;
coinex

بهترین بازی های استراتژیک موبایلی ؛ معرفی 10 عنوان برتر

همه ما گاهی اوقات از بازی‌های اکشن و تکراری خسته می‌شویم. در این مواقع به سراغ بازی‌های جذاب سبک استراتژیک می‌رویم تا کمی فکرمان را درگیر کنند. در این مقاله، 10 مورد از بهترین بازی های استراتژیک موبایلی را معرفی کرده‌ایم.

گوشی‌های هوشمند در دهه گذشته، پیشرفت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خیلی خوبی داشته‌اند. این پیشرفت‌ها تا حدی بوده که گوشی‌های نسل جدید، یک پلتفرم عالی برای گیم محسوب می‌شوند. هر ساله تعداد زیادی بازی‌های جدید در سبک‌های مختلف، برای پلتفرم گوشی‌های هوشمند منتشر می‌شوند. یکی از پرطرفدارترین بازی‌ها، بازی های سبک استراتژیک هستند. چرا که سبک استراتژیک به تفکر دقیق، برنامه‌ریزی و تصمیمات هوشمندانه نیاز دارد.

مشکل اینجاست که با وجود تعداد زیاد بازی های سبک استراتژیک، پیدا کردن بازی که کیفیت بالا و مطابق با سلیقه ما باشد، کار سختی شده است. اما نگران نباشید، ما لیستی از بهترین بازی های استراتژیک موبایلی آماده کرده‌ایم تا به‌راحتی بتوانید بازی مطابق سلیقه خود را پیدا کنید و از آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های اندروید

بهترین بازی های موبایلی 2023

بهترین بازی های استراتژیک موبایلی

در ادامه، ۱۰ مورد از بهترین بازی های استراتژیک موبایلی را معرفی می‌کنیم. بازی‌های استراتژیک به چند سبک اصلی تقسیم می‌شوند. از مهم‌ترین این سبک‌ها می‌توان به سبک شهرسازی، استراتژیک تاکتیکی، استراتژی Real Time و استراتژی نوبتی اشاره کرد. در این مقاله سعی شده بهترین بازی های استراتژیک موبایلی در سبک‌های مختلف معرفی شوند.

Clash Royale

بهترین بازی استراتژیک موبایلی
بهترین بازی های استراتژیک موبایلی

در رتبه اول بهترین بازی های استراتژیک موبایلی بازی محبوب Clash Royale قرار دارد. بعید است که گیمر موبایل باشید و تا حالا اسم کلش رویال به گوشتان نخورده باشد. Clash‌ Royale یک بازی استراتژیک موبایلی در سبک Real Time و PVP است. این بازی تمام ویژگی‌های یک بازی استراتژیک عالی را دارد و خیلی از گیمر‌ها آن را بهترین بازی استراتژیک اندروید و آیفون می‌دانند.

چالش‌های جذاب، گیم‌پلی درگیرکننده، گرافیک‌ زیبا، تنوع در مود‌های بازی و قابلیت تکرار بالا تنها چند مورد از ویژگی‌های مثبت Clash Royale هستند. سازندگان بازی کلش رویال، با آپدیت‌های مختلف، تنوع بیشتری به بازی می‌دهند و از تکراری شدن بازی جلوگیری می‌کنند. به جرئت می‌توان گفت کلش رویال بهترین بازی استراتژیک موبایلی است.

اما هدف شما در بازی کلش رویال چیست؟ شما باید بتوانید با استفاده هوشمندانه از نیرو‌هایی که در اختیار دارید، برج اصلی حریف را نابود کنید. با هر پیروزی که کسب کنید، تعدادی «Clash Royale Chest» یا صندوقچه دریافت می‌کنید. این صندوقچه‌ها شامل جوایزی مانند طلا، نیرو و جادو هستند. می‌توانید از این جوایز برای پیشرفت بیشتر در بازی استفاده کنید.

بازی کلش رویال، توسط استودیو Supercell ساخته شده است. یکی دیگر از بازی‌های معروف و محبوب این استودیو،‌ بازی Clash Of Clans است. کلش آو کلنز هم جزو بهترین بازی های استراتژیک موبایلی است که در این لیست به معرفی آن می‌پردازیم.

Narcos: Cartel Wars Unlimited  

بهترین بازی‌های استراتژیک موبایلی

در رده دوم بهترین بازی های استراتژیک موبایلی Narcos: Cartel Wars Unlimited قرار دارد. بازی شما را در نقش یک رهبر کارتل مواد مخدر قرار می‌دهد. شما باید با ترفندهای استراتژیک و ارتقاء شهری که در اختیار دارید، قدرت خود را افزایش دهید.

می‌توانید با سایر بازیکنان متحد شوید و به جنگ رقبا بروید. همچنین، مانند Clash Of Clans باید قدرت دفاعی شهر را افزایش دهید تا دشمنان نتوانند منابع‌تان را غارت کنند. یکی از ویژگی‌های خوب این بازی این است که به هیچ وجه Pay to Win نیست. هر بازیکنی با تکیه بر توانایی‌های خود و بدون نیاز به خرج کردن پول، می‌تواند در Narcos: Cartel Wars Unlimited پیشرفت کند.  

بازی Narcos: Cartel Wars Unlimited توسط استودیو Netflix Games و با الهام از سریال محبوب Narcos ساخته شده است. Narcos: Cartel Wars Unlimited از نظر طرفداران سریال Narcos، بهترین بازی استراتژیک اندروید و آیفون است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های اکشن موبایلی

بهترین بازی های زامبی PS4

Clash Of Clans

بهترین بازی‌های استراتژیک موبایلی
بهترین بازی استراتژیک اندروید

نمی‌توان از بهترین بازی های استراتژیک موبایلی صحبت کرد و نامی از Clash Of Clans نبرد.‌ کلش آو کلنز، یکی از محبوب‌ترین بازی های استراتژیک‌ موبایل در جهان و به ویژه در ایران است. Clash Of Clans (یا بطور مخفف COC) در سبک Real Time Strategy است. شما در بازی یک روستا را در اختیار دارید , باید تلاش کنید این روستا را از نظر دفاعی قدرتمند‌تر کنی. به‌علاوه باید سربازهای‌تان را تمرین دهید و به روستا‌های دیگر حمله کنید و منابع آن‌ها را غارت کنید. همچنین می‌توانید با بازیکنان دیگر متحد شوید و در جنگ بین قبیله‌ها (Clan Wars) شرکت کنید. با پیروزی در این جنگ‌ها منابع زیادی به‌دست می‌آورید و در بازی پیشرفت می‌کنید.

علاوه بر بخش PVP که در آن به رقابت با بازیکنان دیگر می‌پردازید، بازی شامل یک بخش تک نفره PVE هم‌ می‌شود. بخش PVE با چالش‌هایی که پیش روی‌تان می‌گذارد، ارزش تجربه بالایی دارد. استودیو Supercell با ساخت دو بازی Clash Of Clans و Clash Royale نشان داد که به خوبی با ژانر استراتژیک آشناست. ‌کلش آو کلنز اگر بهترین بازی استراتژیک موبایلی نباشد، قطعا یکی از بهترین‌هاست.

اگر تا الان این بازی را تجربه نکرده‌اید، همین الان شروع کنید. پشیمان نخواهید شد!

Teamfight Tactics

بازی استراتژیک موبایلی جدید

Teamfight Tactics در سبک Auto-Battler ساخته شده است. در سال ۲۰۱۹، این بازی به صورت یک مود برای بازی League of legends معرفی شده بود. بعد از مدتی این مود با استقبال زیاد بازیکنان مواجه شد و‌ Riot Games آن را به‌صورت بازی مستقل منتشر کرد. از‌ آنجایی که سازنده بازی Riot Games (سازنده بازی لیگ او لجندز یا LOL) است، بازی در همان جهان League of Legends جریان دارد. البته حتی اگر با جهان لیگ آو لجندز آشنایی نداشته باشید، می‌توانید با بازی Teamfight Tactics و شخصیت‌های آن ارتباط برقرار کنید. یکی از ویژگی‌های Teamfight Tactics این است که یادگیری آن نسبت به بازی‌های دیگر، کمی زمان بیشتری می‌گیرد. اما پس از آنکه به اصول Teamfight Tactics مسلط شدید، این بازی فوق‌العاده لذت بخش می‌شود.

در هر راند از بازی، بازیکنان با هفت حریف دیگر، در یک نبرد استراتژیک به نبرد می‌پردازند. هدف این است که به‌صورت هوشمندانه تیمی از قهرمانان را از جهان League of Legends بسازید. باید بتوانید با استفاده درست از توانایی‌های این قهرمانان، حریفان را شکست دهید. همچنین می‌توانید با آیتم‌های مختلف قدرت قهرمانانی را که در اختیار دارید، افزایش دهید. با برنده شدن در نبرد‌ها طلا به‌دست می‌آورید و با طلا می‌توانید قهرمانان و آیتم‌های جدید بخرید.

Rise Of Kingdoms

بهترین بازی استراتژیک اندروید
بهترین بازی استراتژیک موبایلی
بازی Rise Of Kingdoms یک بازی موبایلی در سبک Real Time Strategy است. این بازی توسط Lilith Games در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و به‌سرعت توانست به یکی از بهترین بازی های استراتژیک موبایلی تبدیل شود.
در Rise of Kingdoms، بازیکنان رهبری یک تمدن را بر عهده می‌گیرند و باید پادشاهی خود را بسازند و گسترش دهند. این بازی در یک جهان آنلاین جریان دارد. در این جهان، بازیکنان می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و اتحاد تشکیل دهند.
بازیکنان برای پیشرفت در بازی می‌توانند کار‌های مختلفی انجام دهند. آن‌ها باید منابع جمع کنند، ساختمان‌های مختلف بسازند، ارتش‌ خود را تقویت کنند، از تکنولوژی‌های مختلف‌های استفاده کنند و … .
Rise Of Kingdoms دارای سه حالت PVP ،‌PVE و Alliance Wars است. حالت Alliance Wars شباهت زیادی به Clan Wars در بازی کلش آو کلنز دارد. در این حالت، دو گروه از بازیکنان با یکدیگر به مبارزه می‌پردازند و باید با همکاری هم‌تیمی‌ها در این جنگ پیروز شوند. در حالت PVE با انجام ماموریت‌های مختلف، منابع به‌دست می‌آورید. می‌توانید از این منابع برای تقویت سرباز‌ها استفاده کنید و یا ساختمان‌های جدید بسازید.
اگر در جستجوی یک بازی شبیه به Clash Of Clans هستید، حتما Rise Of Kingdoms را تجربه کنید!

‌Bad North

بازی‌های استراتژیک موبایلی 2023

ششمین بازی از لیست بهترین بازی های استراتژیک موبایلی شما را به یک ماجراجویی جذاب در دوران وایکینگ‌ها می‌برد. ‌بازی Bad North بازیکن را در نقش رهبر یک گروه کوچک از وایکینگ‌ها می‌گذارد. در هر مرحله از این بازی،‌ با دشمن‌ها و چالش‌های جدیدی مواجه می‌شوید.

وظیفه شما به عنوان رهبر گروه این است که با تاکتیک‌های مناسب، در برابر دشمنان مختلف پیروز شوید. بعد از هر پیروزی، در بخش داستانی جذاب بازی پیشروی می‌کنید و ماجراهای جالبی را تجربه می‌کنید. به‌علاوه با هر پیروزی پاداش دریافت می‌کنید و می‌توانید قدرت سرباز‌ها را افزایش دهید و مهارت‌های جدید کسب کنید.

Bad North از بهترین بازی‌‌ های استراتژیک موبایلی است که به علت داشتن خط داستانی می‌تواند تا ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

Into the Breach

بهترین بازی‌های استراتژیک موبایلی
بازی استراتژیک موبایلی جدید

بازی Into the Breach پتانسیل آن را دارد تا به بهترین بازی استراتژیک اندروید و آیفون با تم علمی تخیلی تبدیل شود. داستان این بازی در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد. داستان بازی به این شکل است که فضایی‌ها به زمین حمله کرده‌اند و انسان‌ها در خطر انقراض و نابودی قرار دارند. بازیکن در این بازی،‌ در نقش روبات‌های جنگنده قرار می‌گیرد و باید از انسان‌ها در برابر فضایی‌ها محافظت کند.

سبک بازی Into the Breach استراتژیک نوبتی است. شما در این سبک می‌توانید حرکت بعدی دشمن را ببینید. سپس باید با گرفتن بهترین تصمیم، حرکت او را خنثی کنید. در هر مرحله از بازی می‌توانید گروهی از همراهان را با توانایی‌های مختلف همراه خود ببرید. با انتخاب هوشمندانه همراهان مناسب و استفاده از توانایی‌های آن‌ها، دشمن‌ را راحت‌تر شکست می‌دهید. یک ویژگی جالب بازی این است که اگر شکست بخورید، زمان به عقب بر‌می‌گردد و می‌توانید در بُعد دیگری از زمان، انسان‌ها را نجات دهید.

Into the Breach توسط Netflix Games توسعه داده شده است. همان‌طور که می‌بینید چند مورد از عناوین فهرست بهترین بازی های استراتژیک موبایلی ساخته Netflix Games هستند. طبق اخبار، نتفلیکس گیمز در حال ساخت یک بازی استراتژیک موبایلی جدید برای انتشار در سال ۲۰۲۴ است.

Plague Inc

بهترین بازی‌های استراتژیک موبایلی

در رده هشتم بهترین بازی های استراتژیک موبایلی نام Plague Inc به چشم می‌خورد. plague Inc شاید بهترین بازی استراتژیک موبایلی این لیست نباشد،‌ اما قطعا متفاوت‌ترین بازی لیست است. هدف شما در بازی این است که با ساختن یک ویروس، باکتری و یا بیماری و قبل از اینکه دانشمندان واکسنی برای مقابله با آن بسازند،‌ انسان‌ها را نابود کنید.

هرچه در بازی پیشرفت کنید، انسان‌ها برای مقابله با بیماری که شما ساختید، واکسن‌های بیشتری می‌سازند. شما در هر مرحله برای مقابله با واکسن‌ها، باید تغییراتی را در ویروس ایجاد کنید و آن‌ را قوی‌تر کنید.

چند سال از انتشار این بازی می‌گذرد. اما Plague Inc هنوز هم جزو عجیب‌ترین و جالب‌ترین بازی‌ های استراتژیک موبایلی 2023 است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ تا 7 میلیون

بهترین گوشی های گیمینگ هواوی

Lord Of The Rings : Rise To War 

بهترین بازی استراتژیک موبایلی
بازی های استراتژیک موبایلی 2023

در رده نهم بهترین بازی های استراتژیک موبایلی Lord Of The Rings: Rise To War قرار دارد که با محوریت کتاب‌ها و فیلم‌های محبوب ارباب حلقه‌ها ساخته شده است. داستان بازی در جهان ارباب حلقه‌ها جریان دارد. همچنین شخصیت‌‌های محبوبی مانند آراگورن و گاندالف در روند داستان بازی حضور دارند.

بازیکن در این بازی باید با استفاده از پیاده نظام، سواره نظام، کماندار‌ها و … یک ارتش قدرتمند بسازد. هدف اصلی در بازی، تسخیر قلمرو‌های بیشتر با استفاده از ارتشی است که در اختیار دارید. در ابتدای بازی که قدرت زیادی ندارید، باید با انجام چالش‌های PVE و شکست دادن دشمنان پاداش کسب کنید. در مرحله بعد با استفاده از این پاداش‌ها، ارتش خود را تقویت می‌کنید. بعد از اینکه ارتش خود را به اندازه کافی تقویت کردید، می‌توانید در بخش PVP به جنگ بازیکنان دیگر بروید و قلمروهای مختلف را تسخیر کنید. همچنین می‌توانید با بازیکنان دیگر اتحاد تشکیل دهید و به جنگ اتحاد‌های دیگر بروید. از این طریق پاداش زیادی کسب می‌کنید.

Lord Of The Rings: Rise To War برای یک طرفدار سر سخت ارباب حلقه‌ها، قطعا بهترین بازی استراژیک اندروید و آیفون است.

Reigns: Three Kingdoms

بهترین بازی‌های استراتژیک موبایلی

آخرین عنوان در لیست بهترین بازی های استراتژیک موبایلی ، یک بازی استراتژیک تعاملی است. بازی‌های تعاملی،‌ گیم‌پلی خیلی ساده‌ای دارند و بیشتر تمرکز روی داستان بازی است. در این سبک، شما حق انتخاب دارید و داستان بر اساس انتخاب‌های شما پیش می‌رود. Reigns: Three Kingdoms به علت نوآوری‌هایی که در بخش داستانی داشته، در بین بهترین بازی های استراتژیک موبایلی 2023 قرار می‌گیرد.

داستان بازی در دوران حکومت‌های معروف چین باستان جریان دارد و شما باید سعی کنید قدرت حکومت خود را حفظ کنید. تصمیم‌های مختلفی که در طول بازی می‌گیرید، تاثیر زیادی روی روند داستان می‌گذارند. Reigns: Three Kingdoms از دو بخش ماموریت‌های اصلی و ماموریت‌های فرعی تشکیل شده است. در بخش ماموریت‌های فرعی ماجراجویی‌های جالبی قرار گرفته‌اند که هرکدام داستان خودشان را دارند.

Netflix Games با Reigns: Three Kingdoms نشان داد که می‌تواند در سبک‌های مختلف بازی‌های خوبی بسازد. به جرئت می‌توان گفت این عنوان، بهترین بازی استراتژیک موبایلی چند سال اخیر، از جهت نوآوری است.

جمع‌بندی

در لیست بالا، ۱۰ تا از بهترین بازی های استراتژیک موبایلی را معرفی کردیم. بازی‌های این لیست اکثر سلیقه‌ها را در بر می‌گیرند و ترکیبی از ۱۰ بازی استراتژیک موبایلی جدید و قدیمی را تشکیل می‌دهند.

سوالات متداول

بهترین بازی های استراتژیک موبایلی کدامند؟

از جمله بهترین بازی های استراتژیک برای گوشی های موبایل می‌توان به Clash Royale ،Teamfight Tactics ،‌Bad North و Plague Inc اشاره کرد.

حداقل اندروید و iOS مورد نیاز برای اجرای بازی Clash Of Clans چیست؟

حداقل اندروید مورد نیاز  نسخه 5.0 و حداقل iOS، نسخه 11 است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین بازی استراتژیک موبایلی جیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بازی mindustry هم باید تو این لیست میبود

    پاسخ