌های دلخواه دیگر در این رابط کاربری وجود دارد. در بخش اموجی‌ها و شکلک‌ها نیز با تغییرات گسترده‌ای روبرو هستیم که دسترسی به آن‌ها از طریق صفحه کلید ممکن شده است.

نسخه آزمایشی رابط کاربری One UI 6 منتشر شد

نسخه آزمایشی رابط کاربری One UI 6 منتشر شد

دیگر تغییرات مهم صورت گرفته را می‌توان در بخش نمایش اعلان‌ها مشاهده کرد که اکنون با ظاهر و عملکرد بهتری همراه شده است. ویجت نمایش ساعت در صفحه Lock Screen نیز اکنون جذاب‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد. سامسونگ همچنین با ایجاد تغییر در صفحه Quick Settings سعی کرده است آن را به ظاهری نزدیک به سیستم‌عامل اندروید 13 تبدیل کند. منوی تنظیمات نیز اکنون یک بخش کاملاً جداگانه برای مدیریت باتری در اختیار دارد.

نسخه آزمایشی رابط کاربری One UI 6 منتشر شد

نسخه آزمایشی رابط کاربری One UI 6 منتشر شد

نسخه آزمایشی رابط کاربری One UI 6 منتشر شد

نباید در رابط کاربری One UI 6 از تغییرات صورت گرفته در برنامه دوربین نیز غافل بمانیم. هم‌اکنون در این برنامه دسترسی به تنظیمات بخش ویدیو و عکس و همچنین ایجاد تغییر در بخش وضوح و فیلترها راحت‌تر از گذشته صورت می‌گیرد. در بخش اضافه کردن واترمارک‌ها نیز تنظیمات جدیدی در نظر گرفته شده است که مطمئناً برای کاربران سودمند خواهد بود. برنامه گالری نیز قابلیتی جدید با عنوان Enhanced Story View در اختیار دارد که می‌تواند با استفاده از آن استوری‌ها و آلبوم‌ها را به صورت خودکار ایجاد و به نمایش بگذارد.

نسخه آزمایشی رابط کاربری One UI 6 منتشر شد

نسخه آزمایشی رابط کاربری One UI 6 منتشر شد

برنامه ویرایش عکس که به صورت پیش‌فرض در این رابط کاربری دیده می‌شود نیز اکنون با قابلیت‌هایی جدید همراه است. برای این برنامه آیکون‌های بزرگ‌تری در نظر گرفته شده که دسترسی به قابلیت‌های مختلف آن را ساده‌تر می‌کند. همچنین این برنامه اکنون قادر است به صورت خودکار ابزارهایی که ممکن است کاربران به آنها نیاز داشته باشند را شناسایی و در صفحه اصلی در دسترس آن‌ها قرار دهد.

در این رابط کاربری جدید برای برنامه Weather و نمایش وضعیت آب و هوا نیز قابلیت‌هایی تازه در نظر گرفته شده است. این برنامه اکنون می‌تواند وضعیت ماه و زمان طلوع و غروب خورشید را هم نشان دهد. برای این برنامه ویجت‌های جدیدی نیز طراحی شده که اطلاعات بیشتری را نسبت‌به قبل به نمایش می‌گذارد.

نسخه آزمایشی رابط کاربری One UI 6 منتشر شد

نسخه آزمایشی رابط کاربری One UI 6 منتشر شد

انتظار می‌رود در کنار این قابلیت‌ها رابط کاربری One UI 6، ویژگی‌های جدید اندروید 14 را هم در اختیار داشته باشد. از میان مهم‌ترین این قابلیت‌ها می‌توان به حالت تاریک بهبود یافته، مجوزهای دسترسی بهبود یافته و قابلیت اشتراک‌گذاری نزدیک یا Nearby Share، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره انتشار نسخه آزمایشی رابط کاربری One UI 6 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت‌افزار

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر