;
coinex

لامبورگینی لانزادور معرفی شد؛ یک سفینه فضایی برای رقابت با تسلا! [+عکس]

لامبورگینی لانزادور رونمایی شد. کمپانی مطرح و بسیار محبوب لامبورگینی، نسل جدید خودروهای کاملاً برقی خود را با قدرت 1341 اسب‌بخار معرفی کرد. در ادامه نوشته با تکراتو همراه باشید.

لامبورگینی لانزادور به‌عنوان غول تماماً برقی این کمپانی ایتالیایی رسماً معرفی شد. در وصف این غول بی شاخ و دم گفته شده که مهندسان لامبورگینی برای طراحی این خودرو جذاب از سفینه‌های فضایی الهام گرفته و از این حیث می‌توان این خودرو پیشرو را بهترین در نوع خود توصیف کرد. البته لانزادور تنها خودرو برقی لامبورگینی نیست؛ چرا که این شرکت در اصل چهارمین نسل از ماشین‌های کاملاً الکتریکی خود را معرفی کرده است.

گفتنی‌ست که لانزادور نزدیک به 1400 اسب‌بخار قدرت دارد که در کنار لاستیک‌های 23 اینچی می‌توان با خیال راحت در جاده‌ها رانندگی کرد. در ادامه با معرفی کامل این محصول منحصربه‌فرد همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: اولین خودرو هیبریدی لامبورگینی معرفی شد؛ لامبورگینی Revuelto با 1100 اسب بخار قدرت

لامبورگینی لانزادور به‌عنوان هیولای برقی این شرکت معرفی شد

لامبورگینی ساعاتی پیش چهارمین نسل از خودرو تمام‌برقی خود را در قالب مدل مفهومی Lanzador به‌نمایش گذاشت. لامبورگینی لانزادور خودرویی با ارتفاع نسبتاً زیاد از زمین است که چهار صندلی دارد و از لاستیک بزرگ ۲۳ اینچ استفاده می‌کند.

لانزادور اولین خودروی مفهومی تمام‌برقی لامبورگینی نیست، چون این شرکت پیش‌تر در سال ۲۰۱۷ از مدلی مفهومی به نام Terzo Millennio رونمایی کرده بود؛ اما لانزادور جدی‌ترین تلاش لامبورگینی برای هجوم به بازار خودروهای برقی محسوب می‌شود.

لامبورگینی لانزادور به‌عنوان هیولای چهارچرخ این شرکت معرفی شد

بر اساس آنچه در بیانیه‌ مطبوعاتی لامبورگینی آمده، لانزادور قرار است یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای برقی دنیا باشد. خودروساز بزرگ ایتالیایی فعلا به جزئیاتی مانند دامنه‌ حرکت، باتری، ظرفیت شارژ و حتی سرعت صفر تا ۱۰۰ اشاره نکرده اما گفته است که «اوج توان به بیش از یک مگاوات می‌رسد.»

یک مگاوات توان معادل ۱٬۳۴۱ اسب‌بخار مکانیکی است تا لانزادور در بین لوسید ایر سفایر (۹۲۰ کیلووات) و تسلا رودستر (۱٬۱۰۰ کیلووات) قرار بگیرد.

توان یک مگاواتی جزئیات خاصی درباره‌ میزان تحویل انرژی در هر ساعت ارائه نمی‌دهد، اما بر اساس همین مشخصه می‌توانیم تا حدی درباره‌ عملکرد خودرو نظر دهیم. مشخصاً با خودرویی بسیار سریع طرف هستیم؛ آیا لانزادور می‌تواند همچون برخی از خودروهای هم‌سطحش با توان بیش‌از ۱٬۰۰۰ اسب‌بخار، صفر تا ۱۰۰ را در کمتر از دو ثانیه طی کند؟ لامبورگینی فعلاً پاسخ واضحی به این سؤال نداده است.

لامبورگینی لانزادور به‌عنوان هیولای چهارچرخ این شرکت معرفی شد

لامبورگینی ادعا می‌کند که راندن لانزادور تجربه‌ای کاملاً جدید است. حسگرها و محرک‌های پرتعداد این ابرخودرو به سیستم کنترل پویا کمک می‌کنند تا نرم‌ترین تجربه‌ رانندگی را ارائه دهد. کامپیوتر الگوریتمیک لانزادور با دریافت داده از حسگرها، تجربه‌ رانندگی را در گذر زمان بهبود می‌دهد.

لانزادور با هدف بهینه‌سازی آیرودینامیک طراحی شده است تا تجربه‌ رانندگی و دامنه‌ حرکت بهبود پیدا کند. نحوه‌ مقاومت هوا را می‌توان بر اساس آنچه راننده می‌خواهد، تنظیم کرد. سیستمی مشابه را پیش‌تر در خودروهای Huracán Performante و Aventador SVJ نیز دیده بودیم.

لانزادور یک شاسی فعال با محور قابل‌هدایت در عقب و سیستم تعلیق بادی دارد که می‌توان آن‌ها را ازطریق فرمان کنترل کرد.

لامبورگینی لانزادور به‌عنوان هیولای چهارچرخ این شرکت معرفی شد

چراغ‌های عقب که طراحی شش‌ضلعی با سه چراغ LED دارند، تا حدی ما را یاد مدل Countach LPI 800-4 می‌اندازند. لاستیک‌های ۲۳ اینچ غول‌پیکر لانزادور نیز به المان‌های شش‌ضلعی و پره‌هایی ویژه مجهز هستند.

لاستیک‌ها باعث می‌شوند ارتفاع لانزادور از سطح زمین، بیشتر از اکثر خودروهای لامبورگینی باشد؛ اما لامبورگینی پیش‌تر با مدل Urus نشان داده بود که به این سبک طراحی علاقه دارد. ارتفاع سقف ۱٫۵ متر است تا Urus همچنان خودروی مرتفع‌تری نسبت‌به لانزادور باشد، اما خودرو جدید لامبورگینی به‌لطف لاستیک‌های بزرگش می‌تواند از روی هر مانعی رد شود.

لامبورگینی لانزادور به‌عنوان هیولای چهارچرخ این شرکت معرفی شد
لامبورگینی لانزادور به‌عنوان هیولای چهارچرخ این شرکت معرفی شد

سبک طراحی لانزادور به‌گونه‌ای است که انگار لامبورگینی می‌خواسته Huracán Sterrato را در ذهن مردم تداعی کند. Huracán Sterrato ابرخودرویی آفرود است که صرفاً ۹۰۰ دستگاه از آن تولید شد.

لامبورگینی می‌گوید طراحی بدنه‌ لانزادور از روی سفینه‌های فضایی الهام گرفته شده و راننده قرار است به‌هنگام حرکت، حس‌و‌حالی مثل فضانورد یا خلبان جت داشته باشد.

لامبورگینی لانزادور به‌عنوان هیولای چهارچرخ این شرکت معرفی شد

راننده و مسافر (که در بیانیه‌ لامبورگینی به‌ترتیب خلبان و کمک‌خلبان خطاب شده‌اند) روی صندلی هیجان‌انگیزی می‌نشینند که با فومِ ساخته‌شده با چاپ سه‌بعدی عایق شده است. صندلی‌های عقب را می‌توان برای قراردادن چمدان و سایر وسایل، تا کرد. در بخش جلویی نیز محفظه‌ خاصی برای نوعی چمدان ویژه در نظر گرفته شده است.

لامبورگینی از نایلون و پلاستیک بازیافتی و همچنین فیبر کربن بازسازی‌شده در بخش‌هایی از داخل خودروی جدیدش استفاده کرده است. چرم و پشم استفاده‌شده در لانزادور با انرژی تجدیدپذیر تولید شده است.

لانزادور برخلاف کانسپت‌های قبلی لامبورگینی، پیش‌نمایشی از آینده‌ این شرکت است. لامبورگینی قصد دارد در ابتدا نسخه‌ هیبریدی بنزینی-برقی خودروهای تمام‌برقی‌اش را روانه‌ی بازار کند و سپس سراغ عرضه‌ مدل‌های تمام‌برقی برود.

لامبورگینی با لانزادور و سایر خودروهای برقی از همین حالا برای اپل کار خط‌و‌نشان می‌کشد و خطری جدی متوجه موقعیت تسلا در بازار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره خودرو تماماً برقی لامبورگینی لانزادور با طراحی الهام گرفته شده از سفبنه‌های فضایی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر