coinex
راهنمای خرید تکراتو

وزیر ارتباطات: ماجرای تغییر مالکیت استارتاپ‌ها را جدی نگیرید!

وزیر ارتباطات ضمن اشاره به حمایت از کسب‌وکارهای بومی و لزوم پایبندی آن‌ها به قوانین، موضوع احتمال تغییر مالکیت استارتاپ‌ها را کاملاً رد کرد.

طی هفته گذشته، روزنامه کیهان پیشنهاد تغییر مالکیت استارتاپ‌ها را به علت عدم رعایت قانون مطرح کرد. در همین راستا، این روزنامه همچنین مدعی شد که زمزمه‌هایی در این مورد به‌گوش رسیده؛ بااین‌حال وزیر ارتباطات تغییر مدیریت یا مالکیت پلتفرم‌های داخلی را صرفاً حرف رسانه‌ها قلمداد کرد و بیان داشت: «خیلی جدی نگیرید».

در همین زمینه، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان جلسه هیئت دولت در واکنش به یادداشتی در روزنامه کیهان مبنی بر لزوم تغییر مالکیت استارتاپ‌ها به‌واسطه تخلفات آن‌ها اظهار کرد: «قرار نیست هر مطلبی که در یک روزنامه منتشر شد، شما به‌عنوان اصل بگیرید و پیگیری کنید. یک نفر نظر شخصی خود را بیان کرده است. به‌هیچ‌وجه اظهارنظر افراد موضع دولت نیست. اگر چیزی نظر دولت باشد، در مصوباتش یا لوایحی که به مجلس ارائه می‌کند، بیان می‌شود.»

طبق اعلام زارع‌پور، دولت تمام‌قد از کسب‌وکارهای بومی حمایت خواهد کرد، زیرا آنان کشور را از حضور پلتفرم‌های آمریکایی همچون اوبر، آمازون و ای‌بی بی‌نیاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: گسترش 5G در سراسر ایران ؛ باندهای فرکانسی 3600 تا 3800 به اپراتورها واگذار شد

تکذیب احتمال تغییر مالکیت استارتاپ‌ها

وزیر ارتباطات مالکین و نخبه‌هایی را که در پلتفرم‌های داخلی فعالیت دارند، سرمایه‌های کشور قلمداد کرد و عنوان داشت: «آن‌ها ما را از حضور سکوهای خارجی که در کشورهای دیگر فعالیت می‌کنند، بی‌نیاز کرده‌اند. اگر سکوهای جابه‌جایی مسافر که توسط جوانان خودمان توسعه پیدا کرده‌اند، نبود، آن‌وقت اوبر آمریکایی در کشور ما فعالیت می‌کرد یا اگر پلتفرم‌های خریدوفروش کالا نباشند، آمازون و ebay جای آن‌ها را می‌گیرند.»

تغییر مالکیت استارتاپ‌ها

زارع‌پور ضمن تأکید بر حمایت تمام و کمال دولت از کسب‌وکارهای بومی، از کسب‌وکارها درخواست کرد تا به قوانین پایبند باشند تا دلیلی جهت برخورد با آن‌ها ایجاد نشود. وی در این رابطه افزود: «این خواسته ما از اکوسیستم است که به قوانین پایبند بوده و حتی در رعایت قانون پیش‌قدم باشند. وظیفه ما هم این است که از آن‌ها حمایت کنیم.»

وی مجدداً در واکنش به این پرسش که آیا بحث تغییر مدیریت برخی استارتاپ‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: «این‌ها حرف‌هایی است که در رسانه‌ها زده می‌شود؛ خیلی جدی نگیرید.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تکذیب احتمال تغییر مالکیت استارتاپ‌ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر