;
coinex

دستاورد بزرگ جراحان: پیوند موفقیت‌آمیز کلیه خوک به انسان

پیوند موفقیت‌آمیز کلیه خوک به انسان دستاورد جدید و بزرگ جراحان است. کلیه یک خوک به بیمار مرگ مغزی پیوند خورد و حالا بعد از یک ماه هنوز به درستی کار می‌کند.

کلیه یک خوک که به بدن یک بیمار مرگ مغزی پیوند زده شده بود، با گذشت بیش از یک ماه همچنان به‌طور عادی به کار خود ادامه می‌دهد. دانشمندان اعلام کرده‌اند که همچنان به مدت یک ماه دیگر عملکرد این اندام حیاتی را در بدن این بیمار تحت نظر خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: برای ششمین بار در تاریخ، درمان موفق یک مبتلا به ایدز با پیوند مغز استخوان

پیوند موفقیت‌آمیز کلیه خوک به انسان

دکتر «رابرت مانتگامری»، رئیس مؤسسه پیوند عضو Langone از دانشگاه نیویورک، می‌گوید این عضو درحال‌حاضر شبیه به اندام‌های انسان در بدن این بیمار عمل کرده است و وضعیت آن حتی بهتر از اندام‌های انسانی به‌نظر می‌رسد. این کلیه از بدن یک خوک که به‌صورت ژنتیکی اصلاح شده بود، برداشته شده است.

این پیوند عضو روی مردی 57 ساله به نام «مائوریس میلر» با هماهنگی خانواده‌اش انجام گرفته است. خواهر مائوریس می‌گوید اگرچه در ابتدا در اتخاذ این تصمیم مردد بود، اما درنهایت راضی شد تا بدن برادر درگذشته‌اش را به پزشکان واگذار کند تا در راه این تحقیق علمی استفاده شود. او حالا خوشحال است که نام برادرش در کتاب‌های پزشکی ثبت خواهد شد و تا ابد به یاد خواهد ماند.

پیوند موفقیت‌آمیز کلیه خوک به انسان

آزمایش دانشگاه نیویورک بخشی از تلاش دانشمندان برای افزایش سرعت کارآزمایی‌های بالینی به‌منظور پیوند اعضای بدن حیوانات به انسان‌هاست. محققان دانشگاه آلاباما در بیرمنگام (UAB) هم چند روز پیش از عملکرد موفق یک جفت کلیه خوک پس از گذشت هفت روز از پیوند آن‌ها در بدن یک بیمار خبر داده بودند.

مانتگامری می‌گوید آزمایش‌هایی از این دست به دانشمندان کمک خواهد کرد تا پاسخ سؤالات باقی‌مانده درزمینه این پیوندها را به‌دست بیاورند و متوجه شوند که با انجام چه اقداماتی جان بیماران را به خطر نمی‌اندازند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پیوند موفقیت‌آمیز کلیه خوک به انسان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    جالب ترین چیزی که در مورد پانترکها فهمیدم

    زمانی بود این ادما می‌گفتند ما ترک از همه بهتریم و… ولی الان چون کم اوردن شروع کردن به تمام تمدن های باستانی بشر حمله می‌کنند و چون هیچ ادم عاقلی باهاشون موافقت نمیکنه میگن اینا همه الکی ساختگی ساخته غرب که ما ترک ها رو تضعیف کنه …. توهم زدن

    پاسخ