coinex
راهنمای خرید تکراتو

آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده به دولت ارسال شده است

وزیر صمت از تنظیم و ارسال آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده به دولت خبر داده و به‌نظر به زودی این آیین‌نامه در دولت بررسی و تصویب خواهد شد.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری مهر، «عباس علی‌آبادی»، وزیر صنعت، معدن و تجارت، طی گفت‌وگویی تلویزیونی در خصوص برنامه‌های وزارت صمت عنوان داشت: «ما تولید می‌کنیم برای مصرف و اگر در تولید و مصرف ناترازی باشد واردات و صادرات انجام می‌دهیم پس واردات و صادرات در خدمت تولید است. رهبری هم به مهار تورم و رشد تولید اشاره کردند که یعنی این دو مقوله لازم و ملزوم هستند. بنابراین تمرکز بر تولید است.»

وی در ادامه افزود: «در اقتصاد نیازمند تحول جامع هستیم. خوشبختانه دیدگاه‌های خوبی در دولت شکل گرفته تا هماهنگی ایجاد شود. در صورت ایجاد این هماهنگی، در دستیابی به اهداف راحت تر هستیم.»

بیشتر بخوانید: شرایط واردات خودرو کارکرده به طور کامل مشخص شد [+تمام جزئیات واردات خودرو دست دوم]

ارسال آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده به دولت

وزیر صمت در مورد مشکلات صنعت خودرو عنوان داشت: «به صورت موردی با دخالت دولت در حال برطرف کردن ناترازی ها هستیم اما نارسایی‌هایی همچون عدم تأمین به موقع ارز هم داریم. البته این سیستم پیچیده است؛ مثلاً در مورد لاستیک به مشکلاتی در تأمین به موقع ارز برای مواد اولیه برخورد کردیم که با پیگیری‌های انجام شده مشکل برطرف شد؛ هر چند این موضوع باید به صورت مستمر پیگیری شود.»

وی همچنین اضافه کرد: «صنعت باید خود را پیدا کند. کسی که مواد اولیه را تولید می‌کند، خودش بخشی از صنعت است؛ منتهی تأمین ارز تولید پیچیدگی‌های خود را دارد که تلاش می‌کنیم روی مدار بیفتد.»

علی آبادی همچنین در مورد راهکار مهار تورم اعلام داشت: «این موضوع فرایند دائمی و جدی است و اینکه تصور کنیم با فشار می‌توانیم تورم را مهار کنیم تصور درستی نیست. بنابراین باید به سمت تشویق تولید برویم که در حال ریل گذاری‌هایی هستیم که این اتفاق رخ دهد.»

وزیر صمت در خصوص واردات خودرو و ثبت نام از افراد در اسفند سال گذشته، تأکید داشت: «من در آن زمان در وزارت صمت نبودم اما اختلاف نظراتی بین اداره استاندارد، محیط زیست و تولیدکنندگان به وجود آمده بود که با دخالت رئیس جمهور و نقشی که به وزارت صمت داده شد این مشکلات در حال حل شدن است و به زودی از این موضوع عبور خواهیم کرد.»

علی آبادی در مورد روند تحویل خودروها به متقاضیان عنوان داشت: «تعداد زیادی خودرو آماده تحویل به مردم است اما از جنبه مقرراتی اختلاف نظراتی بین دستگاه‌ها است که ما در حال تسهیل گری هستیم تا شرایط فراهم شود.»

وی افزود: «روند تولید متوقف نیست و امسال رکورد می زنیم در تحویل هم تلاش می‌کنیم اوضاع بهتر شود.»

آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده

وزیر صمت همچنین در مورد شرایط آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده اعلام کرد: «آئین نامه خودروهای کارکرده تنظیم و به دولت داده شده و به زودی در دولت بررسی و تصویب می‌شود که پس از تصویب کار شتاب می‌گیرد.»

وی در مورد روند واردات خودرو و کسانی که اقدام به بلوکه 500 میلیون تومان پول در حساب سازمان حمایت کرده‌اند، گفت: «در بخش خودروهای وارداتی کار انجام شده و در حال انجام است و این هفته نمایشگاهی هم در این خصوص داریم. این روند دنبال می‌شود تا شرکت‌ها به تعهدات خود عمل کنند.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «در حال حاضر تولید خودروهای داخلی و مونتاژی انجام می‌شود و به زودی گزارشی ارائه می‌کنیم.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ارسال آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده به دولت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    خاک تو سر جمهوری اسلامی ،
    خاک توسر رهبر انقلاب
    خاک تو سر مسئولین
    افتخار میکنند که واردات خودرو دست دوم کردن
    برین ارزش پول کشور رو ببرین بالا که مورد تمسخر کشور عراق واقع نشید،
    شما ارزش مردم ایران و کشور رو پایمال کردید

    پاسخ

    تو بی ناموس چرا میسوزی ..اکثر کشورها دارن این کار میکنن.وقتی خودرو روز جهان ارزون بیاد خودرو ساز داخلی مجبوره یا قیمت کم کنه یا خودروشو با کیفیت تر از اون تولید کنه تاخریدار راضی کنه گرونتر بخره .مسئله رقابت پیش میاد چیز عجیبیه .نمیفهمی

    پاسخ