;
coinex

سونی اکسپریا 5 مارک 5 (Sony Xperia 5 V) معرفی شد [+قیمت و مشخصات]

گوشی پرچمدار سونی اکسپریا 5 مارک 5 با سیستم دوربین اصلاح شده و سنسور اصلی بزرگ‌تر برای ثبت تصاویر با کیفیت‌تر به صورت رسمی معرفی شد.

سونی امروز از جدیدترین محصول پرچمدار خود رونمایی کرد. این گوشی که سونی Xperia 5 V نام دارد، در بخش دوربین و تصویربرداری بهبود یافته و با حذف لنز تله فوتو سنسور اصلی بزرگتری به دست آورده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت این گوشی آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: سونی اکسپریا فلیپ به عنوان نخستین گوشی تاشو سونی در راه است!

قیمت و مشخصات فنی سونی اکسپریا 5 مارک 5

گوشی سونی Xperia 5 V دارای یک صفحه نمایش 6.1 اینچی اولد با وضوح فول‌اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی است. این نمایشگر نسبت تصویر 21:9 را ارائه می‌دهد و توسط بلندگوهای استریو احاطه شده است.

سونی اکسپریا 5 مارک 5

با حرکت به سمت پنل پشتی کم کم متوجه تغییرات قابل توجه این گوشی نسبت به مدل‌های قبلی می‌شویم. سونی در این گوشی از تنظیمات دوربین سه گانه به نفع دوربین دوگانه با سنسور قوی‌تر صرف نظر کرده است. اکسپریا 5 V مانند Xperia 1 V از یک دوربین اصلی 52 مگاپیکسلی با سنسور 1/1.35 اینچی برخوردار است که به طور پیش‌فرض تصاویر ۲۴ میلی‌متری ۱۲ مگاپیکسلی تولید می‌کند. در این گوشی به لطف افزایش اندازه سنسور و اپتیک روشن، حتی در صورت انتخاب گزینه زوم 2 برابر (48 میلی‌متر)، جمع‌آوری نور بهتری نسبت به دوربین تله‌فوتوی Xperia 5 IV خواهیم داشت.

سونی اکسپریا 5 مارک 5

دومین حلقه به دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با سنسور 1/2.5 اینچی، فاصله کانونی 16 میلی‌متری و قابلیت فوکوس خودکار دو پیکسلی تعلق دارد. به نظر می‌رسد که این لنز در واقع همان دوربین به کار رفته در Xperia 1 V و Xperia 5 IV سال گذشته است. در بخش دوربین سلفی هیچ گونه تغییری به وجود نیامده و باز هم از دوربین 12 مگاپیکسلی با سنسور 1/2.9 اینچی استفاده شده است.

سونی Xperia 5 V به جدیدترین چیپست کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز شده و از 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقا از طریق کارت حافظه میکرواس‌دی) بهره می‌برد.

این گوشی انرژی مورد نیاز خود را از طریق یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تامین می‌کند. شرکت سونی ادعا کرده است که کاربران با استفاده از شارژر 30 واتی خود می‌توانند شارژ گوشی را در مدت 30 دقیقه به 50 درصد برسانند. قابل ذکر است که این گوشی برخلاف بیشتر محصولاتی که اخیرا عرضه شده‌اند از جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیز برخوردار است.

سونی اکسپریا 5 مارک 5

اکسپریا 5 V به لطف صفحه نمایش 6.1 اینچی مورب و بلند خود اندازه جمع و جوری دارد. این گوشی با 11 گرم وزن و ضخامت کم می‌تواند در بازار محصولات پرچمدار مانند گلکسی اس 23 سامسونگ و آیفون 15 و 15 پرو اپل به رقیبی سرسخت تبدیل شود. این دستگاه از اواخر سپتامبر با قیمت 999 یورو (معادل 849 پوند) در دسترس خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 5 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر