;
coinex

درخواست وزارت صمت برای تعلیق دیوار و شیپور

وزارت صمت طی نامه‌ای از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی درخواست کرده تا نسبت به تعلیق دیوار و شیپور شامل تعلیق فعالیت و نماد آن‌ها اقدام کند.

در جریان یازدهمین جلسه شورای عالی مسکن، وزیر اقتصاد طی گزارشی به برخی از تخلفات پلتفرم‌های ثبت آگهی مسکن پرداخت و عنوان کرد که این پلتفرم‌ها به مصوبات دولت در این راستا توجهی ندارند و رئیس پلیس کشور هم نسبت به تخلفات این پلتفرم‌ها اعتراضات خود را اعلام کرد. نتیجه این اظهارات دستور رئیس جمهور مبنی‌بر لزوم نظارت اتحادیه‌ها بر این پلتفرم‌ها بود.

در همین راستا، وزیر اقتصاد، «احسان خاندوزی»، در جلسه شورای عالی مسکن خواستار طیفی از جرایم پلکانی علیه این پلتفرم‌ها با توجه به تخلفات صورت گرفته از طرف آن‌ها شد. براین اساس در مرحله اول برای آنان جریمه تعیین شده و در نهایت مجازات تعلیق دیوار و شیپور مورد توجه قرار می‌گیرد.

در این زمینه رئیس جمهور طی همان جلسه تاکید کرد که در قدم اول، نظارت بر سکوها باید از سوی خود اتحادیه‌ها صورت پذیرد. قانون هم همین خواسته را دارد که اتحادیه‌های صنفی خود مامور و مسئول باشند و اجازه ندهند عضوی از آن صنف به مردم اجحاف کند. وی بر لزوم ساماندهی مساله سکوها و پلتفرم‌ها به شکلی که قیمت‌سازی و سوداگری در این فضا صورت نگیرد، تاکید کرد.

گفتنی است که این چندمین مرتبه‌ای بوده که پلتفرم‌ها و سکوهای درج آگهی به علت افزایش قیمت کالاها در کشور مورد محکومیت قرار می‌گیرند. سال پیش هم پس از افزایش قیمت ناگهانی خودرو وزارت صمت آنان را ملزم به حذف قیمت از روی پلتفرم‌ها کرد.

بیشتر بخوانید: تماس‌های تبلیغاتی غیرقانونی هستند!

درخواست وزارت صمت برای تعلیق دیوار و شیپور

درحال‌حاضر در جدیدترین این نوع اقدامات طی نامه‌ای از طرف معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت به اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، از این اتحادیه درخواست تعلیق دیوار و شیپور به علت عدم رعایت ضوابط خاص درج آگهی در سکوهای برخط شده است. لذا این درخواست در راستای تعلیق فعالیت دیوار و شیپور و نماد کسب‌وکارهای آن‌ها ارائه شده است.

در این راستا معاون وزیر صمت، «علیرضا شاه‌میرزایی»، طی جلسه گزارش سالانه تجارت الکترونیکی بدون اینکه اشاره‌ای به نامه ارسالی این معاونت به اتحادیه کند عنوان کرده بود ما چندین بار به پلتفرم‌هایی همچون دیوار و شیپور تذکر داده‌ایم بااین‌حال این پلتفرم‌ها اعتنایی به تذکرات ما نداشتند و چنانچه مشکلی برای این پلتفرم‌ها پیش آید کسی نباید اعتراض کند.

وی در این جلسه اظهار داشت: «طبق ضوابطی که به پلتفرم‌ها ارائه شده تمامی کاربران باید روی پلتفرم‌ها احراز هویت و احراز اهلیت شوند و هیچ کس نباید خودرو و ملک دیگری را آگهی کند. او از سکوهای داخلی خواسته بود تا امکان تبادل داده میان کاربران را فراهم کنند و همانطور که پلتفرم‌های خارجی امکان تیک آبی دارند روی سکوهای داخلی نیز این امکان فراهم شود.» شاه‌میرزایی همچنین در این جلسه اشاره کرد که حدوداً 3 ماه است به صورت مرتب با پلتفرم‌ها جلساتی برگزار می‌کنند.

تعلیق دیوار و شیپور

به‌هرحال، در نامه‌ای که برای اتحادیه ارسال شده، آمده که کمیته نظارت بر عملکرد شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و کسب‌وکارهای مجازی فعالیت این دو پلتفرم را مورد بررسی قرار داده و در نهایت مشخص شده دیوار و شیپور ضوابط مورد نظر را رعایت نکرده‌اند.

البته در این نامه مشخص نیست که آیا قبلاً وزارت صمت درباره مدل قیمت‌گذاری مسکن و نحوه درج  قیمت به این دو پلتفرم اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام داده یا خیر.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص درخواست وزارت صمت برای تعلیق دیوار و شیپور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: پیوست

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر