coinex
راهنمای خرید تکراتو

سود هزار درصدی انویدیا از فروش هر تراشه هوش مصنوعی!

باتوجه به هزینه ساخت پردازنده‌ گرافیکی H100 با قیمت 3200 دلار، شاهد سود هزار درصدی انویدیا از تولید تراشه‌های حوزه هوش مصنوعی هستیم.

یک افشاگر خبر داده که تراشه H100 پردرخواست‌ترین محصول کنونی عرصه فناوری جهان بوده، زیرا باعث توانمندی شرکت‌ها در حوزه هوش مصنوعی خواهد شد. بنابراین افزایش محبوبیت هوش مصنوعی، بیشتر از هر شرکت دیگری به انویدیا سود رسانده است. در همین راستا، ارزش سهام این شرکت در سال گذشته سه برابر رشد را تجربه کرده است.

به همین جهت طبق تخمین‌های یک تحلیلگر، انویدیا از فروش هر پردازنده گرافیکی H100 تا میزان 1,000 درصد سود کسب می‌کند. ارزان‌ترین نسخه از H100 چیزی بالغ بر 25,000 دلار تا 30,000 دلار قیمت دارد و به‌نظر انویدیا جهت تولید این گرافیک 3,200 دلار هزینه می‌کند. انویدیا یک شرکت انحصاری در زمینه تولید چنین پردازنده قدرتمندی محسوب می‌شود؛ پردازنده‌ای که به‌صورت خاص برای هوش مصنوعی طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: خلق مدل‌های سه بعدی از تصاویر دو بعدی با هوش مصنوعی جدید انویدیا

سود هزار درصدی انویدیا از ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی

توسعه‌ محصولات نیاز بسیاری به زمان و منابع کافی داشته و ساخت پردازنده‌ای در حد و اندازه‌ H100 به سال‌ها تحقیق‌و‌توسعه احتیاج دارد. در همین راستا سود هزار درصدی انویدیا شاید از نظر محاسباتی آنچنان هم با دقت صورت نگرفته باشد؛ بااین‌حال تیم سبز در هر صورت سود کلانی به‌دست می‌آورد.

سود هزار درصدی انویدیا

علاوه‌بر این موضوعات، نباید بی‌توجه به دستمزد چشمگیری که انویدیا به تعدادی از کارمندانش می‌پردازد، باشیم. طبق ادعای شرکت گلس‌دور، مهندسان سخت‌افزار در انویدیا به‌صورت میانگین سالانه بیش‌از 200,000 دلار درآمد دارند. این درآمدِ تنها یک نفر بوده؛ در فرآیند توسعه‌ قطعاتی همچون H100 تعداد فراوانی نیروی متخصص ایفای نقش می‌کنند.

تعدادی از شایعات حاکی از آن است که کلیه موجودی گرافیک انویدیا H100 تا سال 2024 پیش‌فروش شده و مطابق انتظارات به‌نظرارزش بازار پردازنده‌های گرافیکی ویژه هوش مصنوعی تا سال 2027 به 150 میلیارد دلار دست خواهد یافت؛ بنابراین آینده‌ای بسیار روشن انتظار انویدیا را می‌کشد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص سود هزار درصدی انویدیا از فروش تراشه‌های هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر