;
coinex

ساخت دیزنی لند ایرانی اسلامی ؛ رئیس کانون پرورش فکری از ساخت شهر جهانی برای کودک می‌گوید [+فیلم]

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ساخت دیزنی لند ایرانی اسلامی و ایجاد یک شهر اختصاصی کودکان مطابق با ارزش‌های ایرانی و اسلامی خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایلنا، «حامد علامتی»، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از تدارک برای راه اندازی خبرگزاری کودک و نوجوان، سینمای دانش آموزی و البته طرح جالب توجه ساخت دیزنی لند ایرانی اسلامی خبر داد.

وی در جریان جلسه‌ای با اصحاب رسانه و با حضور وزیر آموزش و پرورش با اشاره بر اهمیت تعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رسانه، بیان داشت: «باید پوشش رسانه‌ای خوبی در حوزه کودک و نوجوان داشته باشیم. ما فاقد خبرگزاری تخصصی در حوزه کودک و نوجوان هستیم و همکاران ما در حوزه روابط عمومی در تلاش هستند تا چنین خبرگزاری را  فعال کنند.»

علامتی با تأکید بر اهمیت پوشش آخرین تحولات حوزه کودک و نوجوان در داخل و خارج از کشور، افزود: «نگاهمان در این حوزه توجه به خبر پوششی و ترجمه نیست بلکه ما نیاز به تحلیل و فراتحلیل در این حوزه داریم. باید به حوزه تربیت خبرنگاران حوزه تخصصی کودک و نوجوان توجه کنیم.»

علامتی در تشریح برنامه‌های کانون در این راستا اضافه کرد: «این موارد در برنامه ما است و در شورای راهبردی و هیات های ارزیابی ما مورد بررسی قرار می‌گیرد. کانون باید باشگاه خبرنگاران را ایجاد کند اینها مراحل دارد و حتما باید افراد فعال در حوزه خبرنگاری کودک و نوجوان شناسنامه دار باشند. باید در این زمینه بانک اطلاعاتی داشته باشیم. موضوع کودک و نوجوان باید مساله ما باشد. معاونت فرهنگی ما باید در حوزه روزنامه نگاری و خبرنگاری برنامه ریزی کند.»

بیشتر بخوانید: کشف درمانی برای اوردوز با مواد مخدر!

طرح ساخت دیزنی لند ایرانی اسلامی

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه درباره طرح ساخت دیزنی لند ایرانی اسلامی اظهار داشت: «ما به دنبال ایجاد شهر کودک هستیم و با توجه به ظرفیت و امکاناتی که داریم به دنبال ایجاد چیزی شبیه دیزنی لند هستیم و مهندسان هم تدابیری را اندیشیده اند. این هدف مصوبه هیات مدیره و…. را می‌خواهد که بخشی از آن صورت گرفته و وزیر هم دنبال آن هست. بین 2 تا 3 سال شهر جهانی کودک را ایجاد خواهیم کرد و شامل آموزش، فرهنگ، بازارچه کودک است. 8 ماه است که کار را آغاز کرده‌ایم و همه شرایط و ویژگی‌های آن متناسب با زیست بوم ایرانی اسلامی خواهد بود.»

ساخت دیزنی لند ایرانی اسلامی
فقط نمیدونم این اسلامیش چه شکلی میشه!

علامتی همچنین ضمن اشاره به نام‌گذاری 17 مرداد به عنوان روز خبرنگار از طرف شورای فرهنگ عمومی به علت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و گرامیداشت این روز، عنوان داشت: «حضرت زینب (س) اولین روایتگر واقعه عاشورا بود. اگر ایشان نمی‌رفت امروز پس از چندین سال روایت عاشورا پیش نمی‌رفت. آنچه باعث شد عاشورا زنده بماند نتیجه روایت اولیه حضرت زینب کبری سلام الله علیها بوده است.»

وی ضمن توجه بر حضور هوشمندانه دختران در عرصه های حساس اجتماعی به حضرت زینب (س) به‌عنوان الگویی در این زمینه اشاره داشت، افزود: «نه تنها جریان تفکر دینی ما مخالف حضور دختران در عرصه‌های اجتماعی و نقش آفرینی نیست بلکه برای آن‌ها نقش آفرینی موثر دیده شده است. حضرت زینب (س) نماد تاثیرگذاری و نقش آفرینی مانا است. دنیا، دنیای رسانه است و هرچه نتوانیم در این عرصه سهم موثر داشته باشیم از گردونه معادلات خارج می‌شویم. نباید در این حوزه دچار کلیشه شویم و منفعل عمل کنیم. باید حتما تهاجمی عمل کنیم چون دستمان پر است. امروز یکی از اجزای اصلی تبیین، رسانه و خبرنگاران هستند.»

مدیرعامل کانون همچنین در زمینه تشریح برنامه‌های کانون اضافه کرد: «یکی از موضوعات اصلی در حوزه قصه گویی که امسال دوره 25 آن برگزار می‌شود همچنین کسب و کار و تولیدات و محصولات ایرانی از مسائل مورد تاکید است؛ اینکه کودک و نوجوان بتواند خود را با هویت ایرانی اسلامی مانوس ببیند که از موضوعات مدنظر ما خواهد بود.»

وی در ادامه این نشست با اشاره به افتتاح نخستین سینمای دانش آموزی، خاطرنشان ساخت: «برای کودکان طلاق برنامه‌هایی مانند امکان استفاده از سینما همراه والدین وجود دارد. همچنین کودکان بلیت تهیه نمی‌کنند و به جای آن از کتاب‌های چاپ کانون خریداری می‌کنند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت دیزنی لند ایرانی اسلامی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    وات نداره باید خوشحال باشید که ایران قراره دیزنی لند داشته باشه

    پاسخ

    امیدوارم هرگز همچین چیز سمی اجرایی نشه🤝

    پاسخ

    خلایق هرچه لایق…

    پاسخ

    وات ؟
    یعنی چه؟

    پاسخ