;
coinex

تحریم تیک تاک برای کاربران ایرانی لغو شد

باوجود اینکه هنوز نام ایران در بین کشورهایی که امکان ثبت‌نام در تیک‌تاک را دارند دیده نمی‌شود، اما به‌نظر تحریم تیک تاک برای کاربران ایرانی برداشته شده است.

تیک تاک به‌عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن نسل زد در دنیا محسوب می‌شود و طبق نمودار سنی و جنسی منتشرشده در سال 2023، بیشترین میزان کاربران فعال تیک‌تاک در بازه سنی 18 تا 24 سال قرار دارند که از این تعداد 21.5 درصد شامل زنان و 17.4 درصد نیز مردان را شامل می‌شود. همچنین نمودار تولیدکنندگان محتوا محبوب در تیک‌تاک حاکی از آن است که 18 تا 24 ساله‌ها با بیش از 50 درصد، این پلتفرم را حیاط خلوت خود قلمداد کرده‌اند.

در زمینه کشورها نیز، آمریکا با بیش از 120 میلیون کاربر، بیشترین میزان کاربران در این پلتفرم را دارد. رتبه‌های بعدی را نیز کشورهای اندونزی، برزیل، مکزیک و روسیه به‌ترتیب با 109.9 میلیون، 82.2 میلیون، 57.5 میلیون و 54.9 میلیون کاربر در اختیار دارند. از طرفی آماری از تعداد کاربران ایرانی این اپلیکیشن تاکنون منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: تیک تاک و تلگرام در سومالی فیلتر شدند

رفع تحریم تیک تاک برای کاربران ایرانی

تحریم تیک تاک برای کاربران ایرانی در تاریخ 21 مهرماه 1398 به‌صورت یک‌طرفه از طرف این برنامه آغاز شد و در سال‌های بعد نیز از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فیلتر شد. بنابراین تاکنون این اپلیکیشن برای عموم کاربران ایرانی حتی با فیلترشکن هم در دسترس قرار نداشته؛ بااین‌حال به‌نظر از چند ساعت قبل با رفع تحریم تیک تاک برای کاربران ایرانی امکان اتصال به این شبکه اجتماعی به‌راحتی فراهم شده است.

تحریم تیک تاک برای کاربران ایرانی

بنابراین استفاده از اپلیکیشن تیک تاک برای کاربران ایرانی با استفاده از فیلترشکن فراهم شده است؛ هرچند فعلاً هم نام کشور ایران در فهرست اسامی که امکان ثبت‌نام با تلفن همراه در این شبکه اجتماعی را دارند، مشاهده نمی‌شود. لذا کاربران قادر هستند تا بدون ثبت‌نام و یا ثبت‌نام از طریق ایمیل در این اپلیکیشن به تماشای محتواها بپردازند.

تا پیش از این کاربران ایرانی از نسخه مود شده این اپلیکیشن بهره می‌گرفتند. تیک‌تاک همچنین با نسخه چینی خود یعنی DouYin، در ایران قابل دسترس بود؛ بااین‌حال این نسخه از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کرد و تنها به زبان چینی موجود است. حالا اما با رفع تحریم‌های تیک تاک هم‌اکنون آن را در کنار اپلیکیشنی همچون اینستاگرام که در ایران فیلتر است، قرار می‌دهند و رشد محتواهای فارسی از سوی کاربران در این پلتفرم در آینده نزدیک امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص رفع تحریم تیک تاک برای کاربران ایرانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر