;
coinex

ضوابط انتشار آگهی املاک در پلتفرم‌ها ابلاغ می‌شود

رئیس مرکز سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی از ابلاغ ضوابط انتشار آگهی املاک و درخواست جهت اتصال بخش مسکن سکو‌های اینترنتی به سامانه املاک خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «سید جواد سادات فریزنی»، رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی در مورد ضوابط انتشار آگهی املاک و اجاره مسکن در پلتفرم‌های اینترنتی همچون شیپور و دیوار بیان داشت: «برخی از آگهی‌های منتشر شده در حوزه مسکن وجود خارجی ندارند. برخی دیگر نیز مربوط به مساکن حمایتی و طرح‌های دولتی هستند که فروش و واگذاری آن‌ها غیرقانونی است و برخی نیز مربوط به پیش فروش مسکن هستند که در صورت انتشار نیاز به استعلام مجوز راه و شهرسازی است.»

از مشکلاتی که به آگهی‌های املاک ارتباط پیدا می‌کند مشخص نبودن موجودیت ملک آگهی شده، درج و انتشار آگهی مسکن طرح‌های حمایتی دولت برخلاف قانون و یا آگهی‌های مربوط به پیش‌فروش مسکن بوده که باید مجوز‌هایی از وزارت راه و شهرسازی اخذ کنند.

فریزنی در ادامه اضافه کرد: «اکثر این آگهی‌ها توسط واسطه‌ها منتشر می‌شوند که موجب سرگردانی مردم علی‌الخصوص در فصل اجاره می‌شود. قیمت‌سازی بر اساس آگهی‌های غیرواقعی و دامن زدن به التهاب بازار از دیگر مواردی است که اثر افزایشی آن بر بازار ملموس است.»

بیشتر بخوانید: پلتفرم‌های انتشار آگهی املاک مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند!

ابلاغ ضوابط انتشار آگهی املاک در آینده نزدیک

مشاور وزیر راه و شهرسازی در ادامه درباره پیشنهادات موجود برای رفع مشکلات انتشار آگهی املاک در سکوهای آنلاین اضافه کرد: «در همین جلسات سکو‌ها پیشنهاد دادند که دسترسی آن‌ها جهت استعلام موجودیت ملک و مالک ملک برقرار شود.»

سادات فریزنی همچنین عنوان داشت: «در هشت ماه اخیر جلساتی با سکو‌های منتشر کننده آگهی‌های مسکن برگزار کردیم تا در خصوص عدم درج آگهی‌های نادرست، مبهم و یا خلاف قانون تصمیم گیری شود.»

ضوابط انتشار آگهی املاک

سادات فریزنی خاطرنشان کرد:

«این جلسات در هشت ماه اخیر برگزار شد و در ششمین جلسه شورای عالی مسکن موضوع الزام به ساماندهی آگهی‌های حوزه مسکن از سوی رئیس جمهور مطرح شد و بر اساس دستور رئیس جمهور، بررسی و تصمیم‌گیری در این خصوص به شکل مشترک توسط وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی باید انجام شود.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ابلاغ ضوابط انتشار آگهی املاک در پلتفرم‌های آنلاین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر