coinex
راهنمای خرید تکراتو

دانشمندان می‌توانند با هوش مصنوعی سن واقعی شما را فاش کنند!

دانشمندان می‌توانند با هوش مصنوعی سن واقعی شما را فاش کنند! هوش مصنوعی از طریق تصاویر رادیوگرافی قفسه سینه افراد، سن واقعی آن‌ها را می‌یابد. در ادامه با ما همراه باشید.

با پیشرفت علم و فناوری، هوش مصنوعی روز به روز خلاق‌تر و تواناتر می‌شود. این تکنولوژی نوظهور نیرویی دگرگون‌کننده در اختیار دارد و با ورود به هر حوزه توانسته تغییرات چشمگیری در آن ایجاد کند. حالا محققان سعی دارند AI را به حوزه پزشکی وارد کرده و از مزایای بی‌شمار آن بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: زنی که توانایی تکلم خود را از دست داده بود با هوش مصنوعی درمان شد!

دانشمندان می‌توانند با هوش مصنوعی سن واقعی شما را فاش کنند!

پژوهشگران به‌تازگی یک مدل هوش مصنوعی جدید ایجاد کرده‌اند که می‌تواند برای تعیین سن بیولوژیکی افراد، تصاویر اشعه ایکس قفسه سینه را تفسیر کند.

در مطالعات جدیدی که در مجله پزشکی The Lancet Healthy Longevity journal منتشر شده، محققان دانشگاه متروپولیتن اوزاکا (Osaka Metropolitan University) در ژاپن متوجه شدند که هرچه سن تخمین زده شده توسط هوش مصنوعی در مقایسه با سن واقعی افراد بالاتر باشد، احتمال ابتلا به بیماری مزمن در آن‌ها بیشتر خواهد بود.

سن واقعی

یاسوهیتو میتسویاما (Yasuhito Mitsuyama)، دانشجوی فارغ التحصیل و نویسنده مقالات مرتبط با این مطالعات، در بیانیه‌ای گفت:

نتایج بررسی‌های ما نشان می‌دهد که سن ظاهری مبتنی بر رادیوگرافی قفسه سینه ممکن است به شکل دقیقی شرایط سلامتی افراد را بازگو کند. هدف ما توسعه بیشتر این فناوری و استفاده از آن برای تخمین شدت بیماری‌های مزمن، پیش‌بینی امید به زندگی و پیش‌بینی عوارض احتمالی جراحی است.

پژوهشگران برای توسعه این هوش مصنوعی جدید از 67 هزار اسکن قفسه سینه افراد سالم (مربوط به سال‌های 2008 تا 2011) استفاده کرده‌اند و نهایت به این نتیجه رسیده‌اند که یک رابطه مستقیم بین سن تخمینی هوش مصنوعی و سن واقعی افراد سالم وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سن واقعی افراد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر