coinex
راهنمای خرید تکراتو

اینترنت مصرفی مدارس رایگان می‌شود؟

اینترنت مصرفی مدارس رایگان می‌شود؟ بهامین تختایی، معاون مرکز فناوری اطلاعات آموزش و پرورش معتقد است که باید اینترنت مدارس مانند آب و برق مجانی شود. در ادامه با ما در ارتباط باشید.

معاون مرکز فناوری اطلاعات آموزش و پرورش معتقد است پروژه هوشمندسازی و اینترنت پهن‌باند مدارس به قدر کافی و در عمل نتوانسته است در پروژه آموزش و افزایش بهره‌وری دانش‌آموزان موثر باشد و دلایلی مثل سپردن این طرح به بخش خصوصی موجب ایجاد شکاف بین دسترسی مدارس به اینترنت شده‌است. او معتقد است اینترنت در مدارس، باید مثل آب و برق که یک الگوی مصرف دارد، رایگان باشد.

بیشتر بخوانید: بسته‌های اینترنت همراه اول ویژه اربعین 1402 معرفی شدند

اینترنت مصرفی مدارس

بهامین تختایی معاون مرکز فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در رابطه با پروژه هوشمندسازی مدارس می‌گوید: ما تا حدی بحث ردیف بودجه هوشمندسازی مدارس را دنبال می‌کنیم، اما بعد از جریان کرونا و پلتفرم‌هایی مثل شاد پروژه هوشمندسازی مدارس شدت گرفت، چون معلم‌ها بیش از گذشته با این فرآیند عجین شده بودند و باید در شاد تولید محتوا می‌کردند.

او ادامه می‌دهد:

بارها گفته‌ام که اینترنت در مدارس، باید مثل آب و برق که یک الگوی مصرف دارد، رایگان باشد،‌ چون الان همه کار مدرسه به اینترنت وابسته است. اگر واقعاً‌ بخواهیم بحث آموزش مجازی و آموزش‌های ترکیبی را در مدارس پیاده کنیم اینترنت یک الزام است.

طبق گفته او، آذر ماه سال گذشته یک سری بخشنامه مبنی بر آموزش ترکیبی ابلاغ شد و برای اجرایی کردن این بخشنامه مطمئنا لازم است اینترنتی در مدرسه وجود داشته و در سطح کلاس درس قابل استفاده باشد تا بتوان از آموزش ترکیبی استفاده کرد.

اینترنت مصرفی مدارس رایگان می‌شود؟

تختایی در ادامه می‌گوید: طرح هوشمندسازی مدارس به سال‌ها قبل برمی‌گردد. حدود سال‌های 88 و 89 در شهر تهران روی چکیده‌ای از وضعیت استفاده از فناوری در کلاس‌های درس، مطالعات تطبیقی انجام شد و از سال 90 شیوه‌نامه‌ای به مدارس ابلاغ شد که آنها را وادار کرد به سمت هوشمند‌سازی بروند.

در واقع فلسفه اصلی هوشمندسازی، این است که در کلاس‌های درس بتوان از ابزار فناوری برای افزایش کیفیت یادگیری استفاده کرد. امکاناتی مثل آزمایشگاه مجازی یا تور گردشگری مجازی مثل پاسارگاد و تخت‌جمشید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اینترنت مصرفی مدارس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر