;
coinex

نظام جدید استخدام معلم به زودی اجرایی می‌شود [+شرایط]

نظام جدید استخدام معلم در آینده‌ای نزدیک اجرایی خواهد شد. بر طبق این خبر حداقل سن و حداقل مدرک تحصیلی برای معلم شدن مشخص شده است.

اخبار جدید می‌گویند که نظام جدید استخدام معلم به زودی اجرایی می‌شود. طبق این خبر دانشگاه فرهنگیان قرار است با همکاری چند دانشگاه دیگر شامل برترین‌های کشور، با شرایط جدید اعلامی، معلم‌های جدید جذب آموزش و پروش کند. همچنین حداقل سن و حداقل معدل برای پذیرش در این دانشگاه‌ها مشخص شده است که شرایط سنی مانند سالهای پیش، 24 سال است و حداقل معدل نیز 14 می‌باشد.

بیشتر بخوانید: حقوق سالانه معلمان در کشورهای مختلف چقدر است؟

نظام جدید استخدام معلم به زودی اجرایی می‌شود

به گزارش تکراتو و به نقل از تسنیم، دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور ۱۴۰۲ به پذیرش ۳۰ هزار و ۴ دانشجو معلم اقدام می‌کند که برای نخستین بار ۲۱۰۰ نفر از این ظرفیت با مشارکت سایر دانشگاه‌ها تکمیل می‌شود.

پیش از این رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، از اجرای طرح «بورس معلمی» با هدف جذب دانشجویان برتر سایر دانشگاه‌ها در شغل معلمی خبر داده و گفته بود:

به همت وزیر علوم، برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلی بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های سطح یک به تصویب رسیده است و بخشی از نیاز به معلم را از میان دانشگاه‌های سطح یک تامین می‌کنیم.

ضوابط تحصیل دوره فرهنگیان مشترک با دانشگاه‌های دولتی «مدارک دوگانه» بدین شرح است: «این دوره با مشارکت دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های برتر دولتی در رشته‌های تحصیلی مورد نیاز آموزش و پرورش در دوره کارشناسی برگزار می‌شود.»

نظام جدید استخدام معلم به زودی اجرایی می‌شود

تمام مراحل انجام مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی و گزینش قبل از ورود به دانشگاه برای داوطلبان این رشته‌ها حاکم است.

پذیرفته‌شدگان باید بخشی از واحدهای درسی مربوط به دانش تربیتی عام و دانش تخصصی محتوایی را طبق برنامه درسی توافق شده در دانشگاه مشارکت‌کننده و واحدهای درسی مربوط به دانش محتوایی تربیتی، مهارتی و کارورزی را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند. ارائه دروس اختیاری توسط هر دو دانشگاه امکان‌پذیر خواهد بود.

تحصیل در دانشگاه مشارکت‌کننده و دانشگاه فرهنگیان به ترتیب زیر خواهد بود:

بعد از اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش، پذیرفته‌شدگان ملزم هستند در دانشگاه مشارکت‌کننده ثبت‌نام و به مدت دو سال تحصیل کنند.

دانشجویان پس از گذراندن واحدهای درسی دانش تربیتی عام و دانش تخصصی محتوایی در دانشگاه مشارکت‌کننده و تایید صلاحیت‌های عمومی آنان توسط هسته گزینش وزارت آموزش و پرورش جهت گذراندن سایر واحدهای درسی دانش و محتوایی تربیتی مهارتی و کارورزی از سوی دانشگاه مشارکت‌کننده با مکاتبه به همراه پرونده تحصیلی به دانشگاه فرهنگیان جهت ادامه تحصیل معرفی خواهد شد و از دانشگاه مشارکت‌کننده منفک می‌شوند.

طبق آنچه که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور منتشر شده است، پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و رجایی به صورت بومی‌پذیری است.

شرط سن برای ورود به دانشگاه فرهنگیان

شرط حداکثر سن ۲۴ سال همچنان برای ورود به دانشگاه فرهنگیان در دفترچه انتخاب رشته ذکر شده است.

شرط سن از کنکور ۱۴۰۳ به بعد

البته به موجب رأی دیوان عدالت اداری شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان ابطال شده است؛ با این حال عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش در این‌باره به تسنیم گفت:

با توجه به اینکه اقدامات لازم برای پذیرش دانشجو برای کنکور ۱۴۰۲ از یک سال قبل انجام و اطلاع‌رسانی شده است، اجرای رأی دیوان عدالت اداری برای کنکور ۱۴۰۲ امکان‌پذیر نیست و هر گونه تغییر از سال ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

اگر داوطلبان رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و رجایی را انتخاب کنند، بر اساس ضوابط و مقررات از میان واجدین شرایط در آزمون بر اساس اولویت‌های انتخابی تا دو برابر ظرفیت پذیرش برای انجام مصاحبه تخصصی و احراز صلاحیت‌های عمومی و تخصصی از سوی سازمان سنجش به آموزش و پرورش معرفی خواهند شد.

معرفی داوطلب جهت انجام مصاحبه تخصصی به منزله قبولی نهایی در دانشگاه نیست.

نظام جدید استخدام معلم به زودی اجرایی می‌شود

در زمان اعلام اسامی چند برابر ظرفیت برای مصاحبه، معاینه و گزینش که بعد از مرحله انتخاب رشته انجام می‌شود فقط داوطلبانی به مصاحبه دعوت می‌شوند که اولاً مبلغ ۳۶ هزار تومان به صورت الکترونیکی بابت علاقه‌مندی به این رشته‌ها را پرداخت کرده و ثانیاً نسبت به انتخاب رشته‌های این دانشگاه در فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

کسب حداقل نمره کل ۶۰۰۰ و بالاتر برای مجاز شدن به انتخاب رشته در گروه آزمایشی مربوط در آزمون سراسری ضروری است. داشتن حداقل معدل کل ۱۴ در دوره متوسطه دوم برای پذیرش دانشجو ملاک عمل خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نظام جدید استخدام معلم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر