;
coinex

سلاح لیزری جدید چینی‌ها به طور نامحدود شلیک می‌کند

سلاح لیزری جدید چینی‌ها قادر است به صورت نامحدود شلیک کند. دانشمندان نظامی چینی‌ این دستاورد بزرگ را مدیون توسعه یک سیستم جدید هستند.

یکی از نقاط ضعف و البته معایب سلاح‌های لیزری، تأثیر گرما بر عملکرد سلاح است که پس‌از چند دقیقه استفاده به شدت داغ می‌شود و توان ادامه دادن را ندارد. حال سلاح لیزری جدید چینی‌ها به میدان آمده است تا نشان دهد که می‌توان با این سلاح به صورت نامحدود شلیک کرد.

براین اساس دانشمندان دانشگاه ملی فناوری‌های دفاعی در چنگشا چین یک سیستم خنک‌کنندگی جدید توسعه داده‌اند که می‌تواند گرمای مضر حاصل از شلیک سلاح‌های لیزری را کنترل کند و بدین ترتیب قابلیت شلیک نامحدود فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: لاکهید مارتین قدرتمندترین سلاح لیزری دنیا را می‌سازد!

سلاح لیزری جدید چینی‌ها با قابلیت شلیک نامحدود معرفی شد

به گزارش SCMP، دانشمندان دانشگاه ملی فناوری‌های دفاعی در چنگشا از استان هونان چین سیستم خنک‌سازی جدیدی ساخته‌اند که به‌طور کامل گرمای مضر این دستگاه را از بین می‌برد. این گرما قبلاً در حین استفاده از لیزر پرانرژی تولید می‌شد و یک مانع فنی بزرگ در برابر توسعه سلاح‌های لیزری بود.

ولی حالا با توسعه این فناوری جدید، سلاح‌ها می‌توانند تا هر زمان که بخواهند لیزر تولید کنند و با وقفه یا افت توان روبه‌رو نشوند. «یوآن شنگفو»، دانشمند سلاح‌های لیزری، در مقاله‌ای که پیرامون این پروژه منتشر شده، نوشته است:

«این اتفاق دستاوردی عظیم درزمینه بهبود توان سیستم‌های لیزری پرانرژی محسوب می‌شود. پرتوهای باکیفیت دیگر تنها در ثانیه اول تولید نمی‌شوند و می‌توان آن‌ها را تا بی‌نهایت حفظ کرد.»

سلاح لیزری جدید چینی‌ها با قابلیت شلیک نامحدود معرفی شد

این سیستم خنک‌سازی جدید از سازوکارهای پیشرفته و جریان گاز بهره می‌برد تا گرما را از بخش‌های داخلی سلاح خارج کند. این روش می‌تواند صحنه مبارزات آینده را به‌طرز چشمگیری تغییر دهد، چون زمان درگیری را بالا می‌برد. به‌علاوه، قدرت و دامنه تخریب بیشتر و مشکلات لجستیک و هزینه‌ها کمتر می‌شود.

یوآن و همکارانش می‌گویند:

«از زمان اختراع اولین لیزر یاقوت در 1960، افراد مختلف پیرامون گذر از انرژی جنبشی به‌سمت انرژی لیزری به‌منظور تابش سریع انرژی با سرعت نور مشتاق بوده‌اند و رویای این را داشته‌اند که باریکه‌های نور لیزر را به «پرتوهای مرگ» تبدیل کنند تا به‌صورت آنی قابلیت کشتن داشته باشد.»

تاکنون حداکثر دامنه مؤثر سلاح‌های لیزری تنها چند کیلومتر بوده است. یوآن می‌گوید برای بهبود قدرت تخریب این پرتوها به زمان طولانی‌تری برای تابش پیوسته لیزر نیاز بود اما مشکل گرما باعث می‌شد این سلاح‌ها در استفاده بلندمدت با افت قدرت و دقت مواجه شوند.

یکی از استفاده‌های احتمالی سلاح‌های لیزری چین می‌تواند علیه ماهواره‌ها ازجمله ماهواره‌های استارلینک اسپیس‌ایکس باشد. اما کاربرد این سلاح‌ها به همین یک مورد محدود نمی‌شود. نتایج یافته‌های دانشمندان در این پروژه در مجله چینی Acta Optica Sinica منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سلاح لیزری جدید چینی‌ها با قابلیت شلیک نامحدود چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر