;
coinex

توسعه یک فناوری جدید برای جلوگیری از مرگ کودکان رهاشده در خودرو

توسعه یک فناوری جدید برای جلوگیری از مرگ کودکان رهاشده در خودرو شکل گرفته است. گرمازدگی سالانه جان 40 کودک را در ماشین می‌گیرد. در ادامه با ما در تکراتو همراه باشید.

آمارها در ایالات متحده نشان می‌دهد سالانه 40 کودک در اثر رها شدن در خودرو و گرمازدگی جان خود را از دست می‌دهند. مرگ ومیر براثر این حادثه در تابستان بیشتر است اما در هر ماه از سال اتفاق می‌افتد.

اکنون دانشمندان از فناوری رونمایی کرده‌اند که می‌تواند از این تراژدی جلوگیری کند. این فناوری یک حسگر حرکتی داخلی است. اگر پس از خاموش شدن خودرو، حسگر متوجه حرکت کودک در ماشین شود، با به صدا در آوردن بوق و ارسال پیام هشدار راننده را مطلع می‌سازد. سیستم‌های پیشرفته‌تر دیگر که از رادار یا سنسور اولتراسونیک برای تشخیص حضور کودک در خودرو استفاده می‌کنند، نسبتا نادر هستند و خودروهای کمتری به آن مجهز می‌شوند.

بیشتر بخوانید: کاهش خطر مرگ با 4 هزار قدم پیاده‌روی روزانه

مرگ کودکان رهاشده در خودرو

قانون‌گذاران فدرال در ایالات متحده درحال تدوین قوانینی هستند تا خودروهای جدید را ملزم به استفاده از این فناوری کنند تا به رانندگان یادآوری شود که کودک را در خودرو رها نکنند. برای تائید این قانون، زیرساخت یک میلیون دلاری لازم است که رئیس جمهور ایالات متحده با آن موافقت کرده است. با این‌حال، این قانون از سال 2025 به بعد اجرایی خواهد شد.

خودروسازهای بزرگ براساس این قانون موظف هستند از سال 2025 تمام خودروهای جدید خود را به این فناوری مجهز کنند – فناوری یادآوری حضور کودک در صندلی عقب ماشین.

از سال 1990 تاکنون، 1050 کودک جان خود را در اثر گرمازدگی در خوردوهای پارک شده از دست داده‌اند. در این میان 7300 کودک نیز با شرایط وخیم از خودرو بیرون کشیده شده و نجات یافته‌اند.

مرگ کودکان رهاشده در خودرو

دکتر «دیوید ام.دایموند» عصب‌شناس دانشگاه فلوریدا علت این رفتار والدین را حواس‌پرتی می‌داند و از آن به عنوان «حواس‌پرتی کشنده» یاد می‌کند. دایموند در توضیح این رفتار گفت: «در طول رانندگی بخشی از مغز که به تحلیل رفتارهای معمولی می‌پردازد، مشغول به انجام اعمال دیگری مرتبط با رانندگی می‌شود و همین سبب می‌شود تا گاهی حضور کودک در خودرو فراموش شود. این یک سیستم غیرارادی در ذهن است و نباید والدین را برای آن تحت فشار قرار داد. والدینی که مشغله کاری بالا و استرس دارند و همچنین از کم‌خوابی رنج می‌برند، بیشتر مرتکب به انجام چنین عملی می‌شوند.»

به گزارش موسسه «Kids and Car Safety»، بسیاری از والدین پس از آنکه به صورت ناخواسته سبب مرگ فرزند خود در چنین شرایطی می‌شوند، دست به خودکشی می‌زنند و این خود نوعی معضل اجتماعی بزرگ به حساب می‌آید. مشکلات روانی والدینی که چنین حادثه دردناکی را تجربه کرده‌اند، از دیگر دغدغه‌های ایالات متحده مرتبط با چنین حادثه‌ای است.

بیشتر بخوایند:

دیدگاه شما در خصوص مرگ کودکان رهاشده در خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر