;
coinex

بزرگترین توربین بادی خاورمیانه توسط عربستان ساخته و نصب شد

بزرگترین توربین بادی خاورمیانه توسط عربستان ساخته و نصب شد. یک شرکت عربستانی در ازبکستان بزرگترین توربین بادی منطقه را نصب کرده است. در ادامه با ما در تکراتو همراه باشید.

شرکت‌های عربستانی این روزها به‌ تدریج در حال پیشروی به سوی استفاده از انرژی سبز هستند. اکنون شرکت انرژی پاک این کشور که ACWA Power نام دارد، یکی از بزرگترین توربین های بادی خاورمیانه را در منطقه بخارا ازبکستان نصب کرده است. این اقدام بخشی از پروژه مزرعه بادی 500 مگاواتی این شرکت در منطقه مذکور است.

بیشتر بخوانید: بزرگترین توربین بادی جهان با توان تامین برق 36 هزار خانه در چین افتتاح شد

بزرگترین توربین بادی خاورمیانه

ژنراتور توربین بادی (WTG) توسط شرکت چینی Envision تولید شده و دارای ظرفیت 6.5 مگاوات است. این نصب توسط پیمانکار مهندسی، تدارکات و تیم ساخت‌وساز (EPC) شرکت مهندسی انرژی چین انجام شده است. در مقام مقایسه، بزرگترین توربین بادی جهان به تازگی در سواحل شرقی چین تکمیل شده که دارای ظرفیت 16 مگاواتی است. این شرکت امیدوار است که پروژه مذکور به پیشبرد اهداف بلندمدت ازبکستان برای افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در این کشور کمک کند.

این مزرعه در تلاش برای دستیبابی به منابع انرژی پاک در منطقه به 79 ژنراتور توربین بادی مجهز شده که انتظار می‌رود سالانه بیش از 1350 گیگاوات ساعت برق تولید کند. این امر به کاهش انتشار 750 تنی دی‌اکسید کربن کمک خواهد کرد. طبق برآوردها، این پروژه در سه ماهه اول سال 2025 تکمیل می‌شود. این شرکت همچنین یک قرارداد خرید برق 25 ساله نیز با شرکت JSC National Electric Grid ازبکستان برای پروژه مزرعه بادی Bash منعقد کرده است.

بزرگترین توربین بادی خاورمیانه

ACWA Power کار تکمیل مجموعه ای شامل ده پروژه برق را در ازبکستان برعهده دارد، که مجموعاً به 7.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز خواهد داشت. در بیانیه مطبوعاتی این شرکت سعودی آمده است:

سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت‌های مستمر این شرکت بر تعهدی که به توسعه پایدار چشم‌انداز انرژی ازبکستان دارد، موجب ارتقای رشد اقتصادی و پیشبرد اهداف انرژی‌های تجدیدپذیر این کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بزرگترین توربین بادی خاورمیانه چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع:گجت‌نیوز

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر