;
coinex

کشف یک باگ خطرناک در اسکایپ ؛ فعلا هیچ لینکی از اسکایپ باز نکنید!

با کشف یک باگ خطرناک در اسکایپ دسترسی به آدرس IP کاربران برای هکرها فراهم شده لذا توصیه می‌شود که فعلاً هیچ لینکی از این برنامه باز نشود.

طبق گزارش خبرگزاری 404 مدیا، مایکروسافت به یک آسیب‌پذیری امنیتی جدید پی برده که هنوز موفق به رفع آن نشده است. آسیب‌پذیری مذکور مربوط به کشف یک باگ خطرناک در اسکایپ البته در نسخه‌ی موبایل بوده و از نظر تئوری به هکرها امکان دسترسی تا به آدرس IP کاربران را می‌دهد؛ که البته این امر تنها ازطریق باز‌کردن پیام حاوی لینک میسر می‌شود.

البته 404 مدیا اعلام نکرده که هکرها دقیقاً با چه روشی امکان دسترسی به آدرس IP کاربر را دارند، بااین‌حال گفته است که فرایند این کار بسیار ساده بوده و ازطریق تغییر پارامتر مشخص مربوط‌ به لینک صورت می‌پذیرد.

در همین راستا، پژوهشگری امنیتی که باگ جدید اسکایپ را کشف کرده، جزئیات آن را چند هفته قبل به مایکروسافت اطلاع داده؛ اما ظاهراً شرکت ردموندی هنوز موفق نشده یا تمایل نداشته که در زمانی کوتاهی باگ را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: مایکروسافت برنامه پینت ویندوز را هم به هوش مصنوعی مجهز می‌کند!

کشف یک باگ خطرناک در اسکایپ

ظاهراً شدت آسیب‌پذیری بسیار بالا بوده؛ زیرا اهمیتی ندارد که لینک مذکور شما را به چه سایتی انتقال می‌دهد. پژوهشگری که باعث کشف یک باگ خطرناک در اسکایپ شده، اعلام کرده که احتمالاً لینک مقصد شما را به Google.com ببرد؛ بااین‌حال همان لینک IP شما را در‌دسترس هکر قرار خواهد داد و حتی استفاده از VPN هم تأثیری ندارد.

کشف یک باگ خطرناک در اسکایپ

طبق ادعای 404 مدیا، مایکروسافت به کاشف باگ اعلام کرده است: «افشای آدرس IP به‌خودی‌خود آسیب‌پذیری امنیتی محسوب نمی‌شود و این باگ نرم‌افزاری با تعریف آسیب‌پذیری امنیتی هم‌خوانی ندارد؛ به‌همین‌دلیل، رفع چنین باگی نیازمند خدمت‌دهی فوری نیست.»

بااین‌حال زمانی که 404 مدیا با مایکروسافت ارتباط برقرار کرده، شرکت ردموندی اطلاع داده که باگ یادشده را طی یکی از به‌روزرسانی‌های بعدی رفع خواهد کرد؛ اما زمان مشخصی برای رفع باگ ارائه نداد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کشف یک باگ خطرناک در اسکایپ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر